Rollei bullet cam

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Finns det någon tekniknörd hör som kan hjälpa mig med några frågor:confused::va

Har nyss köpt en sådan kamera och har börjat provfilma från tanken när man kör. Det jag undrar är att när jag filmar en längre film så "delar" resultatet upp det i 3 filmsnuttar(kanske mer om man filmar mer)why?

Andra frågan är om det finns något bra gratis förminskningsprogram likt "Rezise picture" som fanns förr för bilder, har hittils inte lyckats ladda upp en film(facebook iofs..)565 mb i avi-format.

Har för mej att om en kamera filmar längre än viss tid så klassas den som videokamera edit hittade det här
(Det är nämligen så att om kameran kan filma längre än så så räknas den som en videokamera när det kommer till tullen och räknas den då som en videokamera så slängs det på 5,6% tullavgift)

Last edited:
Det går säkert att uppdatera din firmware på något sätt så att den inte klipper

jag tycker det låter som en bra funktion att den klipper så man slipper sitta med 15 gb stora filer och försöka ladda in i redigeringsprogrammet.

Om den ändå klipper ett hyfsat rakt snitt så kan det kvitta. Filmer med flera minuter långa klipp är ändå tråkiga att se.

Handlar det inte om att de flesta kameror & minneskort använder fat32 och således inte tillåter större filer än 4gb?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park