Rolla bilar?

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
Någon som har erfarenhet av att rolla en bil?? Kan det bli jämt och fint eller det är omöjligt??

att spruta är väll det absolut bästa. men oxå mest utrymmes krävande..

Fixx skrev:
Någon som har erfarenhet av att rolla en bil?? Kan det bli jämt och fint eller det är omöjligt??

Kände en för längesen som rollade en gammal saab. Det såg väldigt... "rollat" ut.

Rolla är enkelt, snabbt och billigt! Det ger en mysig raggarlook om du gillar sånt. Hela bilen blir dock luddig och finishen beskriver du som Textur. Jag tycker att det är ett kul alternativ till sjuttiotolv rostlagningar och hög bodylinje. Bör dock bara göras på bilar med ena hjulparet på skroten. Andrahandsvärdet sjunker, liksom.

Jag har själv rollat en sjuhundrakronors vintervolvo och en femhundrakronors vintersaab, Volvon grön med eldflames, Saaben röd. På svagt håll och med långa ögon såg det riktigt snyggt ut. Speciellt den flamade Volvon.

Roll on!

Fixx skrev:

Det finns penslar som är som en liten duk med nylånhår på ( :confused: )
Det blir bra utan penselränder!

Rolla bilen mattsvart :yoparty
Det är ju skitsnyggt!
Orkar du så drar du givetvis två orange feting-stripes över hela bilen när du ändå håller på.
Du kommer bli värsta kungen vid sibyllan.

Hade en gammal Ford Taunus 15m förr...(kultbil) och den lackade jag i ett minimalt garage med en färg som kallas Panzarol, till för skogsmaskiner o dyl.
Kostade nån hundring bara och blir mkt bättre än att rolla..men akta dig vad det tog tid att torka...*S*
Men den färgen stoppar nästan allt vad fula rostfläckar heter..ska mkt till innan dom ploppar fram....

Kan bara tippsa om att pensel måla bilen

har målat 2 stycken med mycket gott resultat

den senaste målades desutom med grafitgrå hammarlack
VOLVO 240 :yoparty

hållundan skrev:
Alltid rätt att olla. Min Fiesta var svart med vita viperstripes...

Underbar bil. Synd att den inte finns bland oss längre :(

var d verkligen din bil henke??? eller hade du å njure likadana?? :7peta

Fixx skrev:

Vad ska du rolla?

Jag är i full färd med att laga hål på min skåpis, räknar med att ha rollat den innan helgen...köpte vanlig metallfärg och skummgummiroller... :yoparty
Det ska väl bli rätt ok, men det blir ju aldrig som en riktig lack...
Jag lägger upp en bild när jag är klar. :tummenupp
viewphoto.php

Thundercat skrev:
Går utmärkt att olla... :banana

Ja vi ser det :hihi

Thundercat skrev:
Var det under +5 grader så frös låset så den stod alltid olåst, därav rattkryckan.

Vi åkte in till stan i en polares Opel Corsa för att dra några öl på stan, det var lite kallt och jag skulle hämta min jacka. Jag bad om nycklarna varpå min polare sa: - Ta din egen. Jag fattade inte och bad han sluta larva sig, han sa: - TA DIN EGEN. Jag gick till bilen och tjongade in min nyckel och vips var dörren öppen. Tydligen hade ngn försökt bryta sig in i den tidigare varpå alla nycklar funkade. Det bästa var att min polare sket i vilket. :rofl

Last edited:
GSXR1100R skrev:
Jet strykare ger jämnare look

Tesat en skummflock rulle i stället, som brukar finnas hos din närmaste färghandlare,framtagen för vattenbaserad lackfärg som torkar... fort därför behövde man en rulle som lade färgen hyfsat slät från början.Så i kombination med en "vanlig lacknaftabaserad" färg som står öppen längre och flyter ihop bättre så kan man få det riktigt bra.

Består av en skumgummikärna men en speciel filt som ytterskikt.
Runt 60:- lappen i pris skulle jag gissa.

Det rullar en cheva caprice i Karlstad som är lackad med piasavakvast, inte snyggt men det går det med. Behöver jag nämna att den är mattsvart?

Vi rollade en 240 med body, innan färgen torkade så körde vi ner på stranden och kastade sand på bilen. :3freak

Precis hela bilen var halkskyddad! :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

Back