Roligt på jobbet?

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Idag hände de faktiskt en ganska rolig grej på jobbet, de kommer lite då å då, Ja de där roliga tillfällena på jobbet. de ska ni skriva om ni vill i denna tråd.
Jag börjar med dagen garv på jobbet.

Öppna posten idag på jobbet (jobbar som IT-Support), en kund som skickat porrbilder i vårat svarskuvär till oss, Tomas vart mycket nöjd, måste säga att chefen Sofi såg lite pilsk ut :tungan och de lite mer roliga var att de var den ÄNDA post vi hade. Ett svars kuvär, innehållandes porrbilder av okända personer.

wdac skrev:
2654977Ett svars kuvär, innehållandes porrbilder av okända personer.

this_thread_is_useless_without_pics.gif

haha de kom mer post som de i receptionen missade.. även de kuväret innehöll porr!

Jojjeman skrev:
2655026 Har man roligt på jobb, har man för bra betalt :tungan
jag har för lite å göra, vet inte vad det beror på men jag jobbar alltid av min hög med jobb de gör jag ofta på måndagen, om de är mycke så till tisdagen, resterande vecka är sten dött med några samtal och springa iväg å hjälpa nån internt. men de går lixom på 5min sen är de fixat å klart.

så även om detta är bara en projektanställning som går ut i Jan 2007 så pallar jag inte med att ha så här lite å göra de går mig på nerverna, de andra i gruppen tycks trivas.. jag vill igentligen inte ens åka till jobbet längre iom att de ändå inte finns nått att göra... men jag måste...

Last edited:
wdac skrev:
2655096 haha de kom mer post som de i receptionen missade.. även de kuväret innehöll porr!

jag har för lite å göra, vet inte vad det beror på men jag jobbar alltid av min hög med jobb de gör jag ofta på måndagen, om de är mycke så till tisdagen, resterande vecka är sten dött med några samtal och springa iväg å hjälpa nån internt. men de går lixom på 5min sen är de fixat å klart.

så även om detta är bara en projektanställning som går ut i Jan 2007 så pallar jag inte med att ha så här lite å göra de går mig på nerverna, de andra i gruppen tycks trivas.. jag vill igentligen inte ens åka till jobbet längre iom att de ändå inte finns nått att göra... men jag måste...

Förstår precis hur du känner. Jag har det nästan likadant, börjar få mer och mer att göra nu. Min projektanställning skulle gå ut i februari nästa år men jag har fått förlängt. Bra att man har jobb, tråkigt att inte ha så mycket att göra...

Uj uj. Vi åker truck och gömmer oss för att sedan skrämma folk. Ska försöka lägga upp mobilkamerafilm på det. Ska dock jobba snart... På kvällsskiftet kan allt hända ;)

Jag brukar gå runt på avdelningen och reta konsulter och annat löst folk. Det slog dock tillbaka förra veckan då en gömde sig och sköt gummiband på mig. Sprang som en tok bland skärmväggarna för att inte bli träffad.

MikkE skrev:
2655197 Uj uj. Vi åker truck och gömmer oss för att sedan skrämma folk. Ska försöka lägga upp mobilkamerafilm på det. Ska dock jobba snart... På kvällsskiftet kan allt hända ;)

ja men på nattskiftet händer det som kan hända :yoparty

Vi gör en massa galna saker på jobbet, om man sitter och gräddar på toaletten så är det bäst att hålla uppe blåstället, för det händer lite titt som tätt att det kommer vatten in under dörren eller att nån låser upp dörren utifrån och skickar in vatten eller hittar på nått jäkelskap, har även hänt att man har hittat löskukar och dylikt i sitt skåp eller tejpa fast varandras saker runt om i pressen, man kan lägga in en gammal plåt i produktionen så det blir fel i tidningen, sen får dem lista ut vilken plåt det är som är fel och vart den sitter, eller så kan man ta intertelefonen och låtsas att det är packsalen som ringer och be dem gå ner i hastighet, har även hänt att man har härmat nån av cheferna och skickat dem till kontoret och sånt.

Ja det roligaste är väll när man jobbade som svetsare o fyllde rör med acetylen
o skickade på lite eld så det pangade bra i andra änden av röret , :D :D

Det man roar sig med nu som plåtslagare är väll att stå o
ha allsång på nått tak till nån låt med vikingarna eller så haha :tungan

MikkE skrev:
2655197 Uj uj. Vi åker truck och gömmer oss för att sedan skrämma folk. Ska försöka lägga upp mobilkamerafilm på det. Ska dock jobba snart... På kvällsskiftet kan allt hända ;)

Ja haha och sen idag välte en kille Terje på jobbet en pall med små stearinljusfrån ~2meters höjd. Pallen väger väl 200kg. blev halt efteråt.

Vad har man sedan gjort.

Vart uppe på två hjul med både motvikts och 5tons-masttruck ;) Skrämt folk så dom fått dödsångest.

vbg_snake skrev:
2656387Skrämt folk så dom fått dödsångest.
Haha. Ellen!!
- Meeen Måååååårtten, vaaa ska jaa nuuuu göööra!!!!
Ååååååh, man blir tokig på henne! Alltid i vägen! :mad:

Här har vi lite karusellåkning med större truck.
Högerklick, spara mål som [QuickTime]

Sedan lite skrämsel också
Högerklick, spara mål som [QuickTime]

Jag och vbg_snake som lattjar :D :tummenupp

Har själv "tappat" (pallen knäcktes, ej EUR-pall) en pall med 'Peiskubber' som väger runt 4-500 kg från 4-5 meters höjd. Det dunsade på ganska så bra i marken och var dessutom två dm från att landa på en färdigpackad pall.... :näsblod

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...