Roligt I Hudiksvall

GasLars

www.hmck.se
Gick med
17 Dec 2005
Ort
Hudiksvall
Hoj
R1 -13. wr250f -15
Hej i morgon fredag 30/12 ENDUROKÖRNING med nypålagda dubbdäck :banana

Samling sörbytjärnen ILSBO kl 11.00


// Lars
 

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
GasLars skrev:
Hej i morgon fredag 30/12 ENDUROKÖRNING med nypålagda dubbdäck :banana

Samling sörbytjärnen ILSBO kl 11.00


// Lars


Vi är några stycken :banana :banana :banana som åker från Hudik vid halv tio! :fatta!
Spikdäcken är på och ett extra lager med kläder också! :tomten
Ska man ta med sig något att grilla eller räcker det med lite varm choklad? :pannkyss
 

GasLars

www.hmck.se
Gick med
17 Dec 2005
Ort
Hudiksvall
Hoj
R1 -13. wr250f -15
Hej det blir nog ingen grillning vi äter lunch på ilsbo skafferi .

Men tag med litervis med vatten.

Ha;de // Lars
 

GasLars

www.hmck.se
Gick med
17 Dec 2005
Ort
Hudiksvall
Hoj
R1 -13. wr250f -15
Ja då var man hemma igen efter en rolig snödag :tummenupp.
Först blev det körning på nyplogad grusväg (kanonkul). Sen blev det körning i 50 cm lössnö (jobbigt). Därefter kom vi fram till Jonas nyplogade isbana på Sörbytjärnen/Ilsbo. Roligt men jobbigt. Sen full fart hemåt på den nyplogade grusvägen igen. Tyvärr blev vi bara 5 st det kanske var för kort varsel. Men kul hade vi!!!!
 

andersarb

Itelienskt så klart
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Hudiksvall
Hoj
ducati 749
Minimoto

Hur skall man avsluta 2005 på ett snyggt sätt? Naturligtvis på hoj.
I morgon klockan 14,00 kör vi Minimoto på Bikeporthallen (karta på http://www.bikeport.se) Kom ni också, hojar finns att hyra. Likvärdiga med dom vi kör på. Ni hinner nog festa senare :fyllisar
Obs Aprilia är sedan 2 veckor utbytt mot en K5
 

Pinnen

GixxerSweden
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Hudiksvall
Hoj
En liten djävla minimoto(kinapuff) + en med +10 hk (?maxipuff?)
Det var kul i minimoto hallen idag...minimoto-minusgrader-frost i skägget och lillen i grenen där nere gjorde skäl för namnet i korsdraget.....Gott Nytt År på er alla MC entusiaster. Nu laddar vi för 2006 ....4 timmar till tolvslaget-dax för öl nr 5. Peter Lundin/styrelsen Hudiksvalls MCK
 

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
Nog vare kul igår alltid på banan i BP-hallen :banana
Kylan kan man alltid klä bort, värre var det med min kinapuff som gick sönder som vanligt :huvet den här gången vart det bara skit med mitt nyinskaffade effektsystem :mad:
Men till nästa helg så lär väl hojen vara klar för nya duster i hallen :yoparty
Vi ses på Söndag kl 14.00 som vanligt! :tomten
 

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
GasLars skrev:
Ja då var man hemma igen efter en rolig snödag :tummenupp.
Först blev det körning på nyplogad grusväg (kanonkul). Sen blev det körning i 50 cm lössnö (jobbigt). Därefter kom vi fram till Jonas nyplogade isbana på Sörbytjärnen/Ilsbo. Roligt men jobbigt. Sen full fart hemåt på den nyplogade grusvägen igen. Tyvärr blev vi bara 5 st det kanske var för kort varsel. Men kul hade vi!!!!


Så här är det :mattias
Tills dess att ni har presterat bildbevis för dessa bravander kommer vi att betrakta allt som snick-snack och något ni drömt, liggandes i en varm och skön skinnsoffa med alldeles för mycket mat i magen :hihi

Så upp med lite bilder :tummenupp
 

husqvarnan

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2005
Ort
sundsvall
Hoj
husaberg 450 -07
hejsan grabbar ! tänkte höra hur det är med isbanan där i ilsbo ! vilken ska man höra med om man är sugen på att åka lite ? finns inget intresse för lite åkning i helgen ?

mvh/ johan njurunda
 

GasLars

www.hmck.se
Gick med
17 Dec 2005
Ort
Hudiksvall
Hoj
R1 -13. wr250f -15
husqvarnan skrev:
hejsan grabbar ! tänkte höra hur det är med isbanan där i ilsbo ! vilken ska man höra med om man är sugen på att åka lite ? finns inget intresse för lite åkning i helgen ?

mvh/ johan njurunda
Hej Johan du kan ringa mig på 070 650 13 13 ang banan. Banan är inte så lång men vi tänker ploga en längre på en annan sjö när isarna är tjockare. Då tänkte vi bjuda in alla som vill ha ROLIGT!!! ifjol var vi ca 30 st. Vi kanske ska lura upp Abloy på en isracer det är ju vääldigt roligt.
Det kan mycket väl bli körning i helgen det beror på minusgraderna vi skriver här om och när det blir.
 

GasLars

www.hmck.se
Gick med
17 Dec 2005
Ort
Hudiksvall
Hoj
R1 -13. wr250f -15
Abloy skrev:
Så här är det :mattias
Tills dess att ni har presterat bildbevis för dessa bravander kommer vi att betrakta allt som snick-snack och något ni drömt, liggandes i en varm och skön skinnsoffa med alldeles för mycket mat i magen :hihi

Så upp med lite bilder :tummenupp
Hej Abloy vi ska skärpa oss med bilderna :Bugar Men när man har så här kul är det lätt att glömma kameran :banana
 

andersarb

Itelienskt så klart
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Hudiksvall
Hoj
ducati 749
Minimoto

GasLars skrev:
Hej Abloy vi ska skärpa oss med bilderna :Bugar Men när man har så här kul är det lätt att glömma kameran :banana
I morgon finns det chans att med egna ögon bevittna minimotokörningen i Hudiksvall.
Ni kan även hyra en hoj på plats.
Hoppas inte PG Å Lars bangar nu.
 

GasLars

www.hmck.se
Gick med
17 Dec 2005
Ort
Hudiksvall
Hoj
R1 -13. wr250f -15
Jag kommer till banan ca kl 14.00 så kan vi ta ett race troligtvis kommer även R1 fasthen med ny motor.

// Lars
 

andersarb

Itelienskt så klart
Gick med
7 Oct 2003
Ort
Hudiksvall
Hoj
ducati 749
Pinsamt

GasLars skrev:
Jag kommer till banan ca kl 14.00 så kan vi ta ett race troligtvis kommer även R1 fasthen med ny motor.

// Lars
Fasen va pinsamt :rodnar Det visade sig att banägaren tagit semester och dragit till Thailand. Han har inte lämnat några nycklar, så banan är stängd i två veckor :huvet OBS Detta får ej tas som någon ursäkt för att vi inte pallar att köra i kylan. Vi försöker igen om två veckor. :banana
 

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
aprilia skrev:
Fasen va pinsamt :rodnar Det visade sig att banägaren tagit semester och dragit till Thailand. Han har inte lämnat några nycklar, så banan är stängd i två veckor :huvet OBS Detta får ej tas som någon ursäkt för att vi inte pallar att köra i kylan. Vi försöker igen om två veckor. :banana

Ja det var ju lagomt kul :huvet att stå där laddad och körklar i söndags!
Vi bokar in Söndag 29/1 -06 kl 14:00 för då ska det banne mig bli körning!
Jag var så taggad nu i söndags med nylagad hoj så jag tog några svängar ute på gatan hemma istället! :D
Reflexmässigt drog jag i högra bromsen när jag kom till korsningen och det skulle jag inte gjort för slicksen biter dåligt på packad snö :näsblod

Abloy skrev:
Så här är det :mattias
Tills dess att ni har presterat bildbevis för dessa bravander kommer vi att betrakta allt som snick-snack och något ni drömt, liggandes i en varm och skön skinnsoffa med alldeles för mycket mat i magen :hihi

Så upp med lite bilder :tummenupp


Bilder finnes men jag vet inte hur jag får dom hit :argpådato
 

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
GasLars skrev:
Hej Johan du kan ringa mig på 070 650 13 13 ang banan. Banan är inte så lång men vi tänker ploga en längre på en annan sjö när isarna är tjockare. Då tänkte vi bjuda in alla som vill ha ROLIGT!!! ifjol var vi ca 30 st. Vi kanske ska lura upp Abloy på en isracer det är ju vääldigt roligt.
Det kan mycket väl bli körning i helgen det beror på minusgraderna vi skriver här om och när det blir.

Jag har sprungit omkring på isarna runt här i Hudik och Ilsbo och det är uppstop överallt!
Isarna är mellan 1,5 - 2,5 decimeter så det räsker gott och väl!
Men det har kommit för mycket snö och sen värmen i julas gjorde att det blev blött ovanpå isen.
Sen ligger det ca 2 dec pudersnö över blötan och isolerar så det vill liksom inte frysa!? :gnissla
Men vår första bana i Ilsbo ska nog bli körbar snart igen :banana

25 februari ska nog isen på Vibolångsjön vara åkbar för då har vi vår tidstävling :yoparty rakt nedanför HMCK kåken med efterföljande fest! :fyllisar
Åker du E4 strax söder om Hudik kan du inte missa banan!
I fjol var det 28 hojar som ställde upp och tävlade, det knäcker vi år hoppas jag! :hihi
Det blir även korv och hamburgergrillning i vårt tällt! :Bugar
 

GasLars

www.hmck.se
Gick med
17 Dec 2005
Ort
Hudiksvall
Hoj
R1 -13. wr250f -15
Iskörning

I morgon lördag iskörning på sörbytjärnen i ILSBO ca kl 11.00

Vi är :banana :banana :banana som åker från Hudik kl 10.00

Jag och jonas var där idag och provkörde.

Kanske lite kort men man får väl köra många varv.

Man måste ju träna inför HMCK;s tidstävling 25 FEB

Nästa helg kan vi nog träna på tävlingsisen :D

OBS Tag med kamera

// Lars
 

GasLars

www.hmck.se
Gick med
17 Dec 2005
Ort
Hudiksvall
Hoj
R1 -13. wr250f -15
Hej Nu är vi hemma efter en rolig dag på isen :lol och nu ska bilderna sorteras och skickas hit. Men med mina datakunskaper kan det dröja :argpådato

// Lars
 

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Nytt nikname! #46
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
GasLars skrev:
Hej Nu är vi hemma efter en rolig dag på isen :lol och nu ska bilderna sorteras och skickas hit. Men med mina datakunskaper kan det dröja :argpådato

// Lars
Samma här :argpådato men vilken härlig dag vi hade, jag sommnar gott ikväll!
Ska försöka få in bilderna, om inte jag lyckas så kan man ju alltid låta :fatta! Lundin lägga in bilderna på vår hemsida www.hmck.se :tuttar
 

Bifogat

  • IMG_0194.JPG
    IMG_0194.JPG
    26.4 KB · Visningar: 346
  • IMG_0208.JPG
    IMG_0208.JPG
    99.3 KB · Visningar: 113
  • IMG_0212.JPG
    IMG_0212.JPG
    98.7 KB · Visningar: 120
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top