Roligaste raktfram/ljusignalsrejs ni fått?

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Jag har bara kört MC i 150 mil i mitt liv, men man märker ju att folk bjuder upp till rejs vad de än kör... vilket är rätt roligt! framförallt gubbar i typ mercedes E320 eller nån bil med halvbra drag i, och tror att det faktiskt är lönt att försöka. Själv har jag fått rejs mot M3 med kommentaren vid nästa ljusignal igen "Hur fan kan den gå så fort? Det är bara en 600a!", mött en lexus 430 och gubben tryckte fullt, likaså jag och han fick pisk så duktigt så (och då hade jag en 80-kilos man på bakkutsen me) när han kom upp brevid mig sen tittade han och mimade "jävla skit... fan" och liknande :)
Det finns fler historier.
Ända jag blivit rädd för var en 996-turbo på motorväg när jag hade passagerare. De går bra =\ Försvann sakta bakom mig, för att sen sakta men säkert komma om i höga farter. Aja, det är roligt att svänga, men det är även kul rakt fram när man har nån o köra mot! :)
Nu kommer det säkert massa kommentarer som "Jamen tävla mot bilar bla bla, hur kul e det..." det är kul, deras minspel efteråt är priset.

Det är alltid roligt när man sitter rakryggad men vänster hand på låret och gasar på 1/3-gas och tittar in på dem samtidigt som de maxar sin bil, för att sen skaka på huvet och krypa ner, växla ner o bajsa iväg. :)
Så berätta om era roliga posör-rödljusrejs och liknande!

Jag brukar rejsa rätt ofta vid rödsljusena. Det är kul och jag vinner oftast :rolleyes:

Men det roligaste rejset jag har gjort var på Lundainvigningen 9/5 :rock
Fasiken vilken adrenalinkick jag fick!

Det är roligare att låta dom kämpa lite, lägg dig en ½m framför hela ettan ut, vippa in tvåan och förnedra dom :D
Eller kör lite "övningkörning", växla innan 4K genom alla växlar (akta dig för riktigt snabba bilar dock).

Kay skrev:
Det är alltid roligt när man sitter rakryggad men vänster hand på låret och gasar på 1/3-gas och tittar in på dem samtidigt som de maxar sin bil, för att sen skaka på huvet och krypa ner, växla ner o bajsa iväg. :)
Så berätta om era roliga posör-rödljusrejs och liknande!

:rofl :rofl :rofl

Drog en Audi s4 vid ett rödljus en gång. Inte för att det är märkvärdigt på något sett men det som gjorde det minnesvärt var att det satt två tuffa grabbar i 20 års åldern i den och när jag drog på så reste sig hojen (ofrivilligt) och jag gjorde min första bakhjulsåkning någonsin och blåste iväg på bakan. De hade inte en suck :banana :yoparty

Eller gör som jag, öva starter å sen få fram hjulssläpp i inbromsning så hojen lägger sig å skrapar 50m assfalt.... :huvet :huvet :huvet

Santo skrev:
:rofl :rofl :rofl

Drog en Audi s4 vid ett rödljus en gång. Inte för att det är märkvärdigt på något sett men det som gjorde det minnesvärt var att det satt två tuffa grabbar i 20 års åldern i den och när jag drog på så reste sig hojen (ofrivilligt) och jag gjorde min första bakhjulsåkning någonsin och blåste iväg på bakan. De hade inte en suck :banana :yoparty

Det finns en riktig S4 rullandes här i krokarna av Norrk. Jag och Campar hade lite rejs med den, och biljäkeln gick som tusan! Men som vanligt vann hojen mot bilen :tummenupp

Ingen som har rejsat med en snabb fyrhjulsdriven bil? Dom kan vara grymt snabba i starten (0-50 km/h typ) ?

Bikerbitch skrev:
Jag brukar rejsa rätt ofta vid rödsljusena. Det är kul och jag vinner oftast :rolleyes:

Men det roligaste rejset jag har gjort var på Lundainvigningen 9/5 :rock
Fasiken vilken adrenalinkick jag fick!

Precis, bilarna är för fläskiga för att komma iväg lika snabbt:)
När jag bodde i S-tälje rejsa jag både med hojen och bilen mot allt möjligt vid trafikljusen. Sällan man vann med bilen dock:rodnar Händer däremot väldigt sällan här i Enköpet.. folk e väl inte så heta här kanske*s*

Rejset på Lunda var kanoners BB! jag tyckte iof att det var förbannat kul att provstarta på den andra rakan åxå, tills Klösans BMW gav upp sin koppling :yoparty
Tack för en god match, det gör vi igen tycker jag :hoppa

:3freak

jag hade en blackbird för ett pa år sen o jag var på väg ner genom europa på a-bahn söder om kassel. det e en fin nerförraka där på typ 100mil så jag blåste ur hondan där o satte personbästa i max antal omkörda bilar på en gång på så kort tid som möjligt :yoparty joo jag var jävligt stöddig i säkert 10sek då en RUF-porsche rastade mej som om det var en fajt mellan en pw50 & gsx 1300R ! Helvete vilken fartskillnad! o jag hade max i hojen... verkligen max! ändå..... avhängd :(

Jag sålde hondan på hösten.. vadå snabb hoj... hmmm.
/E

Ju snabbare bil eller motorcykel man själv har desto ointressantare är det att köra rödljus race. Det är en reflektion jag gjort som jag inte tror att jag är ensam om. Oftast sitter det en kille med färskt körkort i det andra fordonet med sina kompisar grupptryck bakom sig vilket inte direkt ökar lusten att anta utmaningen. Det känns rätt patetiskt att ställa upp. Varken jag själv eller min omgivning blir särskilt imponerade oavsett utgång. Det vet jag själv då jag som åskådare ibland ser dessa tillställningar och hör kommentarerna.

//Harm

Samuel_LJackson skrev:
Är inte s4 fyhjulsdriven? Eller är det s2 :va eller va fan - jag skiter väl i bilar, jag vågar bara rejsa mot mopeder :tungan

S4an e fyrhjulsdriven... Man kan väl säga att om en S4a ligger och stallar på 4000rpm för att sen bara dumpa kopplingen o ge full gas så har inte nån hojåkare nån chans första biten, men vafan, det är väl inte de första 20 metrarna som är intressant? Roligare när man blåser förbi sen :)

TinaTjejen skrev:
Rejset på Lunda var kanoners BB! jag tyckte iof att det var förbannat kul att provstarta på den andra rakan åxå, tills Klösans BMW gav upp sin koppling :yoparty
Tack för en god match, det gör vi igen tycker jag :hoppa

Hell yeah we do! :rock

Kom en S80 en gång vid ett rödljus o varvade motorn, jag tänkte "är det lönt?"

Fast jag bara kör 125a så vann jag över honom, fasen va han såg sur ut. :D

Back