Roligaste gokartbanan

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Hoj
SD 1290
Ni som har varit runt lite i Sverige och kört på olika gokartbanor, var finns den roligaste banan?

Roligast i vilket avseende? Antar du menar att köra motard på? Jag håller med Mattias. Rättvik e rolig. Men det finns ju supermotobanor närmare.

Jag har nog inte kört på en enda go-kart bana som inte varit bra, oavsett storlek. Men Rättvik är klart en av de bättre.

Kan bara hålla med ovanstående talare.
Rättvik är riktigt underhållande, speciellt med höjdskillnaderna som finns där.
På vårkanten brukar det ordnas körningar där så håll koll här i forumet.

Japp, att köra motard på.
Funderar på att ta en liten sväng under semestern nästa år för att prova på lite olika.

Det är inte alla gokartbanor som tillåter supermoto verksamhet. Kolla så att du kan få köra då. Inte alltid det är ok att bara droppa in. Det är inte ovanligt att det är kommersiella intressen som styr verksamheten på gokartbanorna.

Jag tycker fortfarande att du borde prova en supermotobana. Betydligt mera tider och träningstillfällen där än på gokartbanorna.

Det är inte alla gokartbanor som tillåter supermoto verksamhet. Kolla så att du kan få köra då. Inte alltid det är ok att bara droppa in. Det är inte ovanligt att det är kommersiella intressen som styr verksamheten på gokartbanorna.

Jag tycker fortfarande att du borde prova en supermotobana. Betydligt mera tider och träningstillfällen där än på gokartbanorna.
Hade ju tänkt planera resan innan för att ha en rutt färdig och även verifierat att man får köra och när :)

Har inte kommit dit riktigt ännu att köra på grus och hoppa. Kommer säkert i framtiden men i dagsläget är jag jättenöjd med gokartbana.

Är det så att jag beger mig lite runt om nästa år kanske det är läge att testa en av de få supermotobanor som finns.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park