Roliga Vägskyltar!!

Citat:
Inskickat av benkar
Trevlig tilläggsskylt..

/B

Skalman skrev:
Den lär ju vara photoshoppad.

Ingen aning om "men måste du så måste du" är Photoshoppat eller inte, låg på hårddisken, hittad någonstans någon gång, men tilläggstexttypsnittet ser i alla fall ganska rätt ut. Tanken är i alla fall god, oavsett Phothoshop eller inte, borde helt enkelt finnas en sådan tilläggsskylt både här och där... :D

Men "Varning för lekande motorcyklister-skylten" på den här bilden är garanterat äkta, "handgjord" på trafikskyltsfirma... :)

/B

Bifogat

• lekandemotorcyklister.jpg
    lekandemotorcyklister.jpg
    119.6 KB · Visningar: 684
Last edited:
Ohyggligt namn...

Har ingen bild på skylten men jag åkte förbi en vägvisning mot, hör och häpna, "Rövgräva", en liten bit utanför Örebro mot Karlskoga. Jag är inte helt hundra på att jag säg rätt, för jag höll på att vingla av vägen av skrattkrmper, men jag tror det stod så.
/T

AleX skrev:
det beror på om du kör på huvudleden eller väg 311..
O så klart kör man på väg 311 :tungan

Undra hur skyltningen ser ut på dom korsande vägarna, eftersom detta då gäller för dom:
Lämna företräde om den andra bilen kör i 90 för dom kör på huvudled.
Lämna inte företräde utan använd högerreglen för dom som kör i 70 för dom kör inte på huvudleden
:confused:

Jag sitter bara och väntar på "Grovare 6"-skylten. Har för mig att MW var från de krokarna, kanske sitter hon och trycker på någon bild?

Annars är ju "Kåtorp" också ett fint namn. Finns massa skojiga ställen hemma i bushen. "Knüllwald" (Ungefär: Kn*llskogen) är även det ett fint ställe precis intill autobahn.

Edit: Hittade några andra godbitar hemifrån. Längst upp till höger står det "Ollestad".

Bifogat

• karta.jpg
    karta.jpg
    53.5 KB · Visningar: 261
Last edited:
Här i trakten finns det två ortnamns skyltar som är rätt skoj! Den första är Frufällan, den andra är Sexdrega.... :D

Häpp! Förra helgen var jag och hälsade på hos min rottweilervalp utanför Osby...ni kan tro att jag fick ångest när jag passerade skylten "Sibirien" ....! :3freak

tob skrev:
Har ingen bild på skylten men jag åkte förbi en vägvisning mot, hör och häpna, "Rövgräva", en liten bit utanför Örebro mot Karlskoga. Jag är inte helt hundra på att jag säg rätt, för jag höll på att vingla av vägen av skrattkrmper, men jag tror det stod så.
/T
Har oxå skrattat åt den skylten... Men det är någon som pillat lite på den... Från ena hållet står det rÖvgräva och från det andra som det egentligen heter: rÄvgräva... Men kul är den... :hihi

Här är några skyltar jag gillar också.... jag brukar i alla fall se dem ganska ofta när jag är ute och kör. ;-)

Bifogat

• skylt1.gif
    skylt1.gif
    9.3 KB · Visningar: 227
  • skylt2.gif
    skylt2.gif
    5.5 KB · Visningar: 219
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...