Roliga väger nära Linköping?

Bale

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2007
Hoj
GasGas EC 300 -10
Eftersom man satte uppkörningen i måndags tas såklart alla chanser till att få åka lite innan säsongen är slut :).

Idag är det hyffsat väder så jag tänkte ta en sväng i krokarna runt Linköping.
Vilka vägar rekomenderar ni för en rolig tur? :gnissla

+1 på den.

Sen kan du åka ut till Pålsboda och tillbaka, den är fin.

Håller med.. men jag vill förlänga den sträckan vidare ända till Kumla... Den har sina stunder även efter Pålsboda..

Ett tag sen jag körde den nu.... är de färdiga med hela 211:an än.. (borensberg... tjällmo... korsningen till 51:an..) ???

Malmslätt-Kärrsjö-Ljungsbro-Råby-ut på 36:an mot motala - tjällmo via väg 211.

Det är en kul väg:)

Håller med.. men jag vill förlänga den sträckan vidare ända till Kumla... Den har sina stunder även efter Pålsboda..

Ett tag sen jag körde den nu.... är de färdiga med hela 211:an än.. (borensberg... tjällmo... korsningen till 51:an..) ???

Tack för alla tips. :tummenupp

Körde den nämda vägen från Örebro till Linköping i måndags. Den är helt klar.
Vågade dock inte hålla speciellt hög hastighet på grund av vätan :gnissla.
Var några timmar efter uppkörningen med så lite lungt får man väl ta det :näsblod.

Det blev en kortare sväng idag. Åkte på upptäcksfärd ut från Linköping på väg 34 svängde andra till höger efter rondellen, därefter på småvägar till Vikingstad och sedan 636 tillbaka till Linköping.
En del fina svepande 90-vägar var det i alla fall.

Last edited:
Finns massor roliga vägar neråt Vadstena - Mjölby - boxholm - Malexander.

När jag väl får min nya hoj om några veckor ska jag utforska lite mer. inte bekvämt att yla runt på en motard sådär :P

Jag skulle rekomendera Sviestad.... Bra sikt, fin beläggning och bäst av allt, det är fri fart!

Linköping-ulrika-boxholm-malexander som nämnts tidigare är helt klart den bästa väg-mc väg jag nånsin kört på (dock inte hunnit med mer än nån 1000mil men endå). Ganska smal (ingen mittlinje stora delar) men otroligt kurvig och go samt förvånansvärt bra vägbeläggning. Kanske inget för RR-föraren men för vanlig laglig körning är den underbar.

Jag skulle rekomendera Sviestad.... Bra sikt, fin beläggning och bäst av allt, det är fri fart!

Ja det är ju sista gatåkningen nu på måndag om jag inte minns fel.

En kortis som är trevlig är att åka genom skogen till brokind, för att sedan komma ut på vägen från Kisa upp till Linköping igen. En kort sväng som både innehåller smal och kurvig väg och lite högre fart hem igen. Perfekt när man måste ut och köra en sväng men inte har mycket tid.

En kortis som är trevlig är att åka genom skogen till brokind, för att sedan komma ut på vägen från Kisa upp till Linköping igen. En kort sväng som både innehåller smal och kurvig väg och lite högre fart hem igen. Perfekt när man måste ut och köra en sväng men inte har mycket tid.

Bestorp/Brokindsvägen liknar just nu en sandlåda så jag avråder från den tills de är färdigarbetade där. Annars är den grym med sprillans ny asfalt!
Men som sagt, nu är de ute och sprider grus kring sig i stora drivor.
Givetvis är det som mest i de bästa kurvorna....

By the way så behöver man inte åka ut på 34:an om man inte är sugen på rak och tråkig väg, utan vända uppåt igen vid Västerby strax innan Brokind. -och där finns det ett antal alternativ att välja mellan!

Linköping - Söderköping är helt ok. Väldigt öppen och stor väg så hastigheten hamnar således i det högre registret =).
Precis som många andra säger är Tjällmovägen klockren och för att inte tala om Malexander! Många timmar lagda där i sommras...
Sturefors - Brokind är fin, Härliga böjar men dålig asfalt på sina ställen dock =(

Kortisar --> Bankekind - Ringstorp och Bankekind - Askeby, Askeby - Linghem, Gistad - Örtomta.

En längre runda är ju att åka från Åtvidaberg - Kisa - Österbymo - Eksjö. Fin väg. :tummenupp

en ännu kortare väg är Lilla vägen mellan Sturefors-Grebo.. Underbar väg att köra. Man får passa sig lite när man kommer fram till grebo för Polisen har deras träningsställe för hundar där, så man får dra ner på tempot vid hästarna. Inte för polisen bryr sig särskillt mkt, men de kan ju va snällt mot hundarna och hästarna som oftast är i närheten av vägen.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti