Roliga timmen!!

En sak som stör mig grovt är "Billigare vid snabb affär"...? En hoj/bil eller vad som helst brukar ju knappast bli dyrare om den är trögsåld..? Och hur mkt billigare/tidsenhet då? 1/100s =gratis eller?

Stymer skrev:
2648402 En sak som stör mig grovt är "Billigare vid snabb affär"...? En hoj/bil eller vad som helst brukar ju knappast bli dyrare om den är trögsåld..? Och hur mkt billigare/tidsenhet då? 1/100s =gratis eller?

Det handlar inte om "trögsålda prylar".. Det handlar om att man värderar enkelhet högre än den sista hundralappen ..

BVSA är ju ett givet koncept. Hellre släppa en pryl aningen billigare till någon som dyker upp direkt med pengar i handen än stå i kylan och kolla på en rad veliga spekulanter som måste "sova på saken", "se om de får loss pengar" , "återkomma med polaren som är expert på sånna" o.s.v.

Allt jag har köpt på t.ex. blocket har säljaren släppt billigare just för att jag slagit till direkt när jag sett att prylen varit i utlovat skick och jag har dykt upp med pengar i handen..

BVSA betyder just som det låter, garanterat blir det sällan dyrare för att det tar tid, men människan är en simpel & lättlurad varelse som raskar på lite extra när det vankas bra deal.

Hästens sängar kör ju med " köp säng innan prishöjningen" och det lockar folk så innihelvete trots att jag personligen ser det som en förolämpning mot mitt intellekt och önskar livet ur kampanjansvarige & må han brinna i skärselden..

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back