Roliga saker som barn sagt

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Mitt kusinbarn Magnus(4) bad föräldrarna att få gå från bordet efter middagen.
Det fick han, och efter en stund hörde min kusin och hennes man att han höll på med något på badrumsvågen...
De undrade om de skulle gå och se efter, men tyckte väl att ingen skada skulle kunna ske i samband med en badrumsvåg.
Efter någon minut hör de ett exalterat utrop: -"Tretton centimeter!! Det var dyrt!!"

Smeddie: Många av de citaten är uppdikterade av fullvuxna människor känner jag... En sjuåring utrycker sig inte på följande sätt "Även om äldre människor har en stor anläggning kan det vara helt slut på mjölkproduktionen". Det är bättre utryckt än vad många 20-åringar på sporthoj skulle kunna författa. Säger kanske inte så mkt, men ändå. :tungan :D

jesseboy skrev:
Mitt kusinbarn Magnus(4) bad föräldrarna att få gå från bordet efter middagen.
Det fick han, och efter en stund hörde min kusin och hennes man att han höll på med något på badrumsvågen...
De undrade om de skulle gå och se efter, men tyckte väl att ingen skada skulle kunna ske i samband med en badrumsvåg.
Efter någon minut hör de ett exalterat utrop: -"Tretton centimeter!! Det var dyrt!!"
Nu blev jag nyfiken. Vad var 13 cm, och tydligen väldigt dyrt?

Vägde han 13 kg, och tyckte att de var mycke, eller?

Det var en unge för ett tag sen som frågade om jag hade tevetal-tv (digital-tv).
Det va rätt kul tycker jag. Osså trodde min lillasyrra att farthållare var för såna som kör bil och inte har några ben.

yonsson skrev:
Det var en unge för ett tag sen som frågade om jag hade tevetal-tv (digital-tv).
Det va rätt kul tycker jag. Osså trodde min lillasyrra att farthållare var för såna som kör bil och inte har några ben.

Min syrra gick på stan med hennes första grabb när han var 3 år...

Hon träffade en gammal klass-kompis som hon stannade och pratade med när sonen plötsligt säger högt o tydligt: "Min mamma har en snöre mellan benen...så det så!!!"

( De hade duschat dagen innan o hon hade mens.... )

:D

Har en kompis vars son var 5 år gammal när vi diskuterade en annan kompis efternamn...Kompisen utan barn är cypriot och heter Papadoupolus i efternamn, vi kan kalla han Nikos i förnamn ..frågade vi 5 åringen vad Nikos pappa hette så sa han Papadoupolus förstås, vad heter Nikos mamma då? Mammadoupolus förstås sa 5åringen.....

Barn på fest...

(I samband med att tårta bjöds) "Jag blir gift, jag fick den att stå!"

En annan unge hade en batteridriven ballerinadocka som snurrar. Den räckte hon fram till utvalda gäster med orden "sätt på henne"...

"Pappa, den farbrorn skall vi prata om när vi kommer hem!"

"Den farbrorn har konstigt hår!" (Sagt mycket odiskret om mig när jag hade en 30 cm hög blå tuppkam, nitjacka och såg allmänt jävlig åt. Pappan såg ut att vilja sjunka genom jorden samtidigt som jag höll på att skratta ihjäl mig och satte mig och snackade med ungen)

"Teitta mauma, ein åousna!" (Övers från brejävla skånska till svenska: "Titta mamma, en åsna!"). Om den uppstoppade renen i polarbröds skylt i en affär i Lund.

"Idag var vi och hälsade på en psykopat med skolan!". Eller heter det kanske psykolog?

Var och badade med mina barn, då 4 och 5 år gammla då en snok kom simmandes emot oss i vattnet, snabbt som bara den kom vi upp ur vattnet, då min son på 4 år säger"Mamma var det en åsna!" gissa om jag fick mig ett gott skratt.

Jag älskar när barn precis lärt sig tala och ska nämna alla människor vid deras namn. Kakik, ovan, itla, matt osv. Någon som vågar gissa namnen (uttalen kanske skiljer sig barn emellan men ändå) :)

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back