Rolig Vinterhoj?

Nilsson_

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Letar sjysst R6, Aprilia Rs125 02:a, Pb900 05:a och en Suzuki RM50 79:a
Har redan nu börjat fundera på en vinterhoj, och jag funderar lite över vad man ska köpa? Cross skulle ju vara det roligaste men då kan man ju inte köra på gata så då har jag kollat på Yamaha Dt 125. Hur många hästar ligger en sådan på och vilket år fick dom skivbroms? Eller har ni något annat tips på en rolig bushoj att köra med i vinter?
Tänkte väl lägga mellan 5 000 och 8 000.

Maveriq skrev:
Har redan nu börjat fundera på en vinterhoj, och jag funderar lite över vad man ska köpa? Cross skulle ju vara det roligaste men då kan man ju inte köra på gata så då har jag kollat på Yamaha Dt 125. Hur många hästar ligger en sådan på och vilket år fick dom skivbroms? Eller har ni något annat tips på en rolig bushoj att köra med i vinter?
Tänkte väl lägga mellan 5 000 och 8 000.

jag skulle lätt köpt en mini-mc!

nejnej ingen hoj haha :D köp en gammal volvo samt racing dubb sen kör du på havet :) jag har då jävligt roligt på vintrarna ;)

Minimoto är as roligt :D

Finns bana i Tullinge, kostar 20kr / dag om du kör med egen räääser.

mini-moto körde jag förut men tröttnade på resorna. Jag vill ha en 125:a som jag kan bsua med och därför undrar jag vilken man ska ha?

Maveriq skrev:
mini-moto körde jag förut men tröttnade på resorna. Jag vill ha en 125:a som jag kan bsua med och därför undrar jag vilken man ska ha?

Du ville ha en gathoj också... DT:n funkar fin fint, ca. 25hk på de flesta modeller. Den funkar utan olja också!

det ska gå att öva bakhjulsåka med den så man kan träna inför nästa sommar :yoparty

Bejiooorn skrev:
dt125lc, dtr:en är ju bara framtung :fakta

dessutom blir det nog svårt att få tag i en dtr för 5000-8000.

Aj fan, glömde priset. :huvet

Import är antagligen inte ett val då det är tidskrävande och allmänt jobbigt, speciellt om man "bara" ska importera en lek hoj...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT