Rolig nakenhoj?

Gå testa en Superduke, om du inte kommer överens med den, så är det helt enkelt fel på dig, och inte hojen;) Den är en dröm att köra. Roligare 1000cc hoj finns inte att köra. Inte på denna planeten eller någon annan. Grym motor i kombination med övergrym chassi, fjädrings komponenter och bromsar som är sjukt grymma. Den svänger bara du tänker tanken. Sen måste man ha akra. Bara att höra tvinnen mullra är underhållande nog. Sen att det skjuts ut eldlågor från burkarna är ju rätt schysst det med. Allt detta UNDER 90k kr.

Edit: Glömde ergonomin på hojen. Så jävla skön körställning. Allt känns så klockrent när man sätter sig på hojen. Så, nu räcker det med SD hyllningar för dagen;)
Är det inte Duken som har en tendens att inte klara många mil utan haveri? Har för mig jag läste det på superduke delen här på forumet.

Jag själv va intresserad av en men blev avskräckt av att dem elingt källa inte håller :(

Får bli en buell så fort jag hittar en bra till salu :)

Är det inte Duken som har en tendens att inte klara många mil utan haveri? Har för mig jag läste det på superduke delen här på forumet.

Jag själv va intresserad av en men blev avskräckt av att dem elingt källa inte håller :(

Va?:confused: Jag har då aldrig hört något sådant. Iallafall inget som inte gäller för andra hojar heller. SuperDuken har väl från 05 till 06 modeller haft några små irriterande fel. Men alla de grejerna borde sedan länge vara fixade.
Jag är en person som i vanliga fall är jäkligt nojig med grejer som inte håller och har inte haft något att anmärka på vad gäller min hoj, förutom att den slurpar i sig en del olja, men så länge den rullar klockrent så skiter jag i det.
Hade problem med att batteriet dog och inte ville funka, men gissa vems fel det var?:gnissla

Så Buell har bra kvalitet då?:)

Nu tror jag du har blandat ihop de två hojarna...

Finns ju en tråd där vevstaken gått ur blocket där typ alla menade att stakarna var dåliga på dom något äldre dukarna.

Har aldrig hört talas om något sådant massfel på SD oavsett årsmodell? För det är väl inte någon enstaka exemplar det har hänt som du menar? Tyckte mig vara ganska påläst vad gäller detta och det är nog första gången jag har hört om det.

Finns ju en tråd där vevstaken gått ur blocket där typ alla menade att stakarna var dåliga på dom något äldre dukarna.

Precis den jag menade. Det menas i den tråden att en duke inte går mer än 2000mil. Ska försöka hitta den.

Buell är måhända inte kvalitet men ojoj vilken syn för ögat. ;)

Ja, för tusan köp en Superduke eller en Ducce.
Aprilia går bara sönder åsså får man aldrig tag i reservdelar.

Låt dom nötter som åker italiensk fortsätta att vara udda figurer med taskig smak o dåligt omdömme.....:blah

Precis den jag menade. Det menas i den tråden att en duke inte går mer än 2000mil. Ska försöka hitta den.

Buell är måhända inte kvalitet men ojoj vilken syn för ögat. ;)

Kolla denna tråden. En i den tråden har kört 4600 mil med sin SD utan problem.http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=2929&postdays=0&postorder=asc&start=20
Vilket den borde göra?
2000 mil, tror du blandar ihop hojar som Para har påpekat.
Ska ha min Superduke tills den har gett upp, och kan garantera dig att det inte blir vid 2000 mil.

Du har blandat ihop den gamla duken med Superduken Robbin. Inte samma cyklar

Det stämmer nog bra det. Jag tar för givet att det skiljer sig en hel del mellan dessa hojar?

För övrigt så är superduken galet snygg och hade ekonomin tillåtit mig så hade jag nog haft en :=)

Hmm börjar bli ett gäng sånna här trådar nu!:gnissla

Kolla triplen eller duken...båda är bäst!:yoparty
Gå och prova så vet du vilken du vill köpa..

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden