Rolig men låg hoj till en kort men busig tjej?

Mogge70 skrev:
Det har jag inte, men hört av andra som har eller haft Ducce.
Ber om ursäkt om jag trampat på någon öm tå.

:) Ingen större fara men man ska ta saker man hör med en nypa salt
Ok att 4 ventilarna är dyrare i service men 2 ventilarna
kostar inte så mycket att serva
 
Körde en kle 500 -92 igår! Den var högre än vx:en som jag förut tyckte va hög, men det gick hur bra som helst! Nu vågar jag nästa börja drömma om en duke igen! Någon som vet hur hög kle:n är? Kollade på bikez.com men den uppgiften fanns inte med... :-(
 
lilltryne skrev:
Körde en kle 500 -92 igår! Den var högre än vx:en som jag förut tyckte va hög, men det gick hur bra som helst! Nu vågar jag nästa börja drömma om en duke igen! Någon som vet hur hög kle:n är? Kollade på bikez.com men den uppgiften fanns inte med... :-(

tror ktm,n ska va ca 5 cm högre men de bero ju på hur slut/bra i dämparn och om den gå o ställa kanske de varierar lite.
 
lilltryne skrev:
Körde en kle 500 -92 igår! Den var högre än vx:en som jag förut tyckte va hög, men det gick hur bra som helst! Nu vågar jag nästa börja drömma om en duke igen! Någon som vet hur hög kle:n är? Kollade på bikez.com men den uppgiften fanns inte med... :-(
Den nya modellen av kle 500 som kom i år har en sitthöjd på 850mm. Vet inte hur det är med de äldre dock.

Tänk även på att sitthöjden på en motorcykel brukar anges när man inte sitter på den. På t.ex. en offroad innebär det att den sjunker ner en bra bit då man sätter sig på den eftersom att offroadare brukar ha ganska mjuk fjädring.

Men sitthöjden är inte det enda som spelar roll för om man ska nå ner om man är kort. Man kan även få problem om det är en bred motorcykel. Dessutom är det sällan man hittar någon angivelse på bredden över sadeln/tanken.

Så det bästa sättet att se om du kan sitta på en Duke är helt enkelt att provsitta den och helst även provköra den.

Personligen så tycker jag att en offroad/motard är bättre lämpad för övningskörning än en glidare. Eftersom att man sitter mer upprätt på den första kategorin så är det något lättare att krypköra. :)

Men tyvär så är det få offroad/motard som man kan köra upp för tung mc på. Då måste ju cylindervolymen överstiga 700cc och effekten vara minst 35kw. T.ex. en Duke II har tillräckligt med effekt, men inte tillräcklig cylindervolym. Jag tror att en t.ex. en VX 800 klarar båda kraven.
 
lilltryne skrev:
Har varit sugen på en duke länge, de e grymt snygga! man kanske kan sänka dem?


Duke är en kanon hoj för er tjejer den vibrerar som satan, så det blir nog inte bara kul utan skönt oxå :tungan .
 
lilltryne skrev:
Är helt kär i en er-5:a från 98, den passar perfekt under mig! Men... Det är ju inte mycket motor i den.... :-(

Vet ni någon annan hoj som har ungefär samma sitthöjd men som är lite roligare o köra? Är lite sugen på en motard oxå, finns det låga sånna?

Bara för den inte har mkt motor så behöver inte det betyda tråkig.
Har en från 2001 och jag har vart kär sen första ögonblicket.
Visst, kan du köra t.ex. en 750 fullt ut, så köp då hellre en sån.
Annars tycker jag som du, ER5 eller så skulle jag kunna tänka mig en SV650s :)
 
Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Back
Top