Rolig incident

mrnenad

Ny medlem
Gick med
1 May 2005
Hoj
RSV Mille -00 under construction
Var o posade i Malmö centrum tidigare idag så kör där upp en porsche bredvid mig...jag kollar på han o hans flickvän o gasar till...han biter :banana, Vi står där o varvar o väntar på att det ska slå om till grönt så jag börjar då dagdrömma :huvet sen så bara smäller det till o så kollar jag upp visst fan det blev grönt :D :huvet gör mitt bästa för att hänga ikapp men förlorar tills nästa rödljus...Fan ta 4*4 :D när vi stanna sen så snacka vi lite skit o vi tacka varann för ett trevligt race :fyllisar . Första gången man fick spö av en bil haha men det var kul!

mrnenad skrev:
2148756 Var o posade i Malmö centrum tidigare idag så kör där upp en porsche bredvid mig...jag kollar på han o hans flickvän o gasar till...han biter :banana, Vi står där o varvar o väntar på att det ska slå om till grönt så jag börjar då dagdrömma :huvet sen så bara smäller det till o så kollar jag upp visst fan det blev grönt :D :huvet gör mitt bästa för att hänga ikapp men förlorar tills nästa rödljus...Fan ta 4*4 :D när vi stanna sen så snacka vi lite skit o vi tacka varann för ett trevligt race :fyllisar . Första gången man fick spö av en bil haha men det var kul!
Välkommen till klubben!

jag fick dock spö av en skoda fabia 1,8l :banana

Smisk av en Mercedes SUV på motorvägen, eller ja det var lite för mycket turbulens bakom suv'en i för att jag skulle vilja pressa mera :P Förvisso stod det AMG bakpå SUV'en :P Dax att turbokonvertera ninjan tror jag...

inte lätt alltid...

gluffis skrev:
2148848 Smisk av en Mercedes SUV på motorvägen, eller ja det var lite för mycket turbulens bakom suv'en i för att jag skulle vilja pressa mera :P Förvisso stod det AMG bakpå SUV'en :P Dax att turbokonvertera ninjan tror jag...

Har själv fått släppa efter för en ferrari på motorvägen en gång.. men det känns ändå lite ok tycker jag, eller håller du inte med? :rolleyes:

fräsa skrev:
2148945 Har själv fått släppa efter för en ferrari på motorvägen en gång.. men det känns ändå lite ok tycker jag, eller håller du inte med? :rolleyes:

Jo, en ferrarri ja, inte en stadsjeep :P Fast hade jag kunnat åka i filen bredvid så hade jag nog tagit den ;)

mrnenad skrev:
2148756 Var o posade i Malmö centrum tidigare idag så kör där upp en porsche bredvid mig...jag kollar på han o hans flickvän o gasar till...han biter :banana, Vi står där o varvar o väntar på att det ska slå om till grönt så jag börjar då dagdrömma :huvet sen så bara smäller det till o så kollar jag upp visst fan det blev grönt :D :huvet gör mitt bästa för att hänga ikapp men förlorar tills nästa rödljus...Fan ta 4*4 :D när vi stanna sen så snacka vi lite skit o vi tacka varann för ett trevligt race :fyllisar . Första gången man fick spö av en bil haha men det var kul!

Man kan inte stå å dagdrömma när man skall räjsa :7peta
Det är största allvar......Tänk nu vilket stohej det kommer bli på zatzy-muppen..... -"faan asså jag fetdunka en sporthoj......han hade inte en suck"

Närseru, man kan inte ge bort ngt gratis till zatzy-muppar........... :D

mrnenad skrev:

tror att du ska gå i pansion!!!
pinsamt att du ger oss andra dåligt rykte :gnissla

Rasorblade skrev:
2149127 Man kan inte stå å dagdrömma när man skall räjsa :7peta
Det är största allvar......Tänk nu vilket stohej det kommer bli på zatzy-muppen..... -"faan asså jag fetdunka en sporthoj......han hade inte en suck"

Närseru, man kan inte ge bort ngt gratis till zatzy-muppar........... :D

Du kan nog räkna antalet personer på zatzy som har porsche på en hand om du bortser ifrån 924/944, så oddsen är tämligen små att det skulle vara någon därifrån, eller var det en 924 han fick stryk av? :rofl

Minns då jag skaffade hojen och mitt X hade prcis köpt sin Mazda RX8. Vi stod vid ett rödljus och varvade och precis innan det slog om så drog han iväg så det spruuutade sand och skit över hela mig. Jag på min då strypta hoj hade inte en chans..

I förrgår såg jag honom vid ett traffikljus. Han trodde nog att hojen fortfarande var av samma effekt så han varavade o fjantade sig (vilket den är :tomten:rolleyes:). Men då fick han stryk av en Bandit :hihi (det fattades bara en wheelie..faaan vad jag ville kunna det då) men det var ändå skönt :hihi

För många år sedan blev jag ägd av en Porsche 928 som förmodligen var tokmatad med trimm. Såg hur fet ut som helst med vingar, spoilers och kjolpaket.

Jag körde då en YZF 750 R -94 vilket inte är ett hiskligt monster men gick ändå ganska bra.

Jag höll stumt upp till 250-260. Sen kollade jag i backspegeln för att förvissa mig om att jag kört ifrån honom.
Men då låg han 3 meter bakom och blinkade med helljusen. Så jag la mig i mittenfilen och släpte förbi han. Och han bara försvann. Måste gått en bra bit över 300.

Sen va det dax att byta hoj.

Jag fick spö (på motorvägen) av en 911 GT. pinsamt men så e det. :yoparty

Här är den mest förnedrande förlusten jag råkat ut för.....

1988, jag kör en vässad Gsx 1100R på Kistarakan, trodde jag skulle köra mot en av dåtidens snabbaste hojar, en super trimmad Katana.

Men istället kommer det en mattsvart, rostig, ojledroppande, hojliknande Harly Davidsson från 60 talet och ställer sig brevid & varvar.
(lät mer som en fiskebåt än en hoj)
Trodde helt säkert och klart att grabben fått en hjärnblödning.
Dra mot MIG??? Med en HD????

En öppen potta på huvudet, skinnbrallor och en halvt uppknäppt jeans skjorta (inga handskar) sittställning som i en gynekologstol....
Skrattande varvar jag till & kollar på tjejen som ska släppa iväg oss. Hon håller armarna ovanför huvudet. När hon slår ner armarna ger jag full gas & får på en kalas bra start...
Hojen skuter iväg snabbare än nånsin förut.... MEN...VA FAAN DÅ.....

Trots min perfekta start... ser jag HD:n försvinna i horisonten med totalt överlägsen fart... Dunk, dunk dunk, ... 3 dunk & hans hoj var borta.

Jag blir så paff att jag vänder och frågar alla andra vad faaan som hände. Hade jag brännt kopplingen? Missat en växel?

Nää då, tydligen var det en norrlänning vars största nöje var att 1 gång per år, åka skiten ur alla 08:or. Hojen var tydligen byggd för strippen.

Han kom aldrig tillbaks. Jag sökte honom i flera veckor, ville veta mer om honom, hojen & vilka tider han körde på strippen. Men jag fick aldrig reda på nått mer.

Efter det var man lite mer ödmjuk...
//
Benny

Eskilsson skrev:
2149365 För många år sedan blev jag ägd av en Porsche 928 som förmodligen var tokmatad med trimm. Såg hur fet ut som helst med vingar, spoilers och kjolpaket.

Jag körde då en YZF 750 R -94 vilket inte är ett hiskligt monster men gick ändå ganska bra.

Jag höll stumt upp till 250-260. Sen kollade jag i backspegeln för att förvissa mig om att jag kört ifrån honom.
Men då låg han 3 meter bakom och blinkade med helljusen. Så jag la mig i mittenfilen och släpte förbi han. Och han bara försvann. Måste gått en bra bit över 300.

Sen va det dax att byta hoj.

Inte så märkligt att du blir frånåkt av 928:an. Med stor sannolikhet en vanlig S4 och enligt boken ska de göra ca 278km/h. Av alla 928:or som passerat i revy har inte en enda S4/GT/GTS varvat mindre än att man kunnat läsa ut en topphastighet under 280km/h (Porsche tar aldrig till i överkant).

Så att blåsa på i "rakt fram åka" på en motorväg mot en GT-bil som en 928 då gäller det nog att grensla en Hayabusa för att hänga med eller knäcka.

får skriva ner min pinsamma race-historia också då...

stannar vid ett rödljus och jämte dyker en fullsmockad bil årsmodell 90 typ. verkar inte vara det minsta speciell.
i sitter typ tre killar och två tjejer och skriker och gapar (blöj-raggare).
hör hur nissen bakom muffratten varvar, och jag börjar fundera på om jag ska wheelie (även om jag är kass på det) iväg eller försöka mig på att plocka dom (med min XT :hihi)
mitt i allt funderande på vad jag ska göra så blir det grönt... och korkad som jag är blir det en mix av dom båda... en fjuppig wheelie, någon dm upp och kanske 5-7 meter lite efter dom.
i pinsamheten bestämmer jag mig iallafall för att försöka plocka dom, längre fram blir vägen kurvig osv.
är på en fri 50-väg, ligger i 80-90 km/h, 10 meter bakom dom, då från en sidoväg svänger ut en polisbil :3freak :4skrika
vid första rondellen vi dyker upp vid, en 100-150 meter senare, så fortsätter dom rakt fram och jag tar av till vänster, och då smäller polisen på ljud och ljus-showen och bestämmer sig för att hänga efter dom :rofl :banana

Nu för tiden har man ju kommit upp i åren en aning och har varit med om en del förnedring mm. Pga. just ovanstående, som ibland kallas erfarenhet/förstånd, väljer jag i dagsläget att aldrig rejsa med en bil i innerstan, där det är mest vanligt med rödljus. :va

Brukar i stället lugn, extra lugnt faktiskt, puttra iväg för att straxt efteråt se en minst sagt för¨vånad min från bilföraren som ibland tycks undra varför man inte gasade.

Fast mer vanligt är att de gasr till för att de VILL få till ett rejs där de ser dig (läs mig) köra som f...n med risk för en krasch eller polis eller ännu värre. Dvs. det är inte sällan, snarare ofta, att bilföraren bara ger sken av att vilja rejsa men när det väl kommer till kritan så var det bara för att se oss motorcyklister ladda gärnet.

Trots detta har jag självklar min beskärda del, i min erfarenhetsbank, av att ha fått smisk av en bil vs moppe.

Första gången jag minns, det har alltså hänt fler än EN gång :huvet , var mot en ombyggd T-ford á la Hot Rod. Själv körde jag FJ1200 och tyckte att jag hade bra drag i galoscherna.

Hörde visserligen att det mullrade lite från bilen, med en ung kille i, men tänkte inte så mycket på det.

Starten gick och kopplingen for ut några futtiga tiondelar senare (ha, säkert! :hihi ). Jag till och med fick upp den gamla häcken (FJ:n) på bahjulet, fast bara så där lagom som blir när man har en bra acceleration. Dvs. jag behövde aldrig pruta på rullen!

Samtidigt hör jag hur det mullrar ut av bara h...vete från bilen till vänster. DÅ inser jag att det KANSKE inte var rätt bil att rejsa mot. Det lär nämligen som en minst sagt påtent V8 med NÅGOT mer effekt än original. :huvet

Fullgasväxling 1:an till 2:an och 2:an till 3:an. Bilen hade dock ett litet försprång på en knapp meter. När jag passerade 150 km/h-strecket försvann bilen som om jag stod still.

Knappt 400 m längre fram var det nytt röd-ljus. När jag kom fram och tittade in i bilen sitter killen och flinar! :4skrika :hihi

Det var första gången! :huvet

Sedan har jag "tackat nej" till bilar som jag VET att jag inte har en chans mot! Den mest extrema av dessa, där killen blev riktigt besviken, var nog Chevrolet Syclone "lätt modifierad" (VILL HA :Bugar ) till att göra ca. 10 sek på 1/4-milen.

Det killen intevisste, eftersom jag hade solglasögon och integralhjälm, var att min lillebror gått i samma klass som han och att jag därför mycket väl viste hur potent bilen var/är. Killen heter för övrigt Robert P. NÅGOT besviken rullade han dock iväg! :hihi

Mvh!
// Niklas

Back