Rolig hoj med "billig" försäkring

Hur tråkig är en Yamaha Bulldog?
Hittat 2st på blocket som ser ganska ok ut men det bästa av allt, 2736SEK/år helförsäkring.
 
Lika som min är det bra värde för pengarna i..
http://www.blocket.se/lund/Ducati_916_sps_26960970.htm?ca=11&w=3&last=1

Betalar 3500 HEL/HEL i försäkring boende i Stockholm, lägsta självrisken.
Låg kostnad för bankörning i ducceklubben och inte en problemhoj.. Håller värdet bra eftersom det är en eftertraktad modell bland ducatister som vill köra både gata och bana. Hyfsat potent motor (den var det värsta ducati hade mellan -97 till -00). Men hojen är ju 12 år gammal med ett chassi från -94..

Stor fördel att det är en poppis modell som det finns massor av reservdelar och uppgraderingar till om man vill

Nu snackar vi...

Får säkert en mycket mer "potent" hoj för dem pengarna till en mycket högre försäkring dock, men inget så vackert som den hojen :) Är nog en helt speciell känsla att äga en sådan och köra den också.

Har bara kört en 1198S väldigt lite, och den älskade jag över allt annat. En Ducce 916 ligger väl närmre rent ekonomiskt just nu... :)
 
Inte såvärst billig. 5943/år på Bilsport.

Vad klassar du som billigt? knappt 6k i helförsäkring per år är svinbilligt. Annars är det bara att rätta mun efter matsäcken och titta på äldre hojar! Billigare än så är svårt att få (inte omöjligt men heller inte lätt)
 
Nu snackar vi...

Får säkert en mycket mer "potent" hoj för dem pengarna till en mycket högre försäkring dock, men inget så vackert som den hojen :) Är nog en helt speciell känsla att äga en sådan och köra den också.

Har bara kört en 1198S väldigt lite, och den älskade jag över allt annat. En Ducce 916 ligger väl närmre rent ekonomiskt just nu... :)

Som sagt.. Jag har haft min i 3.5 år och är sjukt nöjd med den. Jag kommer aldrig sälja den någonsin eftersom den uppfyller alla mina krav. IOFS så var den dyr i inköp om man jämför med en -98 R1 eller liknande, men med en försäkring som ligger så lågt och med rätt intresse så att årlig meckandedt under vintern inte anses jobbigt så är det inga bekymmer..

Det är klart att det finns mycket potentare maskiner för pengarna.. Brorsan köpte en XJR1300 för under dessa pengar som inte alls var dyr i försäkring och jag har provat den.. Skitskoj hoj, men duccen är helt annorlunda med ett stenskärt chassi, exceptionell fjädring, grymma bromsar och en motor som nästan brutalt levererar effekt från 3000 varv hela vägen upp.. Kombinationen ger faktikst en helt enastående upplevelse.. Om man jämför med en 1098 (som jag också provat på bana dessutom) så känns min 916 som "pappa" till den... Lite tyngre och lite äldre, men släktskapet tar man inte fel på. Pappa kan mycket även om sonen nu är i eliten.
 
Grundtipset är att köpa en äldre hoj, 90-tal eller äldre. Det gör mycket på försäkringspremien :)
 
Har du kollat på en Suzuki SV 650/1000? De är en perfekt hoj för de som är lite längre, själv är jag 1,86 lång och sitter perfekt på den. Försäkringen borde inte vara allt för dyr för dig som är 40+ på en sådan!
 
Kan ju efter dagens premiebrev tipsa om Ducati 900 SSie. 3298:- hel/hel på Gjensidige. Underbar men obekväm.

Sitter och myser lite åt mina nu mer 5 extra tankar "gratis" bensin denna säsong. :banana
 
Kan ju efter dagens premiebrev tipsa om Ducati 900 SSie. 3298:- hel/hel på Gjensidige. Underbar men obekväm.

Sitter och myser lite åt mina nu mer 5 extra tankar "gratis" bensin denna säsong. :banana
Undrar hur många vi måste tipsa om dessa underbara skapelser som Ducati byggt, innan någon ser ljuset och nappar?
 
Jag fick just räkningen från Vesta på min nyinköpta hornet. 5079.- hel/hel. Vart billigare än vad de sa från början :tummenupp
 
https://www.insplanet.com/?partnerid=227&gclid=CI-SltSo_aECFYYrDgodgXIGEQ
Kolla upp din hoj där så ringer de upp dig. Billigast jag hittade till min hoj låg på 7000 men de hittade en random försäkring till mig som kostar 3000. xD

de hittade inte en billig åt mig, de har avtal med några fb och väljer den billigaste genom dem. och med lita letande hittade jag en hälften så dyr/billig försäkring på egenhand på ett av de större fb. Så kolla runt lite själva innan så ni inte tar första bästa de rekommenderar för ibland är det inte den billigaste.
 
Om det bara ska vara mest kul per krona. Bilsport & Mc har ju sin classicförsäkring om cyklen är i 20 år eller äldre, dvs -90. 1600 eller 1800 är det för hel/hel.

Gsx(r) 1100 kvalar ju in där, Gpz 900, fzr 1000, cbr 1000 och min favorit rd 350.

Finns iofs hur mkt som helst i den klassen, och bör gå att få exemplar i bra skick för 15 000 till 20 000.

Som sagt, mkt kul för lite pengar.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top