Rolig hoj med "billig" försäkring

Gärdeborg

Ny medlem
Gick med
3 May 2010
Ort
Göteborg
Hoj
BMW F800R
Bmw f800r är grymtbillig i försäkring 4000kr hel/hel i göteborg för en 25åring, kolla upp den! chris pfeiffer edition är rätt snygg faktiskt.

Vilket försäkringsbolag gäller det? Ifs märkesförsäkring går på 6k om man bor i trafikzon 1 vilket jag antar större delen av Gbg ligger i.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Varför inte bara köpa precis vad du vill med enda krav att hojen ska vara från 90 eller tidigare? Då kan du helförsäkra för 1600 kr per år via bilsport och mc, oavsett ålder på dig och oavsett var du bor:tummenupp Dock bäst att ringa dem och fråga innan du köper en hoj, har hört att de ibland nekat att försäkra supersporthojar... Men det kan ha varit nyare det varit frågan om. Men som sagt, bäst att kolla upp först. Mest för säkerhets skull:)
 

mungajanne

Låg fart gör ont!!!
Gick med
26 Jun 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Suzuki GSR 600 -08, Suzuki GSX400-82, HUSQVARNA Mod. 24 1946
Köp en Honda X11 potent hoj för billig peng med bra plats även för längre, jag betalar 3800:- helår/ helförs på Bilsport.

X11 på Blocket
 
Last edited:

Magne

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2010, BMW, R1200GS
Mycket kraft och kul hoj hittar du i en BMW R1200R, jag är 42 och betalar ca 3000 helår och bor centralt i Stockholm. Den är inte speciellt slö 0-100 ska gå på 3,6 sek.

Förutom att jag har kul på bana, grusvägarna, kvällsturen så går det att toura med oxå tack vara upprätt sittställning och stora och bra packväskor.
Den kanske kostar mera i inköp men har bra andrahandsvärde. Bättre lägga pengar på amortering än försäkring. Har du mera pengar på banken sök dig till den ännu kraftigare K1200R
 

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Ort
Skaraborg
Hoj
Jag ska ha en RSV
Aprilia Tuono från årsmodell 06. Går att försäkra som offroad på bilsport och mc, vilket är rätt sjukt eftersom det i princip är en kåplös RSV.

Med tanke på att jag skulle ge 4 000:- halv/helår och ca 10 000 kronor hel/helår är 27 år så borde du komma betydligt mycket billigare undan.
 

drzero

Yamaha For Power
Gick med
30 Mar 2003
Ort
skutskär
Hoj
Ducati Biposto -97
gsxr 1100, fzr 1000 88-89 är nu "Klassiker" 1850 spänn Helår/Helförsäkring
 

The Wolff

Sporthojsnörd
Gick med
3 Jul 2009
Ort
Solna
Hoj
2020 Triumph Street Triple RS
Hmmm, hur lyckas du med det? Jag är äldre, bor strax utanför Gbg och ändå är det billigare för dig.
Vilket bolag har du?

If märkesförsäkring. Det var priset de erbjöd mig, jag har varken förhandlat eller prutat (vilket är ganska olikt mig).
 

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Ort
Kävlinge
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Det varierar rätt mycket i svar här. Kan du inte specificera vilka årsmodeller, och/eller prisklass du är intresserad av?

Vad gäller försäkringar så varierar detta ännu mer beroende på vilka bolag på respektive hoj man väljer.
Man kan väl säga att samtliga gamla hojar (20+) är billigast hos Bilsport&MC.

Skriv ut vilka hojar och årsmodell som är mest intressanta.
 

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Ort
Skaraborg
Hoj
Jag ska ha en RSV
Kollade nu tuono R -06 på bilsport och mc för min farsa... han är ju äldre än du men gav en uppfattning om skillnaden i 24+ och 40+ försäkring

helförsäkring/helår på farsan som är 5900. halv/helår 3261
priserna är ju visserligen för skaraborg. ( Med smc rabatt ca 5300 )
 
Last edited:

tottelias

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Södermalm
Hoj
z800 ,CBR1000RR -08, R1 -06 såld, R1 -99 stulen
If:s honda rabatt e ju ett skmt iallafall.
Det var ju billigare på folksam hursomhelst. stor skillnad dessutom.
 

Blomkvist_86

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2009
Ort
Eskilstuna
Hoj
Yamaha XT 600 E
Varför inte bara köpa precis vad du vill med enda krav att hojen ska vara från 90 eller tidigare? Då kan du helförsäkra för 1600 kr per år via bilsport och mc, oavsett ålder på dig och oavsett var du bor:tummenupp Dock bäst att ringa dem och fråga innan du köper en hoj, har hört att de ibland nekat att försäkra supersporthojar... Men det kan ha varit nyare det varit frågan om. Men som sagt, bäst att kolla upp först. Mest för säkerhets skull:)

På just den försäkringen står det väl att MC'n måste vara i gott skick för att den ska gälla, eller har jag missförstått det hela? Kan säkert teckna försäkringen om den är äldre än -90 men om den blir stulen ska man nog kunna påvisa att den var riktigt fin.
 

Chrizby

Ny medlem
Gick med
12 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki SV1000S
Om du inte måste ha en street-fighter så kasta ett öga på Honda VTR1000F Firestorm. Mycket trevlig hoj som klassas som sport-touring. Jag är 28 år bor i Sthlm betalar 6700kr/år, halvförsäkring. Jag är själv 191cm lång och sitter kanon på VTR'en.

Lycka till!
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
På just den försäkringen står det väl att MC'n måste vara i gott skick för att den ska gälla, eller har jag missförstått det hela? Kan säkert teckna försäkringen om den är äldre än -90 men om den blir stulen ska man nog kunna påvisa att den var riktigt fin.

Gott originalskick står det, men jag vet inte hur petiga de är med det där eller om de tillåter tidsenliga modifikationer... Eller hur bra koll de har på vad som är original eller inte. Det du får göra är att skicka in en bild på din hoj i profil som de får titta på, och sen bedömer de om du får försäkringen eller ej. Min hoj var omlackad med motiv på bilden jag skickade in, och det var inga problem. Så lack och sånt bryr de sig i alla fall inte om. Resten får man väl kolla upp. Gissar inte att de släpper igenom exempelvis fightade sporthojar eller sådär.
 

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Ort
jöttebårj
Hoj
SD 1290
Det varierar rätt mycket i svar här. Kan du inte specificera vilka årsmodeller, och/eller prisklass du är intresserad av?

Vad gäller försäkringar så varierar detta ännu mer beroende på vilka bolag på respektive hoj man väljer.
Man kan väl säga att samtliga gamla hojar (20+) är billigast hos Bilsport&MC.

Skriv ut vilka hojar och årsmodell som är mest intressanta.
Årsmodeller: spelar inte så stor roll. En 99:a går lika bra som en -07.
Prisklass: ja helst under 50.000:- då jag bara skall ha den för nöje (vem har inte det) och kommer att köra ganska lite och ha den som brukshoj. Kommer inte bli några semesterturer utan till o från jobbet eller kortare nöjeskörning på helgerna.
Är därför ute efter en relativt smidig hoj men ingen vibrerar så att man får "skakskador".
Vilka hojar: Finns angivet i början av tråden men då försäkringen är ganska är det ju exempel på hojar jag frågar efter.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Lika som min är det bra värde för pengarna i..
http://www.blocket.se/lund/Ducati_916_sps_26960970.htm?ca=11&w=3&last=1

Betalar 3500 HEL/HEL i försäkring boende i Stockholm, lägsta självrisken.
Låg kostnad för bankörning i ducceklubben och inte en problemhoj.. Håller värdet bra eftersom det är en eftertraktad modell bland ducatister som vill köra både gata och bana. Hyfsat potent motor (den var det värsta ducati hade mellan -97 till -00). Men hojen är ju 12 år gammal med ett chassi från -94..

Stor fördel att det är en poppis modell som det finns massor av reservdelar och uppgraderingar till om man vill
 
Last edited:

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Lika som min är det bra värde för pengarna i..
http://www.blocket.se/lund/Ducati_916_sps_26960970.htm?ca=11&w=3&last=1

Betalar 3500 HEL/HEL i försäkring boende i Stockholm, lägsta självrisken.
Låg kostnad för bankörning i ducceklubben och inte en problemhoj.. Håller värdet bra eftersom det är en eftertraktad modell bland ducatister som vill köra både gata och bana. Hyfsat potent motor (den var det värsta ducati hade mellan -97 till -00). Men hojen är ju 12 år gammal med ett chassi från -94..

Stor fördel att det är en poppis modell som det finns massor av reservdelar och uppgraderingar till om man vill

Fattar inte varför någon ens funderar på att köpa en XYVZRZXXR istället för en sån här. Lika lite som varför en del slänger en hel ryggsäck full med pengar på en sur gammal kärringbil, som peugeot 307 eller liknande, istället för att köpa en Porsche. Man vill väl ha äkta vara? ;)
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
De fleta hojar är kul om man kan bortse från imponatorfaktorn. T ex, min DR800 är en skitskoj hoj (rim, tjohej) och kostar 1600 halv/hel vid 29 bast.

Kan man undvara imp/hatfaktorn vid makten kan man köra MC SJUKT billigt och dessutom ha skoj på kuppen.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top