Rolig hoj me billig försäkring?

Hypermotard 1100 / 1100 S såklart !

Har du testat att prata med försäkringsbolaget om att din hoj är ombyggd och inte har några dyra kåpor som kan gå sönder vid olycka. Har inte gjort det själv, men har haft funderingar på det. Borde ju rimligen göra skillnad med tanke på att när jag kollat och jämfört Mille mot Tuono, så är Tuono alltid billigare i försäkring.

Har ägt 17 hojar många r-hojar, men är klart nöjdast med min k1200s ruskigt
bra på det mesta, 168hk räcker långt om man inte heter rossi, kör lätt 70 mil på en dag, och det bästa 5220:- helår helförsäkring, och bara 2000 i självrisk.

Aprilia Tuono -06 får jag betala 5200 hel/helår.Med smc rabatt på 10%.
Hos bilsport &mc.
Skulle jag vilja ha bara trafik så kostar den endast 1600 helår.
som hittat :tummenupp

Hyosung GT650R

Gör som jag gå mot strömmen. alla gnäller på de udda märkena...men jag köpte mig en Hyosung GT650R fräckt utseende och går förbaskat bra.
De nya 09.orna har dessutom insprut istället för förgasare.
Köpte min ny 2007. betalar 2800:- hel/hel är 35+ (moderna Försäkringar)

Visst inte lika rolig som en gixxer eller en R1 men dock en tillräckligt bra hoj.

Mitt förslag :yoparty

Kommer väl att bli nerbombad med skitinlägg om hur kassa dom e osv... men det kan jag stå ut med.... smaken är ju som baken delad..

Gör som jag gå mot strömmen. alla gnäller på de udda märkena...men jag köpte mig en Hyosung GT650R fräckt utseende och går förbaskat bra.
De nya 09.orna har dessutom insprut istället för förgasare.
Köpte min ny 2007. betalar 2800:- hel/hel är 35+ (moderna Försäkringar)

:rofl:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl

Har dom insprut?! Hyosung kommer lätt vinna SB i år. :gnissla

Men seriöst:
En hoj jag funderar starkt på att köpa själv är Yamaha XT 660 X. Nästan vidrigt billig i försäkring (4300kr/år Hel.) och verkar gå rätt bra, om än jag inte hunnit provköra någon än.

Har du testat att prata med försäkringsbolaget om att din hoj är ombyggd och inte har några dyra kåpor som kan gå sönder vid olycka. Har inte gjort det själv, men har haft funderingar på det. Borde ju rimligen göra skillnad med tanke på att när jag kollat och jämfört Mille mot Tuono, så är Tuono alltid billigare i försäkring.

Nä, det har jag inte kollat upp, men det var en intressant tanke!

Jag har Folksam nu. 700kr/månad för halvförsäkring när jag har den i trafik, och 89kr/månad i garageförsäkring när den är avställd. Bli typ 4700kr för hela året (då jag kör ca:6mån/år). Rätt ok tycker jag.

Jag hade en zx10r tidigare. Då ringde jag runt och kollade upp helförsäkring. Jag fick det ena fantastiska erbjudandet efter det andra, och började spontanblöda näsblod, fick nervösa ryckningar i vänster ansiktshalva samtidigt som jag attackerade försäkringshandläggarn med okontrollerade skrattanfall.
Det blev ingen helförsäkring då heller

Jo det är dem jag har, tror dem har bara 2 olika alternativ - antingen storstan eller inte:tummenupp

Jag skulle få betala samma pris med ducceklubbens rabatt, bor inte i storstan. Men jag valde den dyrare försäkringen för att slippa så extremt hög självrisk för risken att krascha är ganska så stor med denna hoj :D Räcker ju att bula till avgassystemet så är 3000:- i självrisk billigare än nytt system...

Du kan få köpa min gamla nsr 125 från -98.. 500 hel/hel (På pappa 40+, men det är ändå löjligt^^)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT