Rockford Fosgate hemmabio

PollySmurf skrev:
Hur går det?

Gjort några roliga inköp eller byggt nåt? :)

Tjena!

Tja, under roliga inköp får väl ett hus hamna då! :) Fast det e inte riktigt klart ännu! Men jag har kollat upp elementen jag har.

Rockford Forgate Punch RFP-1412

Vas: 178 FS: 23 QTS: 0,38

Har sökt igenom hela rockfords hemsida, men hittar inga rekomenderade lådor! Det kanske e jag som e blind, men hittar likförbannat inget! Har också suttit och tittat på en Marantz reciever. SR7400. Har hittat en affär som säljer ut som för halva priset! Men jag kanske klarar mig med min Yamaha RXV596 ett tag till!

Liten tilläggsfråga!

HAr skickat en förfrågan till Yamaha om spec på min "sub" förstärkare! Tänkte kolla här också om det är någon som har en länkt till info om gamla yamaha förstärkare??

Yamaha AX-440

Tackar!!

//LukA

luka skrev:
Tjena!

Tja, under roliga inköp får väl ett hus hamna då! :) Fast det e inte riktigt klart ännu! Men jag har kollat upp elementen jag har.

Rockford Forgate Punch RFP-1412

Vas: 178 FS: 23 QTS: 0,38

Har sökt igenom hela rockfords hemsida, men hittar inga rekomenderade lådor! Det kanske e jag som e blind, men hittar likförbannat inget! Har också suttit och tittat på en Marantz reciever. SR7400. Har hittat en affär som säljer ut som för halva priset! Men jag kanske klarar mig med min Yamaha RXV596 ett tag till!

Nice!

Men testa att ringa rockford så får du garanterat tag på infon du vill ha!

EDIT: Hittade lite info (dock sida på japanska :huvet ) om din yamaha-reciever. Verkar som att den lämnar 75 Watt i 6 ohm. Och det verkar även som att den kan jobba på 2 ohm, så du kan ju testa en sak: paralellkoppla subbarna. Om det inte funkar så lär ju protect gå på så inget går sönder..

Du har väl den där guldiga recievern va?

EDIT2: Satan, i bryggat borde den ju bara tåla 4 ohm då :brinnerup

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP