Rockers vs. Mods, Upp till kamp !!!!

A D A M

Your Evil Twin
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 900 SS 79, Kawasaki W650 2001
Rocker vs Mod. Nu i Göteborg!

Uppställning i Haga efter MC Live i Lördags.
 

Bifogat

  • Rocker vs Mod.jpg
    Rocker vs Mod.jpg
    59.8 KB · Visningar: 163

guruville

Döende.............som alla andra
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Varberg
Hoj
R1-00, cb500-72 café, rm 250-02, cb 500-73, ,rm465-81,Honda xr500 -84 enduro,Honda XR500-84 Gatreg, Monkybike -10 184cc mc reg, honda xl600r 1983gatreg
Jag är på!!! Någon mer från västkusten?
 

guruville

Döende.............som alla andra
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Varberg
Hoj
R1-00, cb500-72 café, rm 250-02, cb 500-73, ,rm465-81,Honda xr500 -84 enduro,Honda XR500-84 Gatreg, Monkybike -10 184cc mc reg, honda xl600r 1983gatreg
Japp den åker in i skåpbilen!:)
Måste man göra en föranmälan eller samlas man på ett ställe o kör därifrån?
 

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Mosta Hill Sweden
Hoj
har 2 hjul
hasse kongo in da house:
Jaha då var det snart dax igen.....


Byter läger iår, for sure!!!! förra året kom man inrullandes på en 95'a Ducati Monster i primer, pinstriping och värsta Hot Rod stuket, hade även inhandlat ett par STR jeans i "rätt" stuk till skinjackan bara för att bli pekad åt sidan av någon dryg "rocker" för att "den är för ny" medan Hinkley Triumphar i långa banor är OK, näe nu blir det Vespa 2010.....

DP says: Lite för många som ska bestämma vad som är rätt & inte, jag vill ha kul på hjul...
 
Last edited:

Hasse Kongo

Korvgubbe
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Coolridge
Hoj
Honda CB 500 Four -72 Caferacer
Nu är det nära....

Go Rockers go......

Rules:
Kör med Rockers!
■Klassiska caféracers och råa skinnknuttejärn är välkomna! Fransar, cruisers och choppers undanbedes.
■Lämna gubbtex- och cowboykläderna hemma och kom i skinn eller dina oljiga favvojeans. Öppna hjälmar är bättre än stängda.
■Ny hoj? Utlandsreggade Hinckley-trajor med låååågt styre, tillbakaflytt är OK. För långväga norrlänningar är hinckleys i flattrackstil med fastmonterade skidor OK.
 
Last edited:

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Nya regler varje år?

Min hoj var ju med förra året (trajjan), men om jag tolkar det rätt så är denna således inte välkommen i år?

hasse kongo in da house:
Jaha då var det snart dax igen.....


Byter läger iår, for sure!!!! förra året kom man inrullandes på en 95'a Ducati Monster i primer, pinstriping och värsta Hot Rod stuket, hade även inhandlat ett par STR jeans i "rätt" stuk till skinjackan bara för att bli pekad åt sidan av någon dryg "rocker" för att "den är för ny" medan Hinkley Triumphar i långa banor är OK, näe nu blir det Vespa 2010.....

DP says: Lite för många som ska bestämma vad som är rätt & inte, jag vill ha kul på hjul...

Trams i min värld.. att du inte fick åka dvs.
 
Last edited:

marcuscarlsson

bygger nytt.
Gick med
24 Nov 2006
Ort
Nacka, Stockholm
Hoj
TL1000s bygge = Husqvarna V1000 Gran Turismo, Ducati 996 bygge = F1 Tracker, CRF450 -06 bygge = CRF Tracker , FC250 -16, KTM 250 tvåtakt -11, Husaberg FE450 -09
Tjena!

Är min ok att vara rocker?

/Marcus

http://sideburnmag.blogspot.com/2010/06/daily-dirt.html

Nu är det nära....

Go Rockers go......

Rules:
Kör med Rockers!
■Klassiska caféracers och råa skinnknuttejärn är välkomna! Fransar, cruisers och choppers undanbedes.
■Lämna gubbtex- och cowboykläderna hemma och kom i skinn eller dina oljiga favvojeans. Öppna hjälmar är bättre än stängda.
■Ny hoj? Utlandsreggade Hinckley-trajor med låååågt styre, tillbakaflytt är OK. För långväga norrlänningar är hinckleys i flattrackstil med fastmonterade skidor OK.
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Skitball :)

Jadu det är ju det som är frågan..
Jag har ju kommenterat tidigare vad jag anser som "dommare" som skall ange vilken typ av hoj andra har. Jag tycker alla som har något som anknyter till stilen skall vara välkomna, gamla som nyta hojar. Men jag vet att min åsikt inte delas av alla.
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Skitball :)

Jadu det är ju det som är frågan..
Jag har ju kommenterat tidigare vad jag anser som "dommare" som skall ange vilken typ av hoj andra har. Jag tycker alla som har något som anknyter till stilen skall vara välkomna, gamla som nyta hojar. Men jag vet att min åsikt inte delas av alla.

Tror du det skulle vara okej att komma på en vanlig ducce monster för en som älskar caféräsers då, eller är det för "inte-tillräckligt-café"?
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Om inte dessa ( ursäkta lånet av bilder från era garage Panzaa och CarlieC) skulle bli insläppta på en tillställning Rockers vs Mods så skulle i a f jag vilja se rockerhojarna. Så mycket mer äkta känsla blir det inte än med dessa ekipage och då menar jag hoj + förare som en helhet.

Underbar tanke annars med hela evenemanget.

Stockholm blir för långt, finns grejen i Göteborg också?
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Om inte dessa ( ursäkta lånet av bilder från era garage Panzaa och CarlieC) skulle bli insläppta på en tillställning Rockers vs Mods så skulle i a f jag vilja se rockerhojarna. Så mycket mer äkta känsla blir det inte än med dessa ekipage och då menar jag hoj + förare som en helhet.

Underbar tanke annars med hela evenemanget.

Stockholm blir för långt, finns grejen i Göteborg också?

EDIT: Läste tillbaka i tråden och såg Att det tydligen finns i Gbg oxå.

EDIT2: Det går inte att få upp bilderna från CharlieCs och Panzaas garage men gå in och kolla.

EDIT3: Kollade även i XTrems garage och det är ju lika mycket rocker där.
 
Last edited:

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Trist är det som sagt, men jag antar att vi alla tycker olika.
Får väl snickra ihop en egen träff utan en massa trams och bjäfs helt enkelt!

Vi som är intresserade kan ju samlas och köra ett eget race vid sidan av om inte annat?
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Vi smyger upp från sidogatan.
Även om vi inte är med i kortegen så kommer vi nog senare och kikar, iaf jag och farsan :)
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top