Rock am ring

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Vi är ett gäng kompisar som funderar på att åka till Rock am Ring. Efter att ha besökt Roskilde, hultsfred, SRF & diverse små festivaler ett flertal tillfällen så skulle det vara kul att prova ngt nytt. Ngn som varit där och kan komma med några värdefulla tips?

1: Hur långt är det till Nûburgring
2: Hur tidigt bör man vara där för att få ok tältplats?
3: Uppskattad genomsnittsålder?
4: allmänt om festivalen, stämning, scener, mat mm.

All info uppskattas. Har ni ngn anna festival i europa som ni rekomenderar så går det bra det oxå!

:fyllisar

Tack! /Chris
 
stony skrev:
http://www.wacken.com/ där e lite info om festivalen.
Klart bäst utav alla
Tackar! Tyvärr är där i princip inga band bokade än så det är lite svårt att väga dom emot varandra i dags läget.

Hur mkt folk brukar där vara? Har för mig att det är en djävla massa, men kollar man på bilderna ser ju festivalområdet hur litet som helst ut :va

Förresten. Vad är det som gör att du tycker Wacken är bäst & vad jämnför du med?
 
om man gämmför med roskilde,SRF, så är wacken bäst.

Det är ganska stort där nere faktiskt, och många bra band kommer så
jag kommer iaf att åka

Sen är det ju ett JÄVLA pluss att spriten är så billig där nere.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top