Robin Hood på banken

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Haha, den här var bra.

En bankchef i Tyskland flyttade pengar från rikas konton till fattigas. När transaktionerna upptäcktes och hon greps fick hon namnet "Robin Hood-bankiren". Trots att hon flyttade över 78 miljoner kronor stal hon inga pengar för egen vinning.

På många håll i Tyskland har hon ändå hyllats som en modern och oemotståndlig Robin Hood.

Även domaren i målet ansåg att det var svårt att finna en lämplig bestraffning: "Å ena sidan handlar det om stora förluster. Men å andra sidan finns det ett oegennyttigt beteende, vilket gör fallet mycket ovanligt."

http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/artikel_3847319.svd

Gör som sheriffen i Nottingham hade gjort. Häng henne. Högt. Sådana här barmhärtighetsförskingringar kan omöjligen accepteras. Hur skulle det se ut om alla fattiga helt plötsligt blev lika rika som bankirerna?

Helvete vad arg jag skulle bli om någon bankchef flyttade spanien-pensionen jag sparat ihop under mitt liv till något fattigt soc-fall som aldrig lyft ett finger under sitt tragiska liv.

Helvete vad arg jag skulle bli om någon bankchef flyttade spanien-pensionen jag sparat ihop under mitt liv till något fattigt soc-fall som aldrig lyft ett finger under sitt tragiska liv.
Nja, i det här fallet har nog såna som inte märker 100 papp hit eller dit drabbats, och alla fattiga har ju kanske inte gjort det valet själva?

Nja, i det här fallet har nog såna som inte märker 100 papp hit eller dit drabbats, och alla fattiga har ju kanske inte gjort det valet själva?

Tänk om jag hade sparat ihop 60mille lagom till jag fyllde 50 som jag inte tänkt röra innan jag fyller 65 då?

Alla fattiga, nej.

Många fattiga som bara tar mer lån och har påhittade sjukdomar (eller inte har hittat ett jobb de TRIVS?! på) som gör att det prompt inte kan jobba på några som helst villkor, ja.

Tänk om jag hade sparat ihop 60mille lagom till jag fyllde 50 som jag inte tänkt röra innan jag fyller 65 då?

Alla fattiga, nej.

Många fattiga som bara tar mer lån och har påhittade sjukdomar (eller inte har hittat ett jobb de TRIVS?! på) som gör att det prompt inte kan jobba på några som helst villkor, ja.
Visst, men tror du det har nån betydelse om du har 60 eller 59,9 mille? Och det finns rätt gott om folk som har betydligt mycket mer än så, en nolla eller två till.

Visst, slöfockar och latdrögar finns det gott om, och dom ska inte ha en spänn. Men, det finns även dom som har 2-3 deltidsjobb, sliter som få, vänder varenda öre 3 gånger och försöker få livet att gå ihop, dom kan jag helt klart tycka synd om.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg