Roberts. Det känns inte alls igen!

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
Roberts var snabbast idag på första fria träningen med en halv sekund före Checa, Rossi, Gibernau och Capirex. Hopkins på sjätte tid, kan det vara så att nytt liv har skrämts i Suzzen eller är det bara tillfälligheter? Kul i alla fall.
 

Bifogat

  • 213044.jpg
    213044.jpg
    80 KB · Visningar: 308

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Gudarna måste vara tokiga, eller så har Kenny läst vad som skrivits om honom här på forumet. Nu ångrar jag att jag inte slog vad med fabbo Valmers om en påse geléhallon, jag var på vippen att göra det men fegade ur precis innan jag skulle till att trycka på submitknappen.

Citat Valmers "Kenny kommer aldrig att vinna ett GP igen, oavsett hoj."

Vi får väl se...
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Det var inte regn med dessa tider, men inte många kör fullt på första fria träningen, Rossi har ju kört en halv sekund snabare där förra året, kommer nog gå en sekund snabbare i år....
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Och vilka är sist med över en sekund i marginal till nämaste? Jo, alla tre Kawasakihojarna såklart! Jag säger bara magplask. Kawa har bildat en egen jumboserie inom Motogp. Den kan i och för sig bli riktigt spännande. Vem blir snabbaste kawaförare? Jag tror på Pitt, räknat på hela säsongen d v s.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Teddy skrev:
Och vilka är sist med över en sekund i marginal till nämaste? Jo, alla tre Kawasakihojarna såklart! Jag säger bara magplask. Kawa har bildat en egen jumboserie inom Motogp. Den kan i och för sig bli riktigt spännande. Vem blir snabbaste kawaförare? Jag tror på Pitt, räknat på hela säsongen d v s.

Det roliga är att de blir avhängda av protonhojarna, som var effektsvaga redan när de körde mot andra 500'or..
Pinsamt för ett superbiketeam att bli frånåkta av en trecylindrig "omodern" tvåtaktare..
Vi får hoppas kawa lär sig något från rejsen eller gör något revolutionerande, snabbt. Jag tror inte Proton kör igång sin fyrtaktare förrän de är säkra på att den är snabbare än den gamla trepipen, vilket ändå kommer lämna kawasaki sist i kön..
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Otroligt att Kaworna suger så.... :zpy

De måste ju komma in i matchen snart annars är det ju bara dålig PR.

Hoppas de har viljan, kunskapen och inte minst pengar till att vara med seriöst i MotoGP! :tummenupp
 

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
Triggerhappy skrev:
Otroligt att Kaworna suger så.... :zpy

De måste ju komma in i matchen snart annars är det ju bara dålig PR.

Precis! Lägg till uteblivna resultat i SS600-VM så förstår man att marknadsavdelningen käkar på nagelbanden vid det här laget.
Om det nu är så att det kommer en ZX-10 till hösten, "nedärvd" från MotoGP-hojen vill man nog att den imagemässigt ska ha lite mer att brås på...

Synd att det går så dåligt hittills, för Kawa är ett kaxigt märke.
 

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Ett antal med och utan motor
Triggerhappy skrev:
Otroligt att Kaworna suger så.... :zpy

De måste ju komma in i matchen snart annars är det ju bara dålig PR.

Hoppas de har viljan, kunskapen och inte minst pengar till att vara med seriöst i MotoGP! :tummenupp

Nu har de väl förbundit sig med kontrakt att köra hela Motogp serien i år, annars borde det självklara vara att åka hem till Nippon och fila på skrotet tills inte hela teamet ligger konsekvent sist.
Kawas marknadsavdelning måste gråta blod
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Aporpå Lord Melchets avatar:

Giovanni Bussei är en given kandidat till titeln "Hair Of The Year In Racing 2003".

Conduttore_195.jpg
 

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Höllviken-Skåne
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
Mattias skrev:
Aporpå Lord Melchets avatar:

Giovanni Bussei är en given kandidat till titeln "Hair Of The Year In Racing 2003".

Conduttore_195.jpg

Jovars, ingen dålig lejonman men odla lite skägg på Chrille så
är titeln "Hair Of The Year In Racing 2003" redan tagen.
Och svårslagen.........
 

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
40 minuter in på första kvalpasset och Roberts/Suzukis form verkar hålla i sig, han och il' dottore är en halvsekund snabbare än Capirex och Gibernau mfl.
Kul när det rörs om lite i grytorna.
 

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
Som vanligt duggade förbättringarna tätt på slutet, Suzuki ändå bra med på sjätte och åttonde plats.
Men Sete känns giftig i år!
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Marcus skrev:
Som vanligt duggade förbättringarna tätt på slutet, Suzuki ändå bra med på sjätte och åttonde plats.
Men Sete känns giftig i år!

Härligt! Har länge väntat på att Sete skall få sitt riktiga genombrott eftersom jag tycker att han är mycket bättre än många ger honom cred för, dessutom är hans körning riktigt kul att kolla på.
 

Bifogat

  • sete.jpg
    sete.jpg
    80.3 KB · Visningar: 162

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Roberts verkar ha hittat något konstigt men Hopkins är före honom i mål ändå.

Aprilias fina försäsongsform verkar inte alls hålla i sig. Gibernau kör på känslor och gör det bra. Checa verkar ha fattat att han måste göra skäl för lönen. Aoki imponerar medan Barros och Biaggi förbryllar. Ducati verkar ha lyckats otroligt fint med sina hojar. OCh som redan dryftats Kawasaki borde faktiskt skämmas ocg McCoy trivs nog inte alls.....
Fan att man inte kommer kunna titta på söndag. :(
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Roberts 18 sekunder efter Hopkins pa 27 varv ger i snitt ca 0.6 sekunder samre varvtider. Som jag sa tidigare i traden. Hopkins ar battre an Roberts.
 
Nyheter
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Top