Jo, det verkar som om vi i Norden är bortskämda med låga priser och god tillgång på racers, jag tycker alltjämt att det är underligt att folk mer än gärna kastar 80' efter en SS-trimmad gat-600 men knappt rymkar på näsan åt en Aplilia frabriksracer för samma peng. Förvisso finns åldersskillnaden där, men ändå. Vilken nivå det är på racerhojparken nere på kontinenten har jag ingen aning om men min egna högst personliga uppfattning är att vi i Norden har ett gott utbud, rimliga priser och en lägstaprisnivå som är aningen lägre än på kontinenten, kanske det finns fler fulmekade vrak här som man på kontinenten valt att skrota och sälja i delar, men det är nog inte hela sanningen. Betänk Nyteknik som köpte sin TZ -94 för en handfull norska kronor och försökte kränga den här i Sveirge utan framgång, när han satte ut annonsen på tz250racing.com hörde folk av sig från både Tyskland och Frankrike och till slut kom två Frassar i skåpbil hela vägen från Marseille. Om man är sugen på att prova att köra racer och hittar en körklar till en liten peng ska man slå till, så mycket billigare någon annanstans än här lär det inte bli.