Robe´s KTM 525 projekt/hjälptråd.

Lite småändringar på den där jämför med den som ja postade tidigare:)

Målet är att den ska se ut sådär. Dock finns det inte vita gaffelbensskydd att få tag på så det får bli svarta.
Sen kommer jag att ha avgasbandage på röret och regskylten kommer sitta lagligt och fint där bak :)

Okej, kommer nog bli skitsnygg! :tummenupp

Delar som ska pulverlackas mattsvart. Lämnar in de imorgon, bör få tillbaka delarna efter nyår nån gång!

-Ram
-Sving
-Fotpinnar
-Hasplåt

omlackning.jpg

/Robin

Been there, done that!:tummenupp Bara att köra på' om man tycker det är kul att dona med sina prylar, lite skit har ingen dött av =)

Been there, done that!:tummenupp Bara att köra på' om man tycker det är kul att dona med sina prylar, lite skit har ingen dött av =)

Precis, och sen handlar allt om pengar.
Jag skulle väldigt gärna pulverlacka ramen orange och fälgarna svarta.
Men, jag har inte råd för tillfället, därför polerar jag skiten istället, dels för att jag gillar att polera och dels för att jag tycker blanka saker är snyggt. Och sen är det ju billigt också.

Men vem vet, nästa vinter blir det nog antingen större hoj eller omlackering av denna.

Delar som ska pulverlackas mattsvart. Lämnar in de imorgon, bör få tillbaka delarna efter nyår nån gång!

-Ram
-Sving
-Fotpinnar
-Hasplåt

/Robin
Vart lämnar du in grejerna?
Pris?
Förbehandling (blästring/slipning/polering)?

Last edited:
Lämnade iväg det till en polare som i sin tur känner en kille.
Betalar 300:- för blästring + lack.
:tuttar

Lite småändringar på den där jämför med den som ja postade tidigare:)

Målet är att den ska se ut sådär. Dock finns det inte vita gaffelbensskydd att få tag på så det får bli svarta.
Sen kommer jag att ha avgasbandage på röret och regskylten kommer sitta lagligt och fint där bak :)

Borde det inte finnas (vita) gaffelbensskydd från Honda eller nåt som går att sätta på din gaffel?

Får ta mig en titt på lelles o jämföra fästerna på de olika tillverkarnas gaffelbensskydd :)

Lite bilder på motorn som jag har rengjort och ställt ventilerna på.
Samt originalkrök + slip on från min förra WR450 som passade rakt av på kröken :tummenupp

n869350382_2026278_9478.jpg

n869350382_2026279_236.jpg

n869350382_2026280_1024.jpg

n869350382_2026277_8710.jpg

n869350382_2026276_7955.jpg

Stötdämparen klar. Lackad gasbehållare, ny dekal (tack Peter!!) och nya lager.

DSC05217.jpg

Fint! :)

Mycket skola eller annat som tar tid? Eller kan man vänta sig updates då o då? :D

Nja, är nog ganska lugnt i skolan just nu. Kan inte göra så himla mycket eftersom ram, sving o lite grejer fortfarande väntar på lack. E klart om ca 2 veckor, lackeraren är i Thailand :huvet

Har rengjort de resterande grejerna osv, inte så skojj att lägga upp bilder på :)

Men inatt ska jag hämta en gaffel till hojen, lägger upp bilder på den imorgon.
Samt köpa nya slangar till förgasaren som matchar det blivande färgtemat.

Så håll utkik! :tuttar

/Robin

Nja, är nog ganska lugnt i skolan just nu. Kan inte göra så himla mycket eftersom ram, sving o lite grejer fortfarande väntar på lack. E klart om ca 2 veckor, lackeraren är i Thailand :huvet

Har rengjort de resterande grejerna osv, inte så skojj att lägga upp bilder på :)

Men inatt ska jag hämta en gaffel till hojen, lägger upp bilder på den imorgon.
Samt köpa nya slangar till förgasaren som matchar det blivande färgtemat.

Så håll utkik! :tuttar

/Robin

Alltid kul att ha nåt att följa på :)

Keep up the good work! :tummenupp

Update!
Fick hem en Husaberg super motard gaffel. Snyggare med svart! (skitig på bilden, men det kommer det givetvis bli ändring på! Så om någon vill köpa en KTM 525 exc -04 original gaffel så pma! ;)
Dessutom pimpade jag upp förgasaren lite... originalslangarna va ändå så skabbiga!

Husaberg_gaffeln.jpg

Frgasaren_bla_slangar.jpg

//Robe

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...