Hej, idag finns det en artikel om Robban Gull i Expressen/Motor
http://www.expressen.se/motor/1.652997
// Rikard - Gull Racing

// Rikard - Gull Racing
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hej, idag finns det en artikel om Robban Gull i Expressen/Motor![]()
// Rikard - Gull Racing
Precis vad jag också reagerade på i artikeln. Tragiskt om vi ska ha små jockeys som spakar hojarna om några år.Intressant att de fick uppge längd på Roberts föräldrar... Man ska helst inte avvika från Pedrosa-mallen?
Varför är det tragiskt? Får inte korta människor köra Roadracing i din värld?2917980Precis vad jag också reagerade på i artikeln. Tragiskt om vi ska ha små jockeys som spakar hojarna om några år.
Var vid Gulls "lilla" buss i helgen och om det var hans far jag såg så var han inte så lång.
Vurpade Robban på andra tidskvalet i lördags?
Japp! Ett litet snyggt framhjulssläpp på andra varvet in i startböj, Men han va ganska nöjd ändå eftersom båda passeringarna han fick va snabbast även under det kvalet, sen att pappa-meks kväll va räddad störde honom inte hellerVill passa på och tacka för alla påhejjningar som kommer till teamet hela tiden
Man kanske uppfattas som en aning tråkig när man står och skruvar vilket inte är med mening. Va rädda om er så ses vi på Sviesta
![]()
![]()
// Anders ( Den "lilla" pappan )![]()
Precis vad jag också reagerade på i artikeln. Tragiskt om vi ska ha små jockeys som spakar hojarna om några år.
Var vid Gulls "lilla" buss i helgen och om det var hans far jag såg så var han inte så lång.
Sådana här inlägg är däremot tragiska....
/J
Det var lite kul... Jag var på Sjukstugan (som ju ligger rakt fram om man kör rätt ut i startkurvan) och just fått reda på att jag inte fick starta pga min brutna arm. Tackade för mig och går ut. Kommen precis utanför dörren ser jag en RR-förare SPRINGANDES genom gräset bortifrån startkurvan. När jag får syn på honom är han säkert 40 m bort men han håller god fart rakt mot sjukstugan och mig. Vänster hand håller han högt upp i luften. Väl framme hos mig stannar han och hojtar något. Jag lägger handen runt midjan på honom och undrar hur han mår (jag ser att handsken är trasig och fingret lite blodigt). Den okände RR-föraren hojtar något om att "det är opererat" och "Fan, fan, fan också!" Killen verkar en aning omtumlad så jag hjälper honom in i sjukstugan. Läkaren som just skickat ut mig ser milt sagt MYCKET förvånad ut när jag (som just gått) kommer tillbaka insläpandes på en kille som "Jag hittade honom springandes här ute!" Till slut fick vi dock ordning på den något omtumlade föraren som blev påtagligt glad när vi lyckades lirka av handsken och konstaterade att fingret bara var lite skrapat.
Sedan mötte jag dig Anders och anade vem det var jag kånkat in...![]()
Nej, det borde sitta hemma iställetVarför är det tragiskt? Får inte korta människor köra Roadracing i din värld?
Det är en fri marknad och Red Bull / KTM gör ju det urval de vill.2919560Nej, det borde sitta hemma istället
Om man redan i ansökningarna är intresserade av vad föräldrarna har för kroppsbyggnad är det för att få en bild av hur den sökande kan tänkas bli i vuxen ålder. Varför man undrar det är inte så svårt att förstå men jag tycker att det vore lite tragiskt om alla ska stöpas i formen Dani Pedrosa. Tack och lov verkar det fortfarande vara okej med fläskberg på 70 Kg i MotoGP-klassen.
![]()
![]()
Då får man tacka för hjälpen och rolig läsning, Han har slagit sig några gånger men just lillfingret har en förmåga att ta mest stryk. När det gick sönder på Sviesta förra året så var det rehab på över 3 månader ( därav pulsen på Robban tror jag) nu blev det "bara" en klämd och skrapad topp.
// Anders
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten