Roadracingförare känn dej slagen..

flemming

110 e för sakta
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
Suzuki gp 125, GSX R 1000-01,Rödmyra 98cc
..av tjejtrampet :tungan jag kolla på sporten i söndags på 1:an och man förstår att svenska statliga medier tar lätt på motorsport när tillochmed F1 fick mindre tv:tid än "tjejtrampet" :lol sanslöst! Så lycka till alla RR:förare när ni ska söka spons i detta racingland...NOT! :3freak
Flemming :hihi

flemming skrev:
..av tjejtrampet :tungan jag kolla på sporten i söndags på 1:an och man förstår att svenska statliga medier tar lätt på motorsport när tillochmed F1 fick mindre tv:tid än "tjejtrampet" :lol sanslöst! Så lycka till alla RR:förare när ni ska söka spons i detta racingland...NOT! :3freak

Det är inte så konstigt, tycker jag. Tjejtrampet är en stor grej och som Vasaloppet en "folkkär" tilldragelse. Många kan identifiera sig med de som deltar. Vår sport kommer behöva många år av duktiga och hårt arbetande PR-människor för att bli lika folklig och omtyckt – det kommer ta tid.

Sen brukar man ju rapportera åtminstone 50% av tv tiden om "tjej" idrott :rolleyes:

Nä, dra ner på all denna jäkla fotboll istället för att ge sig på tjejtrampet :yoparty

gladh

flemming skrev:
Sossesverige i ett nötskal. Om man inte sparkar boll, springer, hoppar eller åker lagg är man inte folkkär i ankdammen.
Att vi har en kille, vilken sopade rent i F3000 förra året, som är på väg in i en av världens medialt sett största sporter, intresserar inte. Den största skandalen någonsin i svensk "idrottsrörelse" var när Kenny Bräck inte fick bragdguldet för vinsten i Indianapolis 500.

Fast snart kör någon ihjäl sig, då blir det utförliga reportage i stasi-tv.

Tro mig, jag vill inget hellre se än mera RR och annan motorsport i TV. Men man måste ju ändå förstå att TV sporten måste visa sånt som majoriteten av svenska folket är intresserade av.
Om TV sporten har en kvart om dagen att skildra all sport som hänt i hela världen, så måste dom ju skära rätt kraftigt. Är sedan 75% av svenska folket intresserade av fotboll, vore det ju tjänstefel att inte visa fotboll på sporten.

Jag tycker iaf. det är på väg åt rätt håll nu när ViaSat visar STCC och Veidec trophy, SVT visar DTM, WRC, och CART, och fyran direktsänder F1...
Vore dock kul med nåt reportage på sporten om SM i RR...

gladh skrev:
Nä, dra ner på all denna jäkla fotboll istället för att ge sig på tjejtrampet :yoparty

gladh
:klappar

Häromdagen så kolla jag först på TV-sporten, dom visade fotboll typ div2,
sedan viasatsport1 visa Spansk fotboll, viasatsport2 Tysk fotboll och viasatsport3 klassiska matcher från England, 20 år gamla.

:zpy :zpy :gråta

valmers skrev:
Sossesverige i ett nötskal. Om man inte sparkar boll, springer, hoppar eller åker lagg är man inte folkkär i ankdammen.
Att vi har en kille, vilken sopade rent i F3000 förra året, som är på väg in i en av världens medialt sett största sporter, intresserar inte. Den största skandalen någonsin i svensk "idrottsrörelse" var när Kenny Bräck inte fick bragdguldet för vinsten i Indianapolis 500.

:fakta

O en sak till bara. Man måste enlig lag köpa och innehava licens för att få se icke "tjejtramp" eller andra program på icke stasi-kanaler. Och intäkterna av denna licens tillfaller, javist - stasi. De andra får ingenting. Nu har de dessutom börjat köra reklam i stasi. Det skulle vara bredd och reklamfritt var argumenten tidigare. "..Njjaaaaaaaeeeee Sponsring" är det - inte reklam.." heter det nu. Vikken j-a bluff :rofl

#Olsson# skrev:
:fakta

O en sak till bara. Man måste enlig lag köpa och innehava licens för att få se icke "tjejtramp" eller andra program på icke stasi-kanaler. Och intäkterna av denna licens tillfaller, javist - stasi. De andra får ingenting. Nu har de dessutom börjat köra reklam i stasi. Det skulle vara bredd och reklamfritt var argumenten tidigare. "..Njjaaaaaaaeeeee Sponsring" är det - inte reklam.." heter det nu. Vikken j-a bluff :rofl
"Det är ingen skatt, det är en avgift." Sossar är för roliga.

Jag tycker sveriges television är bra och har kvalitetsprogram som andra kanaler inte har. Utbildningsradion dominerar!

flemming skrev:
Var ligger det konstiga. Tjejtrampet är en större grej än SM i RR. Klart att det får mer TV-bevakning då. Formel 1 kan du kolla på fyran. Finns väl inget skäl att sända skiten på SVT också.

Don Quixote skrev:
Jag tycker sveriges television är bra och har kvalitetsprogram som andra kanaler inte har. Utbildningsradion dominerar!

Tycker jag med. Riktigt bra program ganska halv-ofta dessutom. Men det borde inte ge staten rätt att få agera Berlinmur mot andra aktörer. Det är ett Monopol. (Att TV4 får verka, är bara ett sätt att få folket att hålla käft i 10 år eller så)

valmers skrev:

Ehumm..? Bragdguldet delas väl ut av SvD, knappast någon sossetidning. :va
Sedan har vi en massa andra kanaler som ägs och styrs av privata intressen men det är ingen som klagar när dessa inte visar tillräckligt med motorsport.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026