Roadracing Satsning 2006, hjälp!

Neutral skrev:
Du frågade varför hojarna i Norge var så billiga. Svaret är NORRMÄNNEN inte behöver betala moms på de nya banhojarna. Du som svensk ska dock enligt lagen momsa och tulla om du tar in den till Sverige.

Rookie-klasser är i stort sett helt fria. Martin har själv kört hojen i R600. Ett besök på www.roadracing.se kanske vore bra.

HAr läst massa där men allt är så luddigt.. Men nu har ja nog rett ut d mesta.. =)

Ska bli intressant!

R1-Night-Rider skrev:
Hmm.. Som d lät på Tullen när ja pratade med dem så sa d att allt skulle tullas och momsas på! Hmm..Ja försökte slingra mig men hon var dö sne! Ang norge köp, tycker ni denna verkar vettig? http://www.sporthoj.com/annonser/?id=26278.. För mig ser den perfekt ut.. Men ja vet ju inte som sagt..

Sen ang MArtins. Den är rikigt shysst!!! Men går la inte att köra rookie med deN?
Angående hojar från Norge så kan man lösa det på diverse olika sätt. Antingen ber du säljaren möta dig i Sverige eller så åker du bara förbi tullen på kvällen då aktiviteten är låg.

Jag hämtade hoj i Norge i år, och inte stannade jag och frågade var jag skulle betala när jag åkte över gränsen :3freak
Skulle man mot all förmodan bli stoppad så är det väl lite upp till dem att bevisa att du inta har haft med dej cykeln in i Norge tidigare.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman