Roadracing nyhetsbrev

McB skrev:
2147000 Ett bindestreck kan användas på alla ställen där två ord som egentligen skall skrivas ihop ändå bör åtskiljas på något sätt, eller när två ord från olika språk skall kombineras....
Tackar :tummenupp

McB skrev:
2147000 Ett bindestreck kan användas på alla ställen där två ord som egentligen skall skrivas ihop ändå bör åtskiljas på något sätt, eller när två ord från olika språk skall kombineras.

Hur vet man att det egentligen ska skrivas ihop då? :näsblod

Bikerbitch skrev:
2145063 Tackitack. Lägger till det i nyhetsbrev 2. Humdidum, när jag la in kalendern kopierade jag den. Måste blitt ändrat.

Det var pappersversionen på rr-enkäten man kunde skriva sin e-mail adress och tyvärr inte på roadracing.se
Men jag lägger till dig och Gottis!

sm på knutstorp är den 11-13 augusti...ingen ändring

Bikerbitch skrev:
2150637 Då får du inte missa vår tidning www.svenskroadracing.se som kommer snart!

Hörru tjejen, jag inhandlade just senast numret av Road Racing Ireland (magazine)..skall jag skicka en kopia till dig? Riktigt tjockt nummer FYLLT med RR porr.

Edit: haha glömde prislappen :rodnar

Bifogat

• RR.jpg
    RR.jpg
    66.6 KB · Visningar: 79
Last edited by a moderator:
Gustav O skrev:
2150233 När det gäller svanska språket är det ganska enkelt att veta hur det ska vara men man har glömt bort varför.

Jo, det har du faktiskt rätt i. Det mesta går på känsla helt enkelt.

McB skrev:
2147000 Ett bindestreck kan användas på alla ställen där två ord som egentligen skall skrivas ihop ändå bör åtskiljas på något sätt, eller när två ord från olika språk skall kombineras.

När vissa ord kombineras och skrivs ihop kan innebörden ibland bli en annan än den avsedda. För att undvika missförstånd kan man använda ett bindestreck istället. It beats särskrivning. :)

Ta t.ex. ordet balklänning som exempel. Somliga läser det som bal-klänning, andra som balk-länning. :hihi

Eller skinklåda

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...