Roadracing EM på Vallelungabanan.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Goodstuff skrev:
I helgen är det EM premiär i Italien.
Hittade följande sida där de förhoppningsvis kommer lägga upp resultat från träningar och annat. Någon som hittat en bättre sida?

http://www.aci.it/wps/portal/.cmd/cs/.ce/155/.s/3875/_s.155/3875

Tränings och tävlingstider finns här.
http://www.aci.it/wps/DownloadProject/CampionatoEuropeoMoto.pdf

Hoppas Fredde Watz kan visa var skåpet ska stå!
Fler än Watz och Folkesson som är där av svenskarna?

En viss terrorist ska visst vara där också...

Torkel skrev:
En viss terrorist ska visst vara där också...

OM han kommer in....
Fast han skulle mest leta pipor till sin RS250R och inte vara ivägen när Fredde skruvar. Fast jag är grymt avhundsjuk på terroristen!

Kvalen på lördagen börjar 08.20 och slutar 19.10! Det kallar jag schema! :tummenupp

Mårtensson är garanterat där också vad gäller förare.

Last edited:
Torkel skrev:
Kvalen på lördagen börjar 08.20 och slutar 19.10! Det kallar jag schema! :tummenupp

Mårtensson är garanterat där också vad gäller förare.

Enligt uppgift har vi Micke Lindfors på dräggel-Aprilian på plats också!

1:a träning Vallelunga gick sådär, sladdade en hel del men snabbast var han ändå. Runt 30 st på banan. Soligt och ca 20 grader.
Linda Watz Racing
:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Torkel skrev:
1:a träning Vallelunga gick sådär, sladdade en hel del men snabbast var han ändå. Runt 30 st på banan. Soligt och ca 20 grader.
Linda Watz Racing
:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Hur ska det då gå om det går bra och inte bara sådär?
Hoppas verkligen Fredde kan få knyta till säcken och ta den första EM-segern!
Dessutom ska han ju sladda! :Bugar

Nu har jag föraningar här, det blir 25 poäng till Watz på Söndag!

Då ska jag fira i förväg på Lördag.... :rolleyes:

2:a trän Vallelunga
ca 30 gr varmt, 4:e tid efter Rous, Molina och LeBlanc med det skiljer inte så mycket emellan, tar dem i morgon på tidskvalet.

Torkel skrev:
2:a trän Vallelunga
ca 30 gr varmt, 4:e tid efter Rous, Molina och LeBlanc med det skiljer inte så mycket emellan, tar dem i morgon på tidskvalet.

Så Alvaro Molina kör EM i år igen! Kul eftersom det innebär att Fredde för en ordentlig antagonist. Men jag tror dock Fredde spöar honom....

Chris Ash skrev:
Så Alvaro Molina kör EM i år igen! Kul eftersom det innebär att Fredde för en ordentlig antagonist. Men jag tror dock Fredde spöar honom....

Historien om när Molina tog EM Guldet i Spanien 2002 och tidningarna skrev två sidor om Freddes körning, han sladdade hej vilt på Cartagena där de körde, och en sida om den lokala nykorade mästaren är ganska kul.

Last edited:
Goodstuff skrev:
Historien om när Molina tog EM Guldet i Spanien 2002 och tidningarna skrev två sidor om Freddes körning, han sladdade hej vilt på Valencia där de körde, och en sida om den lokala nykorade mästaren är ganska kul.

Cartagena...Fredde hade banrekordet där...

För att inte tala om vilken förare Radomil Rous är!! Kolla på hans resultat under andra halvan av 2003...spöade Stiggy så det stänkte om det.....

EM 2004 blir skitkul.... :)

"2:a kvalet:
Gick helt klart mycket bättre än förra, nu 3:e tid efter Rous och Molina å startar som det i morgon. Nu ska vi skruva ikväll å så satsar vi på pallen!
Linda"

Jag tippar på pallplats, svårt att sia om mer när man inte har en susning om vilka tider de har. Men det är klart en vinst vore ju MUMMA!

Torkel skrev:
"2:a kvalet:
Gick helt klart mycket bättre än förra, nu 3:e tid efter Rous och Molina å startar som det i morgon. Nu ska vi skruva ikväll å så satsar vi på pallen!
Linda"

Jag tippar på pallplats, svårt att sia om mer när man inte har en susning om vilka tider de har. Men det är klart en vinst vore ju MUMMA!

Klart det blir pallen! Håller mina tummar! Verkar som han fick till portningen på sina cyllar.

Nu får vi bara se till att han får sponsorer också!

Lite rapport från Calle som tourade ner till Italien i går:

Lindfors 16:e
Nordgren 20:e
Mårtenson 23:e

I 125 var det 50 som kvalade om 25 platser... Alexander Lundh kvalade in som sista man, helt ok!

Resultat från italien
det verkar som det finns två resultat
detta från en italiensk sida
CLASSE 250 GP:
1) R. ROUS (Aprilia) 1’20”633; 2) A. MOLINA (Aprilia) 1’21”644; 3) G. LEBLANC (Aprilia) 1’21”715; 4) F. WATS (Yamaha) 1’22”320; 5) N. RANK (Honda) 1’22”502; 6) P. LAKERVELD (Yamaha) 1’22”878; 7) M. LINDFORS (Aprilia) 1’23”234; 8) O. MENGHI (Honda) 1’23”542; 9) C. ZANETTE 1’23”756; 10) M. FILLA 1’23”915
och sedan från sandy`s sida
watz 4 Micke.L 10 Nordgren 13 Mårtensson 11-12
är det någon annan som har rätt resultat.

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien