Road rage. Vad har ni sett eller gjort själva?

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Upp med lite kul historier.

Jag åkte efter två st bilar igår på en öde 90 väg. Bilen framför mig kör om bilen som ligger först utav oss tre. Ser på håll att en bil kommer åkandes i mycket högre fart än tillåtna 90km/h. Han blir tvungen att sakta ner för att bilen framför mig ska hinna om.

Nu börjar ett hejdlöst heljusblinkande samt att han i mötande hänger ut med hela överkroppen genom sidorutan och hytter med näven. Jaha inte mycket mer med det.

Efter denna bil passerat oss ser jag ett STORT rökmåln i backspegeln och ser att bilen med tokiga gubben snurrar mitt på vägen. Snubben drog på en handbromsvändning i hög fart.:yoparty Nu kommer han med en jävla fart om mig och börjar jaga ifatt han som gjorde den dåliga omkörningen.

Var lite sugen att åka efter och kolla hur det gick. Mord alt misshandel gissar jag på.
:D

Var det en sporthojsgubbe ute i söndagsbilen? "Jagkanhålla200detärjudusomharväjningsplikt" :4skrika

:hihi

Jag och min farbror åkte bil. Han körde.
Han fick slå på en tvärnit på väg in i en rondell eftersom en annan bilist helt plötsligt ändrade riktning i rondellen, naturligtvis så blinkade han inte heller.

Inte så ovanligt förvisso, men min farbror var redan lite uppretad och detta fick det att rinna över så att säga.
Mata på efter gubbtjyven (en äldre herre med gubbkeps i en liten Skoda, alla varningslampor tända när man ser såna i trafiken). Fick stopp på honom varpå min farbror flyger ur bilen och sparkar sönder alla blinkers på bilen och sen ställer frågan "Hur fan kör du gubbjävel?" Han lade även till "Du behöver inga blinkers, du använder dom ändå inte"

Sen åkte vi vidare. Gubben tyckte väl inte att det var någon strålande idé att opponera sig emot en 210cm och 130 kilo ursinnig man heller, så han var helt knäpptyst.

Själv har jag inte gjort något så brutalt. Däremot har jag krypkört framför en buss i en mil eftersom föraren av bussen hade betett sig illa.

Rödljus.
Bilen längst fram kör inte på grönt varvid bilen bakom tutar...o tutar...
Tills killen i första bilen rusar ut, STOR kille, såg helt galen ut.
Sliter upp dörren på bilen bakom, försöker dra ut föraren som tutat men misslyckas, spottar däremot honom i ansiktet flertalet gånger innan han går tillbaks o kör iväg (då har det givetvis blivit rött igen...).

Den med han som böjer sig in i bilen och bryter av blinkersspaken och säger den där behöver du ändå inte är väl en riktigt pizza i råttan historia :)

Roadrage ja..haha :D

I yngre da´r blev det väl ett och annat finger och signalhorn, men på senare år har man som tur är mognat..

Har sett många incidenter men för nå´n månad sedan färdades vi i tätort(50 km/h) med två filer i färdriktningen. Vänster fil viker av åt vänster och de flesta trafikanter, inklusive vi, färdas i den vänstra filen. I höger fil som viker av åt höger kommer ett "slickhår" i en liten BMW cab och blåser förbi ett antal bilar. När vänster fil viker av åt vänster gör han ett filbyte för att fortsätta i vänster fil. Det fanns gott om plats att byta fil mellan bilarna men det var väl en och annan som störde sig på att han "tjänat" några platser. En merca bakom honom blir helt hysterisk och trampar gasen i botten och kör ifatt honom. Mercan lägger sig någon decimeter bakom honom och hänger sig på signalhornet och släpper inte förrän vi når nästa trafikljus. Vid nästa trafikljus är det två filer igen och BMW:n ställer sig i vänster fil. Mercan kör upp delvis mellan körfälten för att stanna c:a 1 dm till höger om BMW:n. Föraren i mercan vevar ner rutan på sin förardörr och hänger ut med överkroppen och rycker upp passagerardörren på BMW:n och börjar gallskrika och gestikulera. "Slickhåret" i BMW:n ser rätt ställd ut men sedan verkar det som att han blir rätt dryg, varvid föraren i mercan ålar sig tillbaka in i sin bil. Han kommer dock omedelbart tillbaka ut genom rutan med hängande överkropp och en kamera i näven. När han börjar fotografera börjar "slickhåret" i BMW:n posera för kameran.. Nu har det blivit grönt ljus och andra trafikanter börjar signalera för att de ska flytta sig. Föraren i mercan slänger igen passagerardörren på BMW:n, ålar sig tillbaka genom rutan på sin förardörr och drar iväg i sicksack mellan filerna med en rivstart. Själva sitter vi, i likhet med de flesta andra trafikanterna runt omkring, förstummade över hur folk kan bete sig i trafiken.

Själv kan jag väl tycka att det inte är så mycket att hetsa upp sig över om någon "tjänar" några platser genom att passera i höger fil, i synnerhet inte om det finns gott om plats för filbyte. I det här specifika fallet kan man ju undra vad mercaföraren tycker om sitt eget beteende att med en rivstart försvinna från platsen sicksackandes mellan filerna.. :confused:

Last edited:
Roadrage är det ju inte men en grej jag kommer ihåg är när vi var på lelle för två år sedan. Vi var tre eller fyra som var ute och bombade någon av dagarna när vädret var som göttast. Vid ett ställe passerar vi en liten hästgård som ligger direkt i anslutning till vägen. Vi kör förbi - efter ett tag kommer vi tillbaka och passerar av någon anledning, då står en kvinna och ser småvild ut precis vid vägen och viftar och hyttar åt oss. Skitsamma tänker vi och åker förbi. Lite senare passerar vi samma ställe igen i samma tempo, då har kärringen beväpnat sig med ett grimskaft som hon står och piskar med alldeles sjövild. Ingen blir träffad och vi drar förbi, sen på vägen hem passerar vi givetvis samma ställe igen - då har tanten parkerat sig i en solstol på vägrenen med en kamera och så fort hon får syn på oss rusar hon upp och börjar plåta som besatt.

Hon gillade nog inte hojåkare.

Roadrage är det ju inte men en grej jag kommer ihåg är när vi var på lelle för två år sedan. Vi var tre eller fyra som var ute och bombade någon av dagarna när vädret var som göttast. Vid ett ställe passerar vi en liten hästgård som ligger direkt i anslutning till vägen. Vi kör förbi - efter ett tag kommer vi tillbaka och passerar av någon anledning, då står en kvinna och ser småvild ut precis vid vägen och viftar och hyttar åt oss. Skitsamma tänker vi och åker förbi. Lite senare passerar vi samma ställe igen i samma tempo, då har kärringen beväpnat sig med ett grimskaft som hon står och piskar med alldeles sjövild. Ingen blir träffad och vi drar förbi, sen på vägen hem passerar vi givetvis samma ställe igen - då har tanten parkerat sig i en solstol på vägrenen med en kamera och så fort hon får syn på oss rusar hon upp och börjar plåta som besatt.

Så går det när kedjan från köket är för lång, jag har stött på samma problem jag med. Dock var det en gubbafan. Jag körde typ 45 på en 30-väg, men har ju en tendens att låta som ett stridsplan. Från en tomt kommer en stråle vatten som missar mig med precis. Jag sket i det och körde vidare, nästa gång jag passerar stället går det en aning fortare och ena polaren ligger före. Gubben kommer utspringande och min polare hinner precis köra förbi och gubben hamnar mitt framför mig. Har nog aldrig varit så nära att köra på någon.

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/mmQMYMcY6nI&hl=sv&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/mmQMYMcY6nI&hl=sv&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Fake, men kul

"Hon gillade nog inte hojåkare?"

...jag tror hon inte gillade idioter. :glömdet

Rödljus.
Bilen längst fram kör inte på grönt varvid bilen bakom tutar...o tutar...
Tills killen i första bilen rusar ut, STOR kille, såg helt galen ut.
Sliter upp dörren på bilen bakom, försöker dra ut föraren som tutat men misslyckas, spottar däremot honom i ansiktet flertalet gånger innan han går tillbaks o kör iväg (då har det givetvis blivit rött igen...).
Han kanske trodde han träffade en djungelkompis. Finns ju nån "tribe" som ska ha som sed att spotta varandra i ansiktet som "Hej på dig". :D

Får se om personen ifråga, som figurerar på SH, ger sig till känna.

På väg mot skogen för lite endurokörning, min kompis kör och jag sitter bredvid. Det är kötrafik vid en korsning (ca 100 meter kö) men filen längst till höger rullar på bättre än de övriga och det är där vi åker då vi senare ska svänga av. Avståndet till bilen framför är några billängder vilket får en bil från vänster körfält att byta till vårt körfält framför oss och vi tvingas bromsa för att lämna plats.

Min kompis bakom ratten blir skogstokig. Tidigare åkte på en påfart och han irriterade sig på de som åkte så långt man kunde på påfarten för att "tränga sig in" längst fram, framför oss. Nu när bägaren runnit över ligger han på tutan, rusar motorn och kör så fort det går med släp efter bilen där hojarna är lastade efter personen som bytte körfält framför oss. I över två kilometer följer han efter bilen hängandes på tutan och svär för sig själv för att senare när våra vägar skiljer sig åt hänga ut handen genom rutan och gestikulera med fingret med andra handen på tutan. Ganska underhållande för mig, jag var bara glad över att det inte eskalerade.

Att personen hade företräde enligt lag var inte i kompisens tankar, men roligast var att när vi började vår färd gjorde kompisen exakt samma sak själv då han från att vara parkerad körde ut framför en bil som fick bromsa kraftigt, inte för att jävlas utan för att han inte såg bilen komma.

Varje gång jag hör termen "road rage" tänker jag på händelsen när den bilist som, trots att jag redan var i filen och således hade otroligt mycket företräde (sån här skylt: http://www.nynashamn.se/imagearchive/MSF/Trafik/kalvobron.jpg) körde in framför min front och tyckte att jag skulle backa så att han kom fram... Jag blev inte irriterad i det ögonblicket, men när den 1.60 långe, backslickkammade, kaxige, jävla tönt-wannabe-djursholmaren klev ut ur sin bil och stegade bort till mig och sa åt mig att backa... då höll det på att rinna över.

För att göra en lång historia kort så tog han sitt förnuft tillfånga när jag på ett otroligt uppriktigt sätt erbjöd mig att flytta hans jävla Renault. Har aldrig sett någon gå baklänges så fort.

Min 4åriga son frågade mig för ett tag sen -Pappa vad är ett pucko? svarade -en choklad dryck? (ihopp om att han inte lärt sig nått nytt fult ord.. ) Varpå han fortsätter -Nä pappa inte chokladen, de du brukar ropa på när du kör bil!

:gnissla

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...