Rizoma Stealth Mirror

4kg downforce vid 300km/h så i farter som jag kör i så räcker det att jag låter bli att skita före körning för att ha motsvarande effekt och då kan jag fortfarande se bakåt med mina vanliga speglar. Visst nä, jag har ju inga :-(
 
För egen del har jag länge funderat på clipon på busan som jag vinklar mer framåt än original styret.
Gör att jag kommer mer framåt.
Och får lättare hålla framhjulet på backen i hastigheter i området 50 -120km/h.
Jag är rätt kär i mina backspeglar.
Vill hålla koll på vad som händer bakom mig t.ex innan en vänstersväng / omkörning.
Och om någon närmar sig snabbt bakifrån.
Kan ju vara utryckningsfordon och då vill jag ju kunna underlätta omkörning.
T.ex. genom den enkla åtgärden att inte själv köra om. Innan utryckningsfordonet passerat.
Undrar vilken målgruppen ? Alltså de som köper sådan här vridbara vingar.
Var de elektriska inställbara med knapp på styret ?
 
Last edited:
Målgruppen är förare av de utvalda sporthojar som dessa speglar passar på.

Jag tycker de är coola, men känns ganska mycket posör trots att de har en funktion. Lika vagt konstig funktion som de där styrändarna som går framåt och ska hindra broms och kopplingsgreppen att tryckas in i trehundra blås
 
Pja, tycker nog Rizoma här ändå rätt tydligt visar vad som skiljer oss alla åt: några av oss tycker det är skitkul när man tänker lite utanför lådan. Andra gör det inte. Det är inte fråga om rätt eller fel - bara att se möjligheter, eller låta bli att se dem. Dock, kosmetik, eller inte: Rizona lade till en dimension, i en annars så tokstatisk - och för många säkert enbart förfulande, fast nödvändig ond sak - som en backspegel...

Over 'n' out
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top