Ossman
Den förlorade brodern
I helgen så fick jag uppleva den underbara känslan av ett lagerhaveri i växellådan. Inget som nypt än men det låter som det är sand istället för motorolja där inne.
Så nu skulle jag behöva lite tips från någon som rivit en sån här motor tidigare.
Då ekonomin är lite tragisk just nu tänkte jag försöka komma undan med att slippa byta packningar i toppen genom att vända upp-o-ner på motorn och riva den underifrån. Genomförbart?
När jag tittade på sprängskisserna över hojen ser det dessutom ut som att det bara är ett lager i bortre änden och i mitten av utgående axel. Då det går att vicka lite på axeln blir man genast orolig för att glidytor i motorblocket havererat.
Någon som varit inne där kan kanske avslöja bättre hur lagersituationen är.
(Hojen är en VFR 750F -86)
Så nu skulle jag behöva lite tips från någon som rivit en sån här motor tidigare.
Då ekonomin är lite tragisk just nu tänkte jag försöka komma undan med att slippa byta packningar i toppen genom att vända upp-o-ner på motorn och riva den underifrån. Genomförbart?
När jag tittade på sprängskisserna över hojen ser det dessutom ut som att det bara är ett lager i bortre änden och i mitten av utgående axel. Då det går att vicka lite på axeln blir man genast orolig för att glidytor i motorblocket havererat.
Någon som varit inne där kan kanske avslöja bättre hur lagersituationen är.
(Hojen är en VFR 750F -86)