Riva motor i gbg med omnejd

henrikkrueger

Ego vs hård asfalt = 0-1
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Husaberg fs 650 -04 *såld* Yamaha WR 426 *såld* Yamaha YZ 125
Hej
Har en Yamaha WR 426 som jag behöver riva motorn på, har varken tid, verktyg eller erfarenhet nog att göra det själv...
Någon som kan tänkas ge mig en hjälpande hand? Självklart pröjsar jag för arbetet.
MVH
Henrik

heliac skrev:
2149731 Vad är det som skall lagas?
Vet ej... Fullt med metallflis i oljefiltret. Motorn går fint och den låter inte konstigt. Vill riva och kolla vilket/vilka lager det är som mår lite dåligt och byta innan det rasar. Blir så dyrt om det rasar...

wr 426? är det motsvarigheten till honda crf 450? ett prolem med crf e ju iallafall hållbarheten på kolvarna.. för det effektutaget som är så.. e kolven gjord med minimal styrning.. har sett hur det kan se ut om man inte byter kolv i tid.. kolven trasas sönder till en början.. sen när den tappar styrning så kantrar den i loppet.. o sen har du ett vev ras kolvras och även cylras.. kör för fan inte en meter till innan du vet vad det är..

Bhult skrev:
2150355 wr 426? är det motsvarigheten till honda crf 450? ett prolem med crf e ju iallafall hållbarheten på kolvarna.. för det effektutaget som är så.. e kolven gjord med minimal styrning.. har sett hur det kan se ut om man inte byter kolv i tid.. kolven trasas sönder till en början.. sen när den tappar styrning så kantrar den i loppet.. o sen har du ett vev ras kolvras och även cylras.. kör för fan inte en meter till innan du vet vad det är..

Nä, kommer inte köra något innan jag vet vad det beror på... Vill undvika ras, tror det blir billigast så.

Ingen som har möjlighet att hjälpa mig? Jag betalar som sagt för jobbet.

vet ingen som gör det jobbet.. men fixa nån polare som kan lite o lyt topp o cylle så du vet mer vad som hhänt..

Jag kan fixa det at dej. Du far dock kora upp motorn hit isf. Rakna med att jag vill ha 2000 spann + att det blir minst ett kolvbyte + motorns samtliga packningar, men troligtvis aven ett mer eller mindre allvarligt kopplingsras att projsa.

Men sjalvklart skall du genast atgarda, kan val vara vart nagra spann att ha en frisk 426:a :)

/Lasse

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...