Ossman
Den förlorade brodern
Är det någon som rivit isär ett av Hondas tanklock och listat ut hur man gör det utan att det blir skrot av det? Jag skulle vilja lämna in mitt på blästring och eloxering, men då måste jag först få bort låsmekanismen.
Det är inget uppenbart hur man får isär sakerna. Det enda man ser är en liten suspekt gummipackning på ena sidan och en öppning på den andra (se bilderna). Det är möjligt att det finns något under packningarna, men jag har ingen lust att börja okynnespeta där ifall något går sönder.
Hondas officiella linje verkar vara att man inte plockar isär ett sånt här lock utan köper ett nytt i sin helhet (för ynka 1500 spänn). Meken på Beviks här i stan hade heller ingen aning om hur man fick isär locken.
Hilfe!
Det är inget uppenbart hur man får isär sakerna. Det enda man ser är en liten suspekt gummipackning på ena sidan och en öppning på den andra (se bilderna). Det är möjligt att det finns något under packningarna, men jag har ingen lust att börja okynnespeta där ifall något går sönder.
Hondas officiella linje verkar vara att man inte plockar isär ett sånt här lock utan köper ett nytt i sin helhet (för ynka 1500 spänn). Meken på Beviks här i stan hade heller ingen aning om hur man fick isär locken.
Hilfe!