Ritning på ram?????

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Ritning på ram supermono eller annan?????

Har sökt och sökt men hittar inget ställe där man kan få tag på ritningar på en rör-ram. Jag är inte ute efter någon HD ram, utan en ordentlig ram för något SoS liknande bygge.
Någon som sett eller vet var man kan hitta sådan.

Last edited:
nu har jag hört SoS i två trådar, vad är de för någe :va

ozeo skrev:
2542300 nu har jag hört SoS i två trådar, vad är de för någe :va

Sound of Singles, det som numera heter Supermono. 125/250-ramar med stånkamotorer i. You know.

il see..
me like alot :tungan

maxximus skrev:
2542336 Vad är: "125250-ramar" för något Mattias??

Ram från en 125 räjserhoj eller 250 räjserhoj eller 250 standardhoj är vad de flesta använder, inte bara ramen utan i stort sett det mesta utom motorn. Några använder Tigcraft ramar gjorda för supermono direkt.

Rolle Rotax skrev:
2542797 Ram från en 125 räjserhoj eller 250 räjserhoj eller 250 standardhoj är vad de flesta använder, inte bara ramen utan i stort sett det mesta utom motorn. Några använder Tigcraft ramar gjorda för supermono direkt.

Men jag vill ju göra själv, absolut inte för att det blir bättre utan enbart för nöjes skull :)

Hedgehog skrev:
2546307 Men jag vill ju göra själv, absolut inte för att det blir bättre utan enbart för nöjes skull :)
Men det kan vara vettigt att kopiera nåt hyfsat modernt chassie. Ska det bli en rör-ram av stål, går det alldeles utmärkt att kika på Duccarnas utformning och ta måtten från en 250RR. Det hade jag gjort.

Dr_C skrev:
2589497 Men det kan vara vettigt att kopiera nåt hyfsat modernt chassie. Ska det bli en rör-ram av stål, går det alldeles utmärkt att kika på Duccarnas utformning och ta måtten från en 250RR. Det hade jag gjort.

God ide om man inte kan hitta en färdig ritning, vilket vore allra bäst....

Jag är också jätteintresserad av en ritning, säg till om du får tag på nån!
Jag bygger egen streetfighter med gixxer-600 motor, rörram i CrMo rör med
1-tums diameter & 1,65 mm godstjocklek. Jag har en god vän till mig som är licensierad svetsare som bygger en liknande ram men han bygger på fri hand, alltså han kör utan ritning. Skall lägga upp bilder på hans bygge när jag e hemma imorron:tummenupp

maxximus skrev:
2592666 Jag är också jätteintresserad av en ritning, säg till om du får tag på nån!
Jag bygger egen streetfighter med gixxer-600 motor, rörram i CrMo rör med
1-tums diameter & 1,65 mm godstjocklek. Jag har en god vän till mig som är licensierad svetsare som bygger en liknande ram men han bygger på fri hand, alltså han kör utan ritning. Skall lägga upp bilder på hans bygge när jag e hemma imorron:tummenupp

Bilder vill vi ju självklart se :yoparty

Bifogat

• christersSF_2.jpg
    christersSF_2.jpg
    102.1 KB · Visningar: 261
  • christersSF_3.jpg
    christersSF_3.jpg
    114.1 KB · Visningar: 265
  • christersSF_4.jpg
    christersSF_4.jpg
    138.2 KB · Visningar: 304
maxximus skrev:
2594646 Här kommer de, bara att njuta:tummenupp
Köp en Ducce direkt istället för att försöka bygga något som ska se ut som en Ducce. :D

Riktigt schysst bygge, ser fram emot att se den på vägarna i sommar, man bor ju ganska nära Lomma så chansen är ganska stor. ;)

Solid snake skrev:
2594720 Köp en Ducce direkt istället för att försöka bygga något som ska se ut som en Ducce. :D

Riktigt schysst bygge, ser fram emot att se den på vägarna i sommar, man bor ju ganska nära Lomma så chansen är ganska stor. ;)

Där sitter en Blackbird motor i. Visst är det Ducce 748 enkelsving o fälg. Detta är INTE mitt bygge, den byggs i Helsingborg trakterna dock...

maxximus skrev:
2594646 Här kommer de, bara att njuta:tummenupp
Snyggt, alltid roligt med folk som följer sina idéer fullt ut. Jag hoppas du kan förmedla mer bilder efterhand som bygget fortskrider :tummenupp

svårt att hitta ritningar rakt av, gratis. Det är ju alltid nån som lagt ner nåra timmar på att göra själva ritningen. :rolleyes:
Men det finns ju gott om bilder: hemsnickrad ram till suz dr big.
mer på www.eurospares.com = väldigt mycket bilder mm
du har ju en rd350! skaffa en ny motor + cbr600 hjul o gaffel

Bifogat

• drbigframemrad068275.jpg
    drbigframemrad068275.jpg
    34.7 KB · Visningar: 221
Last edited:
Le Mans skrev:
2635965 svårt att hitta ritningar rakt av, gratis. Det är ju alltid nån som lagt ner nåra timmar på att göra själva ritningen. :rolleyes:
Men det finns ju gott om bilder: hemsnickrad ram till suz dr big.
mer på www.eurospares.com = väldigt mycket bilder mm
du har ju en rd350! skaffa en ny motor + cbr600 hjul o gaffel

Tack för länken, den var läsvärd:tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back