Ritning på mc lyft?

Gick med
10 Aug 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Nsr 125 -98, Yamaha xt 350 med yz 250 fram/bakfälg ,sving, och framgaffel
Hej, är det någon som har en ritning på en mc lyft, alltså en "riktig" lyft, som man rullar upp hojen på och sedan höjer allting.
Ni förstår säkert.
 
blackburn_xt skrev:
2648981 Hej, är det någon som har en ritning på en mc lyft, alltså en "riktig" lyft, som man rullar upp hojen på och sedan höjer allting.
Ni förstår säkert.
Det finns färdiga att köpa för 2995:- på http://www.verktygsboden.se/ Artikelnr: 53394
Jag har själv en sådan lyft och den fungerar utmärkt.
 
Tack för länkarna! Men grejer är att jag ska ha det som projekt att bygga mig en egen
 
Ingen som har någon ritning på den?
Får väl improvisera istället:tummenupp
 
GilbertK skrev:
2649013 Inget direkt svar på frågan, men motsvarande lyft som tipsas om ovan finns hos drift och underhållsteknik från 1995:-, det finns nog många andra leverantörer också. Jag har svårt att tro att du får ihop någon vidare timförtjänst på att bygga den själv.

http://drift-underhall.se/#showProduct.php?pid=802
http://drift-underhall.se/#showProduct.php?pid=1274
Lite billigare men frakt med 650:- tillkommer, den jag köpte hos verktygsboden ingick frakt hem till dörren.
 
Bump igen, har sett att vissa säljer ritningar men dessa borde ju finnas på internet också?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top