rita en rullstol!

tåberg skrev:
2513891 inte rikigt i rätt riktning för oss :) men tack ändå! hur går det uppe i dalarna förresten? blev ju ingen motardåkning med oss falubor för dig va?

He he jodå det är bra. Tackar som frågar. Nej det har varit lite mycket turer med huset för att få det klart nu under sommarn. Men hojen står kvar iaf så än är det inte kört :tummenupp

få väl se om hösten har nån fin helg så vi kan ut å väsnas lite:yoparty

tåberg skrev:
2513866
...
men... din:tomten . tror du inte man rådfrågar designers om design osv för att själv utvecklas också? är du alltid bäst på saker innan du lärt dig, eller tar man kurser för att lära sig?
Då kan man ju formulera frågan efter det, så den inte missuppfattas.:argpådato

Tips/idéer är ju en jävla skillnad kontra "ge mig vad ni har".

Fridens! :pannkyss

Här har du ett sportigt alternativ ,som gör låga 12:or på strippen.

Bifogat

• ouuilibar (Large).JPG
    ouuilibar (Large).JPG
    38 KB · Visningar: 111
Ni har ju glömt det viktigaste, nämligen ackumulatortanken. Jag skulle föreslå att ni tar en från en Åpel Kadett -67 årsmodell med dubbla plenum däri växellådstorpedens undre hörna av flaggstångsventilen. Även vevstaksutkastarbulten är av riktig hög kvalitét på den modellen, rekommenderas varmt!

kåteämm skrev:
2514780 Ni har ju glömt det viktigaste, nämligen ackumulatortanken. Jag skulle föreslå att ni tar en från en Åpel Kadett -67 årsmodell med dubbla plenum däri växellådstorpedens undre hörna av flaggstångsventilen. Även vevstaksutkastarbulten är av riktig hög kvalitét på den modellen, rekommenderas varmt!

bra försök, nästan kul :tummenupp .

Långa farbron skrev:
2514540 Här har du ett sportigt alternativ ,som gör låga 12:or på strippen.
hehe låga 12:or??? CBXrullstol , nu snackar vi:tummenupp

Bifogat

• WheelChairCBX.jpg
    WheelChairCBX.jpg
    101.1 KB · Visningar: 242
tåberg skrev:
2512794 Håller på med ett projekt på 10p på kth nu. Jag går en utbildning som heter Farkostteknik med inriktning lättkonstruktioner.

Vi vill konstruera en rullstol i kompositmaterial och skulle vara tacksamma om nån ritsugen / cadsugen har lust att rita lite :P kan inte ge nån belöning förrutom kanske några öl till vinnande bidrag!

Ge mig vad ni har!

/T
Vad härligt att se ännu en T:are här! Jag läste också farkost på KTH, men läste Skeppsteknik (när det fortfarande fanns i Stockholm).

Vill/kan inte hjälpa dig att fuska tyvärr! ;)

/J

Jörgen Karlsson skrev:
2518346 Vad härligt att se ännu en T:are här! Jag läste också farkost på KTH, men läste Skeppsteknik (när det fortfarande fanns i Stockholm).

Vill/kan inte hjälpa dig att fuska tyvärr! ;)

/J

ja vet.. träffade på dig nångång vid medis och åkte bogan sen, jobbar på foi eller nåt va?

tåberg skrev:
2518942 ja vet.. träffade på dig nångång vid medis och åkte bogan sen, jobbar på foi eller nåt va?
Aha! Det var tidigt i somras med motard-gänget om jag inte minns fel?
Ja nästan! Marinavdelningen på FMV.
/J

xfader skrev:
2512835 Varför går man en kurs som denna och sen frågar nån annan att göra jobbet åt dig? Lite konstig inställning tycker jag.

Inte alls konstigt... Har hört att det fuskas väldigt mycket på KTH... :pannkyss

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg