Risk 2

Junhager, go for it! Billigare blir det inte :)
För mig kostade det 800+2900 inklusive hoj. Det var när det var nytt, dyrt och fullbokat.
Men definitivt skitskoj, föreställer mig dock att KNIX-kurserna är lika roliga. Tänk er att, sen när ni har kortet, ni kan ha så skoj varje vecka på en gokart-bana nära dig :D

lite olika överallt det här har jag hört, min lärare på risk ettan (som jag också ska ha i risk 2:an) sa att det billigaste i sverige var någonstans i/utanför stockholm, där kostade risk 2:an 1800 : S och här 3200 liksom 1400:- skillnad.

Jag kommer betala 800 för 1an och 3200 för 2an fick jag reda på nu då jag har anmält mig till en intensivkurs =)

Gjorde den förra veckan så kommer ihåg alla moment:)

1. Känna lite på hojen, typ 5 varv runt en bana.

2. Prova olika sväng tekniker, t.ex. med höften.

3. Bromsa från valfri hastiget, jag körde för mellan och på dom bågarna är det abs så då fick man först göre en vanlig inbromsning och andra gången skulle man ta i allt man hade. (abs är galet bra:tummenupp)

4. Tittade lite på hur dåligt man syns från en bils synvinkel och skillnaden i bromssträcka mellan 50 och 70.

5. Olika bromsningar i kurva, t.ex. bromsa mitt i kurvan, släppa gasen, mm.

Det var jäkligt kul eftersom man fick köra 600:D, men inte alls värt, iaf. om man redan kört 2 år...men men, måste göras..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT