Ris till Racingworld

Dr madNESS

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Skövde
Hoj
R1 -06 KR, Honda Excellent S GCV -10
Vill bara starkt framföra en hel enbuske till racingworld för sommarens bankörningar, sämre bankörningar går knappast att ens i fantasin föreställa sig. Trista sura arrangörer med bror duktig i spetsen ger mig sura uppstötningar.

Skärpning!

Steg till förbättring bör vara:
1. Skaffa instruktörer som kan köra motorcykel.
2. Lär instruktörerna att om (eller när) de kör omkull så får de inte ljuga ihop historier om att det var andra som körde på dem.
3. Inte bara neon väst utan också juiceblandare på hjälmen så de syns så folk håller sig ifrån dem.

Se upp gott folk racingworld kan stå er dyrt!
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Eftersom du väljer att vara förbannad på ett allmänt forum torde ju lite information om vad som hänt/vad som inte var bra hjälpa till för att vi skall förstå vad du tycker är dåligt.
Medans du plitar på det kan du väl också:
1: Berätta om du pratat med RacingWorld om detta?
2: Berätta varför du åkt på flera bankörningar om de nu var så dåliga? (Jag utgår ifrån att du åkt flera eftersom du skriver "Sommarens bankörningar")
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Ptja, eftersom ni är så nyfikna får jag väl stilla erat skvaller-sug :)

Det finns ju som ni förstår två sidor av denna historia, en kommer fårn herrn som starta tråden och en kommer från instruktören. Så här tror jag att det gick till:

Trådstartaren skulle köra om en gäng inklusiva instruktören i "snabba" vänstern efter rakan. Antagligen missdömmer han situationen och det blir lite tajt. Han kommer iaf om och instruktören går av och kvaddar hojen och får åka ambulans med en misstänkt hjärnskakning. Sen går väl historian lite isär, instruktören menar på att det har varit kontakt medan trådstartaren menar på att det inte varit någon kontakt. Jag fotade hoj och förare ingående och jag kan garantera att det inte va ett enda märke på den flong nya R1:an eller skinnstället. Sen kanske man kan ha kontakt utan att det blir några märken kanske?

Hur som helst så blev det en försäkringsfråga, hur det blev med den vet jag inte, det ska jag ringa o fråga omedelbart! :)
 
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
HanneZ skrev:
2531499 Ptja, eftersom ni är så nyfikna får jag väl stilla erat skvaller-sug :)

Det finns ju som ni förstår två sidor av denna historia, en kommer fårn herrn som starta tråden och en kommer från instruktören. Så här tror jag att det gick till:

Trådstartaren skulle köra om en gäng inklusiva instruktören i "snabba" vänstern efter rakan. Antagligen missdömmer han situationen och det blir lite tajt. Han kommer iaf om och instruktören går av och kvaddar hojen och får åka ambulans med en misstänkt hjärnskakning. Sen går väl historian lite isär, instruktören menar på att det har varit kontakt medan trådstartaren menar på att det inte varit någon kontakt. Jag fotade hoj och förare ingående och jag kan garantera att det inte va ett enda märke på den flong nya R1:an eller skinnstället. Sen kanske man kan ha kontakt utan att det blir några märken kanske?

Hur som helst så blev det en försäkringsfråga, hur det blev med den vet jag inte, det ska jag ringa o fråga omedelbart! :)
Dåså då kan vi stänga denna tråd, tråkigt för båda parter.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Om jag inte minns helt fel så va det Trackworld och inte racingworld, fast det verkar va ungefär samma folk?
 

Dr madNESS

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Skövde
Hoj
R1 -06 KR, Honda Excellent S GCV -10
Visst finns det alltid 2 sidor av en historia men endast en kan vara det sanna. När folk öppenbart ljuger och sätter dit andra när dom själva gjort en rookie-miss då lackar jag ur.
Kan man inte köra på bana har man inte där och göra och framför allt inte vara instruktör!

nä fy fan för folk som sätter andra i klister!
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Jag personligen tycker det är jääääääävligt konstigt att man kan bedömma någon som vållande när man kör bana. Det finns ju inga direkta regler?
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Dr madNESS skrev:
2531549 Visst finns det alltid 2 sidor av en historia men endast en kan vara det sanna. När folk öppenbart ljuger och sätter dit andra när dom själva gjort en rookie-miss då lackar jag ur.
Kan man inte köra på bana har man inte där och göra och framför allt inte vara instruktör!

nä fy fan för folk som sätter andra i klister!

På vilket sätt sitter du i klistret? Det var väl instruktören som gick av och skrotade... :confused:
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Suomalainen skrev:
2531576 På vilket sätt sitter du i klistret? Det var väl instruktören som gick av och skrotade... :confused:
Antagligen ansåg försäkringsbolaget honom som vållande. Vilket leder till självrisk+förhöjd premie.
 

Stefan M

Have fun!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
S1000RR & KTM 400EXC
Dr madNESS skrev:
2531233 Vill bara starkt framföra en hel enbuske till racingworld för sommarens bankörningar, sämre bankörningar går knappast att ens i fantasin föreställa sig. Trista sura arrangörer med bror duktig i spetsen ger mig sura uppstötningar.

Skärpning!

Steg till förbättring bör vara:
1. Skaffa instruktörer som kan köra motorcykel.
2. Lär instruktörerna att om (eller när) de kör omkull så får de inte ljuga ihop historier om att det var andra som körde på dem.
3. Inte bara neon väst utan också juiceblandare på hjälmen så de syns så folk håller sig ifrån dem.

Se upp gott folk racingworld kan stå er dyrt!

Varför inte berätta om bakgrunden?

En av våra instruktörer gick av banan och omkull i uppskattningsvis 160 km/h. Det kunde ha slutat riktigt illa, men instruktören klarade sig relativt bra. Olyckan blev ett försäkringsärende. Nyligen avgjorde försäkringsbolagen att Dr madNESS var vållande till olyckan. De båda inblandade har olika uppfattningar om händelsen. Hur kom försäkringsbolagen fram till sitt utslag? Jo, genom 3 av varandra oberoende och opartiska, skriftliga vittnesuppgifter!

Så varför är du så förbannad på oss?

Är det för att du missade ett körpass då vi diskuterade om du skulle få fortsätta att köra den dagen?

Är det för att en av våra instruktörer har uppfattningen att han blev avträngd av dig när han gick omkull, slog sig rejält, fick åka ambulans och fick cykeln totalkvaddad?

Är det för att jag var tydlig med att vi har rätt att besluta om att stänga av någon som vi bedömer som en säkerhetsrisk?

Eller finns det något annat skäl?

För övrigt kan jag upplysa dig om att du var på en TrackWorld-körning, inte Racingworld.

/Stefan M
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Dr madNESS skrev:
2531549 Visst finns det alltid 2 sidor av en historia men endast en kan vara det sanna.

Nja riktigt så är det ju inte. Två motparter har två vilt skillda åsikter (båda med fördel till sig själv). I de flesta tvister ligger sanningen mitt i mellan även om ene kan ha agerat mer rätt än den andre.
 

MasseK

Ofta och mycket...
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Bohus
Hoj
CBR 929 RR -00
Körde med Racingworld i somras och var inte annat än nöjd.
Riktigt bra arrangemang från början till slut :tummenupp

Minns bestämmt att det påpekades flertalet gånger vid genomgången på morgonen att det är GODA marginaler vid omkörningar som gäller.
 

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Segeltorp
Hoj
Enduro
Därför tycker jag att vi bestämmer att inga som helst försäkringar gäller under bankörningarna nästa år, och alla får personligen se till att ha en giltig olycksfallsförsäkring som gäller.

Ger man sig in i leken får man leken tåla!

Det är min åsikt, samma grupp indelning med långsam/nybörjare, mellan, snabb osv.

Just de här grejerna man slipper, för visst faan kan det bli tajt, men inte kör väl ngn av nån annan med flit? Isåfall får man väl göra upp det själva i en gräns eller dyl.

//Niklas
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top