Ris till Racingworld

Dr madNESS

Medlem
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Skövde
Hoj
R1 -06 KR, Honda Excellent S GCV -10
Vill bara starkt framföra en hel enbuske till racingworld för sommarens bankörningar, sämre bankörningar går knappast att ens i fantasin föreställa sig. Trista sura arrangörer med bror duktig i spetsen ger mig sura uppstötningar.

Skärpning!

Steg till förbättring bör vara:
1. Skaffa instruktörer som kan köra motorcykel.
2. Lär instruktörerna att om (eller när) de kör omkull så får de inte ljuga ihop historier om att det var andra som körde på dem.
3. Inte bara neon väst utan också juiceblandare på hjälmen så de syns så folk håller sig ifrån dem.

Se upp gott folk racingworld kan stå er dyrt!
 
Eftersom du väljer att vara förbannad på ett allmänt forum torde ju lite information om vad som hänt/vad som inte var bra hjälpa till för att vi skall förstå vad du tycker är dåligt.
Medans du plitar på det kan du väl också:
1: Berätta om du pratat med RacingWorld om detta?
2: Berätta varför du åkt på flera bankörningar om de nu var så dåliga? (Jag utgår ifrån att du åkt flera eftersom du skriver "Sommarens bankörningar")
 
Ptja, eftersom ni är så nyfikna får jag väl stilla erat skvaller-sug :)

Det finns ju som ni förstår två sidor av denna historia, en kommer fårn herrn som starta tråden och en kommer från instruktören. Så här tror jag att det gick till:

Trådstartaren skulle köra om en gäng inklusiva instruktören i "snabba" vänstern efter rakan. Antagligen missdömmer han situationen och det blir lite tajt. Han kommer iaf om och instruktören går av och kvaddar hojen och får åka ambulans med en misstänkt hjärnskakning. Sen går väl historian lite isär, instruktören menar på att det har varit kontakt medan trådstartaren menar på att det inte varit någon kontakt. Jag fotade hoj och förare ingående och jag kan garantera att det inte va ett enda märke på den flong nya R1:an eller skinnstället. Sen kanske man kan ha kontakt utan att det blir några märken kanske?

Hur som helst så blev det en försäkringsfråga, hur det blev med den vet jag inte, det ska jag ringa o fråga omedelbart! :)
 
HanneZ skrev:
2531499 Ptja, eftersom ni är så nyfikna får jag väl stilla erat skvaller-sug :)

Det finns ju som ni förstår två sidor av denna historia, en kommer fårn herrn som starta tråden och en kommer från instruktören. Så här tror jag att det gick till:

Trådstartaren skulle köra om en gäng inklusiva instruktören i "snabba" vänstern efter rakan. Antagligen missdömmer han situationen och det blir lite tajt. Han kommer iaf om och instruktören går av och kvaddar hojen och får åka ambulans med en misstänkt hjärnskakning. Sen går väl historian lite isär, instruktören menar på att det har varit kontakt medan trådstartaren menar på att det inte varit någon kontakt. Jag fotade hoj och förare ingående och jag kan garantera att det inte va ett enda märke på den flong nya R1:an eller skinnstället. Sen kanske man kan ha kontakt utan att det blir några märken kanske?

Hur som helst så blev det en försäkringsfråga, hur det blev med den vet jag inte, det ska jag ringa o fråga omedelbart! :)
Dåså då kan vi stänga denna tråd, tråkigt för båda parter.
 
Om jag inte minns helt fel så va det Trackworld och inte racingworld, fast det verkar va ungefär samma folk?
 
Visst finns det alltid 2 sidor av en historia men endast en kan vara det sanna. När folk öppenbart ljuger och sätter dit andra när dom själva gjort en rookie-miss då lackar jag ur.
Kan man inte köra på bana har man inte där och göra och framför allt inte vara instruktör!

nä fy fan för folk som sätter andra i klister!
 
Jag personligen tycker det är jääääääävligt konstigt att man kan bedömma någon som vållande när man kör bana. Det finns ju inga direkta regler?
 
Dr madNESS skrev:
2531549 Visst finns det alltid 2 sidor av en historia men endast en kan vara det sanna. När folk öppenbart ljuger och sätter dit andra när dom själva gjort en rookie-miss då lackar jag ur.
Kan man inte köra på bana har man inte där och göra och framför allt inte vara instruktör!

nä fy fan för folk som sätter andra i klister!

På vilket sätt sitter du i klistret? Det var väl instruktören som gick av och skrotade... :confused:
 
Suomalainen skrev:
2531576 På vilket sätt sitter du i klistret? Det var väl instruktören som gick av och skrotade... :confused:
Antagligen ansåg försäkringsbolaget honom som vållande. Vilket leder till självrisk+förhöjd premie.
 
Dr madNESS skrev:
2531233 Vill bara starkt framföra en hel enbuske till racingworld för sommarens bankörningar, sämre bankörningar går knappast att ens i fantasin föreställa sig. Trista sura arrangörer med bror duktig i spetsen ger mig sura uppstötningar.

Skärpning!

Steg till förbättring bör vara:
1. Skaffa instruktörer som kan köra motorcykel.
2. Lär instruktörerna att om (eller när) de kör omkull så får de inte ljuga ihop historier om att det var andra som körde på dem.
3. Inte bara neon väst utan också juiceblandare på hjälmen så de syns så folk håller sig ifrån dem.

Se upp gott folk racingworld kan stå er dyrt!

Varför inte berätta om bakgrunden?

En av våra instruktörer gick av banan och omkull i uppskattningsvis 160 km/h. Det kunde ha slutat riktigt illa, men instruktören klarade sig relativt bra. Olyckan blev ett försäkringsärende. Nyligen avgjorde försäkringsbolagen att Dr madNESS var vållande till olyckan. De båda inblandade har olika uppfattningar om händelsen. Hur kom försäkringsbolagen fram till sitt utslag? Jo, genom 3 av varandra oberoende och opartiska, skriftliga vittnesuppgifter!

Så varför är du så förbannad på oss?

Är det för att du missade ett körpass då vi diskuterade om du skulle få fortsätta att köra den dagen?

Är det för att en av våra instruktörer har uppfattningen att han blev avträngd av dig när han gick omkull, slog sig rejält, fick åka ambulans och fick cykeln totalkvaddad?

Är det för att jag var tydlig med att vi har rätt att besluta om att stänga av någon som vi bedömer som en säkerhetsrisk?

Eller finns det något annat skäl?

För övrigt kan jag upplysa dig om att du var på en TrackWorld-körning, inte Racingworld.

/Stefan M
 
Dr madNESS skrev:
2531549 Visst finns det alltid 2 sidor av en historia men endast en kan vara det sanna.

Nja riktigt så är det ju inte. Två motparter har två vilt skillda åsikter (båda med fördel till sig själv). I de flesta tvister ligger sanningen mitt i mellan även om ene kan ha agerat mer rätt än den andre.
 
Körde med Racingworld i somras och var inte annat än nöjd.
Riktigt bra arrangemang från början till slut :tummenupp

Minns bestämmt att det påpekades flertalet gånger vid genomgången på morgonen att det är GODA marginaler vid omkörningar som gäller.
 
Därför tycker jag att vi bestämmer att inga som helst försäkringar gäller under bankörningarna nästa år, och alla får personligen se till att ha en giltig olycksfallsförsäkring som gäller.

Ger man sig in i leken får man leken tåla!

Det är min åsikt, samma grupp indelning med långsam/nybörjare, mellan, snabb osv.

Just de här grejerna man slipper, för visst faan kan det bli tajt, men inte kör väl ngn av nån annan med flit? Isåfall får man väl göra upp det själva i en gräns eller dyl.

//Niklas
 
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back
Top