Ris & Ros SM på Knudan

Depåvärden kan man väl få sparka på iaf!!!!:krama

Jag hade turen att komma precis efter Skalman & Humlan nära midnatt på fredag kväll. Grindvakten var inte direkt någon diplomat om vi säger så :hihi men tack vare att depåvärden tillkallades blev båda ekipagen insläppta. :)

Jag tyckte det fungerade fint i helgen, väldigt snabb publicering av kval- och tävlingsresultat t ex. Trevligt bemötande överallt.

Tack för vädret också, äntligen torrt på banan hela helgen!

Ett enormt stort plus för att ni hade Humlan och Skalman på plats i spekertornet och att det gick ut på internet.

Själv är jag normalt med och kör, och brukar få höra av mina kompisar att Humlan och skalman är rolig och bra.

Men nu satt jag vid en pool i solen på Gotland, och hade bokat stugbyns enda dator 15.50 så att jag kunde sitta och lyssna på Superbike racet.

Grymt bra race, enormt spännande att lyssna på och enormt bra och roliga spekers. :tummenupp

Knudan

Bra helg men för varmt och gubben i incheckningen var väl från en annan planet. Lurade honom med o säga att jag hade 42 i skostorlek :D:hihi

:kulspruta depåvärden :smasha

Flaggvakter :klappar

Ett enormt stort plus för att ni hade Humlan och Skalman på plats i spekertornet och att det gick ut på internet.

Själv är jag normalt med och kör, och brukar få höra av mina kompisar att Humlan och skalman är rolig och bra.

Men nu satt jag vid en pool i solen på Gotland, och hade bokat stugbyns enda dator 15.50 så att jag kunde sitta och lyssna på Superbike racet.

Grymt bra race, enormt spännande att lyssna på och enormt bra och roliga spekers. :tummenupp

Det där låter ju riktigt kul!! När man själv kör missar man ju ALLT utom striden just där man är. Jag stannar hemma nästa gång.... Lungt och skönt....:)

Det där låter ju riktigt kul!! När man själv kör missar man ju ALLT utom striden just där man är. Jag stannar hemma nästa gång.... Lungt och skönt....:)
Jaha ... och vem ska man då plåta? :D
Sabla killerblick du har lagt dig till med när du kör! :D :D

Bra helg men för varmt och gubben i incheckningen var väl från en annan planet. Lurade honom med o säga att jag hade 42 i skostorlek :D:hihi

:kulspruta depåvärden :smasha

Flaggvakter :klappar
Nu ska du inte sura för att du fick flytta ditt tält tolv gånger under helgen, man kan inte campera mitt i brandgatan, på banan, inne på toaletterna, i däckcontainern eller alla andra ställen som du provade, nu kom du lindrigt undan ändå.

Nästa år så sprejar vi upp en egen ruta till dig prexis kloss med elverket, du får 2 ggr 2 meter yta prexis som alla andra.

:mad:

Ris:

- Tidsskjema: Skulle gjerne ønske et litt annet tidskjema for de så ut som at de fleste av rookiene forsvant fra banen på fredag ettermiddag, og det ble noe tomt i depot. Så skulle jeg også ønske at alle hovedklassene fikk kjørt tidstrening før lunsj, SST 600 kjørte etter lunsj så det ble mindre tid å fikse sykkel på etter en "kval-vurpa" frem til løpet :-).

Ros:

- Jeg fikk for første gang i historien oppleve at man fikk betale med KORT(!) i innsjekken, helt utrolig! ;-), grattis( selv om det tok litt tid :-))

- Webradio var bra, da kunne mine kompiser i Norje høre på.

- Man var flinke til å følge tidsskjema.

- Det var helt okay å være nordmann selv om man tok noen SM poeng ;-) (Mozz?).

- Funkisene var skikkelig hyggelige.

Ris:

- Tidsskjema: Skulle gjerne ønske et litt annet tidskjema for de så ut som at de fleste av rookiene forsvant fra banen på fredag ettermiddag, og det ble noe tomt i depot. Så skulle jeg også ønske at alle hovedklassene fikk kjørt tidstrening før lunsj, SST 600 kjørte etter lunsj så det ble mindre tid å fikse sykkel på etter en "kval-vurpa" frem til løpet :-).

Ros:

- Jeg fikk for første gang i historien oppleve at man fikk betale med KORT(!) i innsjekken, helt utrolig! ;-), grattis( selv om det tok litt tid :-))

- Webradio var bra, da kunne mine kompiser i Norje høre på.

- Man var flinke til å følge tidsskjema.

- Funkisene var skikkelig hyggelige.
Snyggt kört i helgen Spjeldnes, du gav verkligen Gsson en god match, mycket välkommen till Knutstorp även nästa år.

/Depåvärden

Gsson bestämde sig dock för att vinna bägge racen i torrt medans du körde runt och väntade på regn, dåligt Mozz.

Var inte en så obarmhärtigt hård sanningssägare!!! Aj, jag känner hur kniven vrids om!!!! Är det slut mellan oss nu?:va

Jaha ... och vem ska man då plåta? :D
Sabla killerblick du har lagt dig till med när du kör! :D :D

:):) Du får gärma maila den killerblicken till magnus_moss@hotmail.com :tummenupp

Och tänk på att du har MIG att tacka för ALLT!!!! Hade det inte varit för min KOMPETANSJE så hade du fortfarande åkt omkring på en okörbar gungstol!:fakta

Last edited:
Ros:
Jag tycker det var ett mycket bra arrangemang. Alla pass jag körde kördes enligt schemalagd tid.

Ris:
Det jag tänker på var att det var svårt att höra de utropade meddelandena till förarna.

Förra året fanns även en TV "utställd" som visade varvtiderna, nu fick man ju smyga in hos Greven för att kolla tiderna. Det hade varit bra om det ställdes ut en TV som tidigare år.

Snyggt kört i helgen Spjeldnes, du gav verkligen Gsson en god match, mycket välkommen till Knutstorp även nästa år.

/Depåvärden

Ojojoj vad han var inställsam här då! Undertecknar med titel och allt! Jojo.... Själv får man stå vid kompressorn:gråta

Många versioner *snipp*

Version PÅ RIKTIGT.
Toppenarr i alla avseenden:tummenupp Tack Micke, Åsa och ? för sängplats och trevligt sällskap. Tack Freddie o co. för middag och trevligt sällskap.
Nice
Sluta, jag skrattar så att tårarna sprutar. :krama
Men du gubbe, di hitter ju pau rikhtigt :D:D:D.

Bra kört och grattis till personbästa :tummenupp

Ojojoj vad han var inställsam här då! Undertecknar med titel och allt! Jojo.... Själv får man stå vid kompressorn:gråta
Elvärcket inte kåmpressårn :mattias

Givetvis ska Helge Spjeldnes ha fem guldstjärnor, en snabb och trevlig Norrman som höll rent och snyggt i sitt depåtält.

Att du körde PB är dock ett bevis på att din formkurva fortfarande pekar uppåt, du kommer att dominera nästa år, eller nästa ändå...

Hahaha... många roliga inlägg! :D

Jag var där på Söndagen, Sjukt bra SST race!!!. Grymt kört av Gsson, Helge och Rasmus! :)

Själv tyckte jag det var jobbigt att se på från läktaren... :(

Nu ska du inte sura för att du fick flytta ditt tält tolv gånger under helgen, man kan inte campera mitt i brandgatan, på banan, inne på toaletterna, i däckcontainern eller alla andra ställen som du provade, nu kom du lindrigt undan ändå.

Nästa år så sprejar vi upp en egen ruta till dig prexis kloss med elverket, du får 2 ggr 2 meter yta prexis som alla andra.

:arsele :krama

Dom flesta förarna som jag talade med på plats verkade nöjda med helgen, förarna är våra kunder och det är dom som ska få valuta för pengarna, det kom ganska skapligt med publik på söndagen.

Det finns massor av saker som man kan göra bättre, om det bara fanns mer folk som hjälpte till så hade det fungerat ännu bättre, dock tyckt dom flesta att det mesta löpte på väldigt bra.

Ni som ställde upp som funkisar och övriga som hjälpte till ska ha en stor eloge, vi hoppas att ni kommer även nästa år, ta gärna med en kompis.

Skalman & Humlan sätter extra piff på tillställningen med sina roliga och informativa inlägg.

Jag var bara lökmek i Lilla Bowlingklassen men jag tyckte det funkade exceptionellt bra, generellt.

En sak bara: Safety Car? Det använder vi inte i riktig RoadRacing. Ska man ha ut ambulans och bärgare finns det vitflagg och vid de flesta mindre krascher kan man lätt rulla undan hojen - eller lyfta, man får va några stycken. Och det går att lösa fort med ett eller max två varvs gulflagg och man kan rejsa på resten av banan. Tycker funkisarna att det är farligt och att gulflaggan inte respekteras, då rödflaggar man och ger förarna en avhyvling.

Funkisarna jag såg jobbade på riktigt bra, att nån förare fick bärga hojen själv är olyckligt, det är sånt man får jobba med och lära funktionärerna men det är även sånt som händer. Branddräkterna känns rejält overkill, särskilt när det var så jäkla varmt, bättre då att ha bomullsoveraller (såna bilräjsingprylar) som jag såg en del hade och så ett par rejäla handskar.

Bra jobbat Hyllinge och stort tack till alla ni som stod på postering (och givetvis även andra funktioner)! :tummenupp

Dom flesta förarna som jag talade med på plats verkade nöjda med helgen, förarna är våra kunder och det är dom som ska få valuta för pengarna, det kom ganska skapligt med publik på söndagen.

Tycker allting flöt jättebra och dom tre gamla amigos vid anmälan tycker
jag inte heller var dåliga.Dom hade ett glatt humör o det kommer man långt
på hellre det en sur min av en som fortfarande inte lärt sig svenska efter
+20år.
Däremot schemat talar bara för fredagen var skit!
Det ska inte kännas som man är på en stressig bandag tävling skall kännas
tävling med uppladdning o allt vad det innebär.
Till nästa år ring polis/kommun eller någon annan och få den där extra timmen
och rippa SO schemat.

Till nästa år ring polis/kommun eller någon annan och få den där extra timmen
och rippa SO schemat.

Det går tyvärr inte, klockan 17.00 ska det vara avflaggat och tyst, SO hade sju klasser på Åsen nu senast och dom höll på till 18.45 på lördagen pga förseningar, HMS hade åtta klasser och höll tidschemat ändå.

Kul att du gillade det övriga på Knudan :tummenupp

Back