RIPPOFF Blocket

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Några som har försökt att ge sig in i leken verkar det som.
Ojojo, hur skall det då gå för blocket som köptes upp för ett tag sedan.
Köparna hade säkert planer på att tjäna stora kovan.

www.haftet.se är i alla fall gratis, bara att hoppas att alla överger blocket.se och börjar att använda häftet.se istället.

Bättre för de som skall annonsera i alla fall.

Lite tuunt med annonser bara men det kommer nog med tiden.

Haha, vad kul. Undra om de vet att de gör sig skyldiga till ett brott mot lagen om upphovsrätt med den designen. :hihi

McB skrev:
Haha, vad kul. Undra om de vet att de gör sig skyldiga till ett brott mot lagen om upphovsrätt med den designen. :hihi

Jo, blir intressant att se vart gränsen går.
Dock så har dom tex. andra färger, annan karta, annan design på menyer osv.. så 100% lik är den inte.

Last edited:
Kul, häftet.se verkar fortfarande finnas kvar.

Mailade till ansvariga på blocket.se för flera veckor sedan och sa att
de hade kontaktat häftet.se så de skulle ta bort kopian.

Tydligen har personerna bakom häftet.se ej lyssnat :fyllisar

Ful fisk...

McB skrev:
Det finns en tråd på IDG.se om denne "fine kille".
Ägaren xxxxxxx bakom haftet.se är en riktigt ful fisk som den senaste tiden sysslat med att blåsa folk på pengar mha ett dataföretag som tar förskott men inte levererar.
Skulle aldrig komma på tanken att på ngt sätt stödja en skurk som denne.

För de intresserade:
http://www.idg.se/ArticlePages/200503/18/20050318141544_CS/20050318141544_CS.dbp.asp?

Man lurar in folk på något som nästan är helt gratis. Sen när det börjar gå bra då saftar man på och börjar ta ordentligt betalt. Sen rullar kulorna in. Antingen fortsätter man eller så är man smart som dom som sålde Blocket. :Bugar

Kahobe skrev:
Det finns en tråd på IDG.se om denne "fine kille".
Ägaren xxxxxxx bakom haftet.se är en riktigt ful fisk som den senaste tiden sysslat med att blåsa folk på pengar mha ett dataföretag som tar förskott men inte levererar.
Skulle aldrig komma på tanken att på ngt sätt stödja en skurk som denne.

För de intresserade:
http://www.idg.se/ArticlePages/200503/18/20050318141544_CS/20050318141544_CS.dbp.asp?

Hans mobilnr i typ varenda annons. Kostar väl 19.90kr/min att ringa till honom och det är så han tjänar pengar eller nått :D

WestW skrev:
Hans mobilnr i typ varenda annons. Kostar väl 19.90kr/min att ringa till honom och det är så han tjänar pengar eller nått :D
För den som vill byta från blocket som förövrigt är dyyyyrt... och inte vill gå till haftet.se

Så finns www.annonzera.se Bra sida, Gratis med (kanske inte så stor än dock)

Blocket var väl gratis i början av deras Era har jag för mig? Det var brorsan som visade mig den sidan, när man satt på ett duktigt slött modem vid en gammal atari (nåja, nästan iaf). Lika ful design då som nu!

Kan helt klart tänka mig att betala en slant för att min annons ska synas, har använt blocket flera ggr och har då verkligen inget att klaga på? :va

Har dock lärt mig att Blocket har en del fula fiskar oxå. Beställde en allvädersjacka (ny IXS) för halva nypriset av en kille i Hässleholm. Gjorde misstaget att sätta in ett förskott till puckot men ingen jacka kom. Han skyllde på att Bussgods hade slarvat bort den men då han inte kunde bevisa detta genom ett kvitto blev det trassligt för honom. Han satte ut sitt riktiga telenummer (märkligt!) så jag jagade honom rätt hårt. Till slut kom hotet från mig om polisanmälan & då fick jag till slut tillbaka stålarna. Tänk på att aldrig sätta in förskott, även Bussgods tar "postförskott". Alla är naturligtvis inte lika oärliga men varför chansa?

Jodå, blocket var helt gratis för ett par år sedan...

Sen var det bara fordonsannonserna som kostade 20kr

Sen kostade alla annonser, typ 20kr och fordon 60kr

Nu kostar alla annonser 60kr och fordonsannonserna typ 80kr...

Osmakligt är vad det är...

Lite komiskt var det iaf igår när jag går in på blocket.se och slänger ett öga på topicen på sidan, alltså Title, där står www.raderna.se ! =)

Går in där o kollar, mycket riktigt en annonssida, går tillbaka till blocket ett par min senare, då är allt som vanligt! =)

:D

Zana skrev:
Vad trodde du??
Det är ju kapitalisthatarna på Aftonbladet (eg Schipsted) som äger Blocket numera.
Det är svårt att vara anti-kapitalist och samtidigt vilja tjäna pengar.. :rolleyes:

Zana skrev:

iofs, skulle jag äga sidan och det skulle löna sig att ta högre priser så skulle jag göra det. Om jag blir rikare så känns det som att det kvittar att några stackare inte vill annonsera där pga att det är för dyrt. Om det nu lönar sig vill säga, i längden kanske de gräver sin egen grav.
Konkurrens är bra iaf, behövs i deras fall.

Har blocket sidar varit nere i över ett dygn eller är det min isp som har problem?

Kahobe skrev:
Gratis?
Knappast, det är bara "någon annan" som betalar för hårdvaran, bandbredden, programmeringen, övervakningen av siten.,..
Allt detta vill du ha utan någon kostnad för dig?
Jobbar du utan lön också?
Några tior för en annons som filter är inte orimligt, är det "gratis" blir det för mycket skräpannonser som skymmer de väsentliga.
Blocket är ju Sveriges mest besökta webannonssida det är det du betalar för!
Det finns ju en liten analogi med diskussionen om fildelning, det är immateriella egenskaper man betalar för.

Vad mumlar du om? Vart i min text sa jag nåt om gratis? Jag är kapitalist så det skriker om det och skulle kunna sälja pokémon-bilder i rinkeby för att tjäna stålar om det är så. Som sagt, jag skulle göra allt för att tjäna pengar på en hemsida som blocket om jag ägde den.

Och nej, blocket fungerar ej.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...