RIP R6

kaninfaan

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Apr 2024
Hoj
Kraftfahrzeug Trunkenpolz Mattighofen und/そして 2019 Yamaha R6
Yamaha has officially confirmed that 2027 will mark the end of YZF-R6 production, closing the chapter on one of the most iconic supersport motorcycles ever built. After disappearing from road-legal markets in 2020 due to Euro 5 emissions regulations, the R6 continued exclusively as the track-only YZF-R6 Race, but that final chapter is now also coming to an end.
Yamaha Japan has announced that the 2027 YZF-R6 Race will be the last production model. It will be available only through advance reservation and in limited numbers, with deliveries beginning on February 26, 2027. Once those final motorcycles leave the factory, production of the legendary 599 cc supersport will cease permanently.

:huvet :cry:

Sånt är livet. För den absoluta majoriteten är nog en R9 betydligt snabbare i verkliga livet.

Om man ser glaset som halvtomt så kan man hoppas att R6:ans frånfälle gör att resurser frisätts för att få R1:an att uppfylla Euro5+. Jag gissar att Yamaha inte vill vara den enda japanska tillverkaren utan en fullfjädrad literhoj i sortimentet.

Så blir det med feminister och Tunbergare.

Orkade inte ens läsa. Skummande av texten och såg det där Euro 5 käbblet och tänkte trädkramare.

Hate to say i told you so :tungan

Tack till alla som röstat på Unionen! Bra jobbat :tummenupp

Fan va nice de kommer bli när sjukdomen sprider sig och den ena lemmen efter den andra amputeras, hejdå 1390, hejdå 1300 GS, hejdå S 1000, hejdå Z1100, hejdå hejdå! :hej

Tur att de gamla hojarna får finnas kvar, inget fel i alla parallelltwinnar, men blir som med bilar, alla är samma och det är livrem, hängslen, dubbelförsäkrat, vadderat, fluffigt, tyst och töntigt när allt ska in i samma dystopiska samhälle.

RIP R6:an!

Sånt är livet. För den absoluta majoriteten är nog en R9 betydligt snabbare i verkliga livet.

Om man ser glaset som halvtomt så kan man hoppas att R6:ans frånfälle gör att resurser frisätts för att få R1:an att uppfylla Euro5+. Jag gissar att Yamaha inte vill vara den enda japanska tillverkaren utan en fullfjädrad literhoj i sortimentet.

Som mekaniskt okunnig känns det långsökt att man skulle lyckas få den större motorn att uppfylla Euro5+ men vad vet jag.
Och man kan ju alltid hoppas. (y)

Så blir det med feminister och Tunbergare.

Orkade inte ens läsa. Skummande av texten och såg det där Euro 5 käbblet och tänkte trädkramare.

Ibland fattar jag ingenting och det inlägget behöver jag få förklarat för mig om jag inte skall få leva i ovisshet. :)

Ibland fattar jag ingenting och det inlägget behöver jag få förklarat för mig om jag inte skall få leva i ovisovisshet.
Glöm.
Det är off topic. Blev bitter när jag läser om avgaskrav på mc. Det som till stor del gör att hoj-modeller försvinner.

Borde inte vara några krav alls tycker jag. Det är knappast motorcyklar som står för "miljöförstöringen"

Last edited:
Det är många som klagar på att det inte finns kvar några högvarviga småmotorer, men hur många har nånsin köpt en? på gatan är de inte värda ett dugg, enligt mig. Det händer ingenting under 9000 varv, de varvar 5500 i 110. Mycket kubik med få cylindrar är lättare att få genom euro5+, sen kan ju vi gammgubbar gnälla hur mycket vi vill, antingen anpassar vi oss eller kör gamla hojar.

Ja alla de andra japsarna har väl en euro5+ 1000 cc hoj nu, eller har jag fel?

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back