Rinnmärke på dekal efter avfettning!

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
Tyvärr kom jag åt med avfettning på en svart dekal vilket resulterade i fula ljusa rinnmärken :mad: . Har försökt "polera" bort dessa med OK's lackrengöring men med dåligt resultat. (Och nej, jag kommer inte att använda avfettning i fortsättningen).

Går det att få bort rinnmärkena? Hur?

Kevorkian skrev:
Tyvärr kom jag åt med avfettning på en svart dekal vilket resulterade i fula ljusa rinnmärken :mad: . Har försökt "polera" bort dessa med OK's lackrengöring men med dåligt resultat. (Och nej, jag kommer inte att använda avfettning i fortsättningen).

Nu chansar jag här, men om avfettning löste färgen i dekalen första gången...borde det inte gå att lösa rinningen med avfettning då? :va

Kevorkian skrev:

Tycker det hela verkar konstigt... Jag tvättar min med avfettning över dekaler och allt varje gång!

Men det hjälper ju inte dej nu....

RSV_R skrev:
Tycker det hela verkar konstigt... Jag tvättar min med avfettning över dekaler och allt varje gång!

Men det hjälper ju inte dej nu....

Beror nog på att jag inte fick bort all avfettning och att den stod i solen och torkade.

Kevorkian skrev:
Beror nog på att jag inte fick bort all avfettning och att den stod i solen och torkade.

Det kan ju vara fallet... Men ta och testa med T-röd eller avfettning igen då. Kanske går...

Går det inte bort med Sonax flytande rubbing, går det inte bort alls.
Är det en avancerad dekal? Skulle jag kunna tillverka en ny?

Mattias skrev:
Går det inte bort med Sonax flytande rubbing, går det inte bort alls.
Är det en avancerad dekal? Skulle jag kunna tillverka en ny?

Provar med Sonax.
Är tyvärr en ganska avancerad dekal. Lite speciellt tonad mm. Om jag inte får bort märkena sliter jag bort dekalen. Har lite ideér om vad jag ska ha istället. Blir det så skickar jag PM!

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing