Ring Knutstorp 16:e juni

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
Test och träningsdag med KSP Racing 2008-06-16

Måndagen den 16:e juni ges det en perfekt möjlighet till test och träning på Ring Knutstorp i Skåne.

Vi kommer att köra mellan 9.00-16.00 och indelat i 3 grupper om ca 25 förare per grupp. Varje grupp får då köra 20 minuter per timme. Detta blir då totalt bantid på 2 timmar och 20 minuter per grupp och förare.

Den här dagen är inriktad först och främst mot Roadracing-förare och gruppindelningen kommer att vara följande:

Grupp 1
Licensgrupp A-förare och snabbare erfarna B-förare (Varvtider 0.58-1.05)

Grupp 2
Licensgrupp B-förare (Varvtider 1.05 och uppåt)

Grupp 3
Licensgrupp Amatörer och gatåkare (det senare fodrar sporthoj och tidigare erfarenhet av körning på bana)

Vi kommer att ha ambulans med läkare på plats under hela dagen

Vi kommer att ha funktionärer som bemannar flaggposteringar

Pris 1500kr

Anmälan görs till info@kspracing.com och vartefter betalningsinformation skickas ut.

Anmälan är först bekräftad efter det betalningen är oss tillhandahållen.

Begränsat antal platser (ca 75 totalt), först till kvarn

:)

Last edited:
Bump... lite dåligt intresse tyvärr. Inte någon anmäld i gatgruppen (har jag för mig).

:va

Kan vara för att priset är lite högre än andra arrangörers, annars hade jag själv anmält mig på studs.

Prisen er ikke højere end for danske banedage på Knutstorp med 4 klasser, så måske lidt PR i Danmark kan skaffe flere deltagere?

Vad menas med sporthoj för gatgruppen, kan man komma med en SuperDuke?

Det finns billigare bandagar/arrangörer på knutstorp, ja. MEN då ska man veta att ALLA dessa har 4 grupper per timme. Vilket då genererar fler förare/anmälningar per timme och så ledes per dag. Då kan man ta lite mindre betalt per förare.
Vår tanke var att ha längre pass (20 min istället för 15 min) och färre förare per grupp (ca 25 istället för 30-40 förare).

Kanske detta var fel och vi borde göra som alla andra och tagit 200kr mindre.
Vi får väl summera efter dagen. Just nu är vi i förlust.

Men tänk på, precis som Ice Quenn skriver, många arrangörer tar 1500kr eller 1250 DKK för en bandag och då är det också 4 grupper/timme...

/Kristoffer

Vad menas med sporthoj för gatgruppen, kan man komma med en SuperDuke?

Joo, det e väl ok. Bara du kör med rullen i stoppet! :D
Skämt åsido. Tanken var väl att gatgruppen skulle hålla hyffsat hög fart så att dom aktiva banåkarfantasterna skulle få sitt lystmäte. Men det ser väl ut som om det kanske får bli lite mer bredd på förarna i den gruppen. Alternativt bara dom 5 förare som har anmält sig i den gruppen... :gnissla De lär få gott om plats i alla fall! :D

Åter till din fråga. Om du inte skulle känna dig i vägen och det får du själv avgöra, så är du varmt välkommen (med din Superduke)!!! :)

(för att förtydliga, jag menar verkligen inte att trampa på några ömma tår utan hoppas att jag var tydlig)

Godkänd av både Svemo och DMU

Värdefull info:

Nu har vi även en tävlingsledare/domare från DMU (Danmarks motsvarighet till SVEMO)

Detta innebär att körningen är godkänd av både DMU och SVEMO och alla försäkringar för licenserierade förare gäller!

/Kristoffer

Kommer det finnas tillgång till el? Har för mig att det brukar vara dåligt med det på Knutstorp.

/Jonas

Hej!

Från början hade jag för avsikt att försöka få in det i priset (utan att ha nämnt det) men i och med att det fortfarande är för få anmälda kommer vi inte att erbjuda el (vi är i dagsläget back ekonomiskt). Däremot kan jag kolla upp hurvida man kan köpa el per gubbe. Annars får ni packa med elerverken...

/Kristoffer

Hej!

Från början hade jag för avsikt att försöka få in det i priset (utan att ha nämnt det) men i och med att det fortfarande är för få anmälda kommer vi inte att erbjuda el (vi är i dagsläget back ekonomiskt). Däremot kan jag kolla upp hurvida man kan köpa el per gubbe. Annars får ni packa med elerverken...

/Kristoffer

Okej. Aaaa anmäl er nu folk :) blir ju en grym körning! Om du kan kolla om man kan köpa el per gubbe vore det fint. Har för tillfället inget elverk och har ingen lust att köpa ett just nu.
Någon som säljer lite elverks el till den 16:e :rolleyes: , ett par däcksvärmare är det enda jag behöver.

Själv tycker jag att 1500:- är alldeles för mycket för en bandag...
Att man är färre förare per grupp hade jag personligen skitit i, sen spelar ju också osäkerheten om hur vädret blir osv..
Nej, sätt prisnivån där den bör vara, dvs omkring 1000 SEK.

Själv tycker jag att 1500:- är alldeles för mycket för en bandag...
Att man är färre förare per grupp hade jag personligen skitit i, sen spelar ju också osäkerheten om hur vädret blir osv..
Nej, sätt prisnivån där den bör vara, dvs omkring 1000 SEK.

Du är säkert inte ensam om att tycka så.
Inte för att jag kanske har så mycket att säga som gör att du ändrar uppfattning men det är väldigt få arrangörer som tar 1000kr för 2 timmar och 20 minuters körning på knudan.
För att ge ett exempel kan jag t.ex. nämna Racing4fun som tar ca 1600kr för en bandag och då är det 15 minuterspass och fyra grupper per timma. Dvs. en total körtid på 1 timme och 45 minuter. Du får alltså två pass till med vårt upplägg...
(Racing4fun är mycket duktiga arrangörer så inget ont om dem)

/Kristoffer

Hej!

/Kristoffer

Något nytt om man kan köpa el per gubbe? Eller måste jag köpa ett elverk :näsblod .

Något nytt om man kan köpa el per gubbe? Eller måste jag köpa ett elverk :näsblod .

Japp, det går att köpa el för 200kr per dag och användare.

Men om du vill så kan du få låna/koppla in dig på mitt elverk.

/Kristoffer

Du är säkert inte ensam om att tycka så.
Inte för att jag kanske har så mycket att säga som gör att du ändrar uppfattning men det är väldigt få arrangörer som tar 1000kr för 2 timmar och 20 minuters körning på knudan.

Jag tycker du gör ett hästjobb Kristoffer och hoppas det går runt för er. Själv skulle jag gärna betala 1500 kr för ert upplägg. Det är grymt skönt att vara lite färre på banan, det är man sällan på licensträningarna på nämnda bana. :3freak

Hoppas det går runt och ni får för er att köra samma grej nästa år, då kommer jag om jag inte sitter med gips! :)

Jag tycker du gör ett hästjobb Kristoffer och hoppas det går runt för er. Själv skulle jag gärna betala 1500 kr för ert upplägg. Det är grymt skönt att vara lite färre på banan, det är man sällan på licensträningarna på nämnda bana. :3freak

Hoppas det går runt och ni får för er att köra samma grej nästa år, då kommer jag om jag inte sitter med gips! :)

Tack så mycket! :)

Vi får väl se... hur som helst, krya på dig i alla fall! :pannkyss

/Kristoffer

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...