Rimtape!!

smiler

Skrapar knän dagligen.....
Gick med
6 Mar 2003
858km söder om Kiruna... Dvs Sundsvall...
Hoj
-
Färgad tejp runt fälgkanten, får man montera sånt eller sere överj*vligt ut?
Tänkte isf rött på 6'an....... nån som säljer i vårt avlånga land?

En som ja hittade me detta:
right.jpg

smiler skrev:
Nån som kan shoppa till på denna?
10585837801.jpg

jag monterade det i förrgår å slet väck det idag :D . Fick det inte runt utan det blev snett å dant, skitsvårt, men med lite övning å rätt teknik kan det nog bli bra =)

Köpte det på Magnum Dekor här i gbg, de skar ut remsor från ett stort ark. Du kan nog få tag på det hos reklam å skyltfirmor, köp lite kaffebröd till nån lokal firma så kan de nog skära till dig med =)

Bak blev det hyfsat där hade jag depåstöd men icke fram....

1.5 m ska remsorna vara ungefär för att det ska räcka runt på en 17 tums fälg, 7mm breda körde jag

Vore det inte bättre att beställa färdig utskurna cirklar i rätt dameter och bredd som passar på fälgen???

Om det är ett bra resultat du söker menar jag...
Att få en tape att sitta exakt runt efter fälgen och inte vecka sig måste ju vara lite klurigt! :va

Kamikaze kid skrev:
Vore det inte bättre att beställa färdig utskurna cirklar i rätt dameter och bredd som passar på fälgen???

Om det är ett bra resultat du söker menar jag...
Att få en tape att sitta exakt runt efter fälgen och inte vecka sig måste ju vara lite klurigt! :va

Jo det hade ju varit det bästa, men var får man tag på det, måste ju finnas nånstans. Det veckade sig inte nånting dock, det var bara att få det runt som var svårt, hehe

Fram med stora penseln!

Perfekt när du fått nåt jack i fälgen vid däckbyte bara att fylla i lite..

Färdigutskurna cirklar är nog inte mer lättmonterat, tyvärr. Ett par meter 7 mm breda remsor ska inte behöva vara så dyrt att man inte kan köpa massor av dom. Att plocka av hjulen är nog dessutom att rekommendera.

Jag tycker att det är lika läckert som en stripad Mazda 626 ungefär. Snyggare med en clean/ren look tycker jag.

Nyheter
Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R