Rimstripes (vilken färg)

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Rimstrips ska inhandlas men så är det det här nöjet att välja färg.

Behöver nu bara en bild på röda så kan jag jämföra samt gärna lite åsikter, annan färg som kanske är snygg? :)

:Bugar till Ascari och tarmac som har ps.
 

Bifogat

  • fighterSV.jpg
    fighterSV.jpg
    122.7 KB · Visningar: 454
  • strajpad.jpg
    strajpad.jpg
    82.7 KB · Visningar: 127
Last edited:
2fast4hjo skrev:
2239286 Rimstrips ska inhandlas men så är det det här nöjet att välja färg.

Behöver nu bara en bild på röda så kan jag jämföra samt gärna lite åsikter, annan färg som kanske är snygg? :)

:Bugar till Ascari och tarmac som har ps.

Våga vara annorlunda, ta rött bak & gult fram! :tummenupp
 

Bifogat

  • Image1.jpg
    Image1.jpg
    70.6 KB · Visningar: 89
Blå, absolut inte gula då tror folk att du är fotbollsfantast :tungan

Tycker inte det är annorlunda att åka SV istället för R6, snarare ekonomiskt, kollade premien på en sådan förra året när jag köpte min förra hoj, sv var snorbillig.

Fajterstuket på den översta bilden var :tummenupp Såg ju riktigt elak ut jämfört med orginal.
 
StephanD skrev:
2242436 Blå, absolut inte gula då tror folk att du är fotbollsfantast :tungan

Tycker inte det är annorlunda att åka SV istället för R6, snarare ekonomiskt, kollade premien på en sådan förra året när jag köpte min förra hoj, sv var snorbillig.

Fajterstuket på den översta bilden var :tummenupp Såg ju riktigt elak ut jämfört med orginal.


Hehe..retades lite med morgan (xup) då han, C.A.T, mikemission och tvärnit har blåa r1or och r6.

R6 var mitt förstahandsval av hoj då det absolut inte var planerat att skaffa en helt ny hoj men :huvet att den ska vara så hög.

Försäkring är inte så blodig när man är :tuttar :hihi

Jag är också inne på blå :) Har läst att man bör beställa ganska så smala då dem är lättare att montera, skriv gärna lite om era egna erfarenheter.
 
Last edited:
2fast4hjo skrev:
2243138 Hehe..retades lite med morgan (xup) då han, C.A.T, mikemission och tvärnit har blåa r1or och r6.

R6 var mitt förstahandsval av hoj då det absolut inte var planerat att skaffa en helt ny hoj men :huvet att den ska vara så hög.

Försäkring är inte så blodig när man är :tuttar :hihi

Jag är också inne på blå :) Har läst att man bör beställa ganska så smala då dem är lättare att montera, skriv gärna lite om era egna erfarenheter.


Köp 7 mm breda och ca 150 cm långa så blir det bra.. Jag köpte alldeles för breda första gången och det blev skit av alltihop.. Bara att åka till nån dekalfirma så fixar dom det.. Betalade runt 100 kr för komlett till 2 hjul..
 
JN skrev:
2243298 Köp 7 mm breda och ca 150 cm långa så blir det bra.. Jag köpte alldeles för breda första gången och det blev skit av alltihop.. Bara att åka till nån dekalfirma så fixar dom det.. Betalade runt 100 kr för komlett till 2 hjul..

Du kan få 100 kr om du monterar dem :hihi

Silver (på din r1) vart snyggt :tummenupp


Edit, rättat färg :fyllisar *
 
Last edited:
Dom som sitter på min på bilden är i silver. Men det va dom som var för breda så jag har nya på gång.. Lutar åt neongula nästa gång. Har några olika liggandes så jag får se vilka som ska på :)
 
Denna tråden är ju hyffsat ny så jag lånar den litegrann Lena :pannkyss. Någon som vet vart man kan få tag på rimstripes i guld? Har letat men inte funnit nåt som passar :(.
 
Pinky skrev:
2310675 Denna tråden är ju hyffsat ny så jag lånar den litegrann Lena :pannkyss. Någon som vet vart man kan få tag på rimstripes i guld? Har letat men inte funnit nåt som passar :(.

Gå in till några lokala dekal firmor och säg vad du ska ha för färg,vilket ändamål du ska använda det till så hjälper dom dig säkert.
Själv ordnat på dekal firma,fick tejp som är lite flexibelt och håller för ändamålet.
Massor av färger att välja bland och priset ca 80-85 kr för en rulle som räcker gott o väl till minst 2 hojar.
 
Jag har blåa och röda stripes till salu! , köptes till R6 men borde passa dom flesta 17" hjul..
 
JN skrev:
2243298 Köp 7 mm breda och ca 150 cm långa så blir det bra.. Jag köpte alldeles för breda första gången och det blev skit av alltihop.. Bara att åka till nån dekalfirma så fixar dom det.. Betalade runt 100 kr för komlett till 2 hjul..

Silver stripes var ju skitsnyggt. Hade inte ens tänkt på att det gick :bimbo
Mycket snyggt :tummenupp
 
Jag har en blå CBR och den har jag röda stripes på... Min kompis har en likadan fast han har gula stripes, och jag måste erkänna att det är snyggare än mina röda... Så jag tycker du ska ha gult!
 
StephanD skrev:
2242436 Blå, absolut inte gula då tror folk att du är fotbollsfantast :tungan

Fajterstuket på den översta bilden var :tummenupp Såg ju riktigt elak ut jämfört med orginal.


Håller helt med! :tummenupp
 
Pinky skrev:
2310675 Denna tråden är ju hyffsat ny så jag lånar den litegrann Lena :pannkyss. Någon som vet vart man kan få tag på rimstripes i guld? Har letat men inte funnit nåt som passar :(.

:hej Vi får bege oss ut i stora vida världen o leta tillsammans :hihi

StephanD skrev:
2242436

Fajterstuket på den översta bilden var :tummenupp Såg ju riktigt elak ut jämfört med orginal.

Japp nästan så man blir lite sugen :D men jag är nöjd nu när den :zpy plasten är borta om än på att rimstripes saknas :)
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top