Rimligt pris original slipon ktm -05

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1300 GS Adventure
Undrar bara vad ett rimligt pris på original slipon till ktm -05 är? :va har två över suttit på 640 men är väl samma på 625/660... Kan ju va bra till att bygga om eller nått.. Eller om nån e intresserad kan ju ni pm.a..

Nä 625 och 660 har en annan dämpare.

Eh på vilket sätt är 625/660 dämparen annorlunda jämte med 640 dämpare just på 2005? :va

Jag sålde ett par orig för 2000:- tidigare, billigt om man vill modda dem istället för att köpa nya slip-on. Bra också om man råkar skrapa ena paret.

Har NOG ett bud på 800 hittils.....:confused: billigt som fan men jag behöver dom inte och får jag inget bättre så..

kan man få dessa att passa på en 660 -03?? utan att svetsa i dem?

Hur menar du nu?

Jag satte på dubbelsystem på min -04. Dock får du byta både främre & bakre förgreningen vilket kostar mkt om du köper ny. Så försök hitta ett beg kompl system! Hittade främre & bakre förgreningen på Ebay.de för länge sedan för 2900:- och då kostar detta här hemma strax över 4000:- tror jag samt fick tag i ett par Orig dämpare för ca 1600:-

Har fler bilder om du nu skulle vilja ge dig och meka ditt ett system!

63jva09.jpg

542mo9f.jpg

54dr589.jpg

62gb1bl.jpg

Jag menade givetvis bara en:tuttar
Passar en av dessa på en annars org ktm 660 03? asså anslutningen mellan dämparen och rör? fästet i ramen borde vara busenkelt.

Nopp anslutningen mellan dämpare & rör passar inte på din -03

Last edited:
Hur menar du nu?

Jag satte på dubbelsystem på min -04. Dock får du byta både främre & bakre förgreningen vilket kostar mkt om du köper ny. Så försök hitta ett beg kompl system! Hittade främre & bakre förgreningen på Ebay.de för länge sedan för 2900:- och då kostar detta här hemma strax över 4000:- tror jag samt fick tag i ett par Orig dämpare för ca 1600:-

Har fler bilder om du nu skulle vilja ge dig och meka ditt ett system!

Nopp anslutningen mellan dämpare & rör passar inte på din -03

Jag tänkte om en utav de dubbla, skulle passa på min org. rör. Alltså som ett slipon bara =)

tack för bilderna! är sugen på att modda org dämparen men den måste ju kunna besiktigas med...

Jag tänkte om en utav de dubbla, skulle passa på min org. rör. Alltså som ett slipon bara =)

tack för bilderna! är sugen på att modda org dämparen men den måste ju kunna besiktigas med...

Inte värt att försöka sätta ditt ett enkeldämpare då det knappast kommer vara tät!

Hur blir ljudet om man borrar upp org dämparen? har sett flera som gjort det. Hur löser man besiktningen?

-Sorry för lånet av tråden..

besiktningen borde gå att lösa med en hemmatillverkad db-killer.. ljudet kan nog bli ganska fint om du bara har lite dämpull runt ett perforerat rör inuti... blir ju som köpta färdiga slipon..

besiktningen borde gå att lösa med en hemmatillverkad db-killer.. ljudet kan nog bli ganska fint om du bara har lite dämpull runt ett perforerat rör inuti... blir ju som köpta färdiga slipon..

då har jag något att göra alla dessa regniga kvällar...
Kan man göra på olika sätt, alltså bara borra upp utblåset i dämparen eller behöver man borra upp alla nitar och plocka i sär rubbet?

Hur blir ljudet om man borrar upp org dämparen? har sett flera som gjort det. Hur löser man besiktningen?

-Sorry för lånet av tråden..

Det blir något burkigt om man låter det vara som det är när man tagit bort det lilla röret! Ja man får fixa någon Db killer när det är dags men som sagt de med -05 ska väl inte besiktas förrän 2009 eller har jag fel?

då har jag något att göra alla dessa regniga kvällar...
Kan man göra på olika sätt, alltså bara borra upp utblåset i dämparen eller behöver man borra upp alla nitar och plocka i sär rubbet?

vet inte hur de är med tidigare modeller än -05 pipor men där är de mellanvägg o en tung tjock matta inuti som man vill ta bort o då måste man ta bort popnitarna.. finns nån som gjort de tidigare i 640 tråden, men som sagt -05..

vet inte hur de är med tidigare modeller än -05 pipor men där är de mellanvägg o en tung tjock matta inuti som man vill ta bort o då måste man ta bort popnitarna.. finns nån som gjort de tidigare i 640 tråden, men som sagt -05..

Så här ser det ut!

4pb48xd.jpg

Så här gjorde jag med de 1:a paret jag moddade då var de 9 cm kortare!

4v37re0.jpg

Last edited:
Nyheter
HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats