Rimligt pris för monster 796

The Wolff

Sporthojsnörd
Gick med
3 Jul 2009
Ort
Solna
Hoj
2020 Triumph Street Triple RS
Hej kära SH,

Min kusin, tillika min bästa hojpolare, gick tyvärr bort i cancer för några veckor sedan. Hans familj har bett mig hjälpa dem med att sälja "Loredana", hans italienska ögonsten. Tyvärr har jag mycket dålig koll på vad som är ett rimligt pris för cykeln och skulle därför vilja nyttja den enorma kompetens som finns i detta eminenta forum.

Cykeln ifråga är en röd (folierad så jag misstänker att lacken är mycket fin) Ducati Monster 796 från 2012 med ca 2700 mil på mätaren. Mig veterligen är den i mycket gott skick, nya däck både back och fram förra året, välservad och med lite lagom "lull-lull" (arrows-pipor, värmehandtag, bar-end mirrors, mini-blinkers och kortare broms- och kopplingshandtag är det jag noterat). Vad jag fått höra är dessa sista årsmodeller av den luftkylda motorn något eftertraktade, men om det bara var något kusinen trodde, eller om det verkligen är så, är mer än vad jag vet. Bifogar en bild på hojen.

Så, mitt kära hoj-kollektiv, hjälp mig gärna med rimligt pris att sätta ut/sälja Loredana för (eller vad som är rimligt att få från DesmoCenter om de säljer den åt mig).

Stort tack!

Richard
 

Bifogat

  • Claes hoj.JPG
    Claes hoj.JPG
    1.6 MB · Visningar: 47

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Du har ett PM med ett tips.
 

Richthofen

_-//Richthofen\\-_
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha MT09 2021
Jag beklagar, måste vara tufft för alla iblandade!

Ett snabbt getöga på blocket ger bilden av 70 000 - 75 000kr för hojar som gått 1000 mil till 2350 mil. Alla verkar vara i gott skick.
Så ett rimligt pris borde vara någonstans vid 55000kr
 

The Wolff

Sporthojsnörd
Gick med
3 Jul 2009
Ort
Solna
Hoj
2020 Triumph Street Triple RS
Hej och tack för kondoleanser. Det har onekligen varit tufft och chockartat för alla inblandade, kändes oerhört märkligt att hämta ut båda våra hojar från vinterförvaring i söndags, när vi tillsammans ställde in dem för vintern i oktober hade varken jag eller kusinen en tanke på att jag skulle hämta ut båda cyklarna själv.

Jag tog efter tips i tråden kontakt med Italia Bike Center i arboga och fick mycket bra råd av Christoffer där (som också berättade att han blivit bannad från SH för lite för högt tonläge ::tungan) och enligt honom är suget på dessa hojar nu mycket stort, och han tyckte att strax under 70 skulle vara ett rimligt pris för cykeln om skicket var gott. Det tror jag att det är men jag tror att jag lägger ut den för någonstans runt 65 KSEK.

Stort tack för goda råd.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top