Rimligt pris för däckomläggning?

Jag betalade idag 290:- för att byta både fram och bakdäck (lösa fälgar) hade med mig egna däck. Hade fått pris på 180:- st i telefon så jag blev lite häpen och frågade om det var med allt och sen :) när det visade sig att det blev billigare än jag hade trott.

Lämnade in dom vid 10 tiden och hämtade ut dom efter 16.
 
Jag bytade mitt bakdäck idag och det kostade 100:- då jag köpte däcket där, förvisso kom jag bara in med hjulet - annars tog dem 400:- /hjul om man kom in med hela hojen. Det tog ca 15-20 min och det var på stor mc butik/verkstad.
 
Importdäck

Lillemans MC i Lund skulle ha 800 kr per däck om man kom med hojen och 2 däck i näven.

Jag skrattade och la på.

Har full förståelse för firmor som tar bra betalt då man kommer med däck i näven. Förtjänsten för firman ligger i att sälja däck, att montera balansera är en service för kunderna, inget man blir rik på. Om inte firman tjänar något på att sälja däcket, har dom inte rätt att tjäna på monteringen då? Varför ska firman ställa upp och kränga däck till plus minus noll pengar när kunden köper däck via nätet utomlands?

Sen kommer problemet om ett däck skulle gå isönder vid monteringen, och firman inte lagerhåller det fabrikatet på däck och inte kan gå och hämta ett nytt på hyllan, vad händer då?

Jag förstår folk som handlar däck på nätet för rena nettopriser, men lägg om dom själv då. Vissa firmor på nätet säljer däck billigare än MC-firmor i Sverige ger för dom. Varför? För en däckhandlare i tyskland säljer ungefär lika mkt däck på ett år som alla sveriges däckhandlare tillsammans.... Fundera på det. Lite bättre marginaler kan nog förhandlas fram....


Nej ring en målarfirma och säg såhär: Nu har jag köpt tapeter, färg, spackel, verktyg på Cheapy. Kan ni komma och sätta upp allt sammans.....

Tror inte så värst många är intresserade av den dealen.....
 
Har full förståelse för firmor som tar bra betalt då man kommer med däck i näven. Förtjänsten för firman ligger i att sälja däck, att montera balansera är en service för kunderna, inget man blir rik på. Om inte firman tjänar något på att sälja däcket, har dom inte rätt att tjäna på monteringen då? Varför ska firman ställa upp och kränga däck till plus minus noll pengar när kunden köper däck via nätet utomlands?

Nja, jag går aldrig till den lokala mc-firman för däck, ej heller med lösa.

De är ungefär dubbelt så dyra med däck inkl. montage än vad jag köper via nätet och kränger på hos en annan däckfirma.
 
Last edited:
tjena killen ..

bra ide att köpa dig såna maskiner.. har haft tanken sj .. som sagt så känner du till min lilla insident med mitt räcket på e4an för några veckor sedan .. fick till baxs fram hjulet från pulver lacken . tog fram fälg och bakhjulet med mig och for till en känd gummi verksta här istan .. dom tog 400 hundra för att montera på fram och ta av de gammla och montera beg race däck bak .. ärligt talat så känns det inte som om dom där grabbarna någonsin vart närmare en sport hoj än på en mack möjligt vis.. för mkt slantar för ett inte allt för förtroende ingivande insatts .. ta du någonstans därikring du med .. du vet iaf vad du håller på med .. och verkar vara en seriös kille..
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top